• 3
  • 4
2025-01-23, 14:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Jag har inte utforskat karrir lget helt 100% nnu, finns sjukt mnga instllningar fr allt mellan himmel, frstr det blir som en djungel, ven mig mig nybrjare som man r. Jag r dock osker om man kan manuellt lgga in en frdplan manuellt dr karrir lget, jag kr p x box s vet inte hur du fr fram den menyn. Men det gr du dr du kommunicerar med ATC.

Dr i karrir lget man oftast enkla instruktioner vilken hjd fart osv, osker om man kommunicerar med ATC i det lget.

Jag fr en hjd nr jag stigit men hade ett uppdrag tidigare dr tornet sa, lyft till 8000 fot, hade jag krt p det s hade jag suttit i en bergvgg d det var ett jvla bergsmassiv som krvde hjd ver 11500 fot.
Citera
2025-01-23, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag fr en hjd nr jag stigit men hade ett uppdrag tidigare dr tornet sa, lyft till 8000 fot, hade jag krt p det s hade jag suttit i en bergvgg d det var ett jvla bergsmassiv som krvde hjd ver 11500 fot.
Ja ibland fr man kolla p kartan innan man gr frdplanen fr att skerstlla att man inte flyger in i ett berg. Blir ju inte s trevligt fr passargerarna, blir vl en saftigt minus i kassan vid krash.
Citera
2025-01-23, 14:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Ja ibland fr man kolla p kartan innan man gr frdplanen fr att skerstlla att man inte flyger in i ett berg. Blir ju inte s trevligt fr passargerarna, blir vl en saftigt minus i kassan vid krash.

n s lnge har jag inget eget fretag och inte heller ngra passagerare men inte bra fr karriren att stta planet i en bergvgg.
Blir massor av minus har jag mrkt.

r jvligt kinkigt med landningarna ocks, smyger man inte ner planet p dunkuddar s fr man minus direkt.

Krde frsta resan med strre cessna igr och givetvis ska skiten landas p en bana som r 100m lng ungefr. Gick s dr och avslutades i ngot hrt.😤🤣
Citera
2025-01-27, 23:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu har jag startat mitt frsta lilla fretag och ger nu mitt frsta cessna Skyhawk.
Ett uppdrag krt och planet r servat till viss del s helt ok skick.
Nu ska man bara samla in mer pengar s man kan kpa sig flera plan eller om man ska satsa p flera fretag istllet.
Behver ngra flera certifikat ocks men knns inte omjligt nu nr pengarna kommer in s lnge man inte kraschar planet.

Finns det ngot bra stt i spelet att trna p landningar med andra plan n lilla skyhawk utan att kra friflygningar? Typ som i trningsdelen men med andra plan?

Knns som att man inte r helt sker nr man testar ngot uppdrag med annat plan d man inte har koll p vilken hastighet som r rtt vid landning och liknande. r lite feg att testa strre plan d det kan bli dyra uppdrag nr ratingen strtdyker.
Citera
2025-02-01, 03:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Krde ett VIP-uppdrag och efter ngra timmar brjade motorn hacka. Batteriet var slut och soppan stod p halvtank men tomt i ena tanken. Hittade inte switchen fr att byta tank heller s efter flertalet kraschar s var jag dd.
Planet heter Bonanza G36 och tydligen r det ngon bugg p just det planet men om det nu inte r det, vart fan sitter tankswichen i planhelvetet.
Letade p alla knappar jag hittade och ven p ntet men hittade inget.
Problemet brjade efter att ngot frs i motorn eller nt, fick ett larm om att vrmaren inte var igng. Slog igng den men swichen hittade jag aldrig innan det var slut med mig.
Citera
2025-02-01, 21:32
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Krde ett VIP-uppdrag och efter ngra timmar brjade motorn hacka. Batteriet var slut och soppan stod p halvtank men tomt i ena tanken. Hittade inte switchen fr att byta tank heller s efter flertalet kraschar s var jag dd.
Planet heter Bonanza G36 och tydligen r det ngon bugg p just det planet men om det nu inte r det, vart fan sitter tankswichen i planhelvetet.
Letade p alla knappar jag hittade och ven p ntet men hittade inget.
Problemet brjade efter att ngot frs i motorn eller nt, fick ett larm om att vrmaren inte var igng. Slog igng den men swichen hittade jag aldrig innan det var slut med mig.
Tankswitchen sitter precis framfr stet p golvet till vnster.
Senast redigerad av Pottesnarkus 2025-02-01 kl. 21:34.
Citera
2025-02-01, 21:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Tankswitchen sitter precis framfr stet p golvet till vnster.

Tackar, ska kolla det nsta gng jag fr flyga det planet.
Citera
2025-02-02, 21:26
Medlem
pepsi haxs avatar
r detta spel en stor uppgradering frn fregende spel?
Citera
2025-02-02, 23:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
r detta spel en stor uppgradering frn fregende spel?

Nu har jag inte spelat MSFS2020 men den stora nyheten r vl just karrirlget som finns i 2024.
Citera
2025-02-03, 16:54
Medlem
Nn hr som kr i fet flygsimrig?

En drm fr mig, framtidsdrm som har bra chans att sl in.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in