Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-20, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susa94
Nei? Man kan fint sette igang etterforskning uten å vite hvem mistenkt er?

Ja, men da heter det vel "pågående etterforskning" og ikke "pågående straffesak?" Mulig jeg misforstår politiets (eller journalistenes) bruk av begreper her.
Senast redigerad av Sharkimedes 2023-08-20 kl. 08:07.
Citera
2023-08-20, 10:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Ja, men da heter det vel "pågående etterforskning" og ikke "pågående straffesak?" Mulig jeg misforstår politiets (eller journalistenes) bruk av begreper her.

Det kan kanske hänga ihop med att de har bevis på att ett brott har begåtts i o f s. Som mordbrand eller allmänfarlig ödeläggelse.
Även misshandel.
Senast redigerad av Lonnrot 2023-08-20 kl. 10:30.
Citera
2023-08-20, 12:56
Medlem
Politiet ber om tips i saken. Folk og biler (observasjoner)
Citera
2023-08-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/sis...a17eb605db64fd
Citera
2023-08-20, 13:08
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Offret har alltså tidigare sagt:"Förföljd i flera år-vet inte av vem".
Nåt stämmer inte i den historien.
Citera
2023-08-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Ja, ser de ønsker all informasjon og evt dashbord cam fra flere dager 14-17 august. Forhåpentligvis begynner det å snevre seg inn mot de skyldige..

Det er forøvrig en polakk som har kommentert under Facebook innlegget til Jonas (på polsk) for en uke siden at det kan være noen tidligere ansatte som står bak trakasseringen. Han skriver ordrett (via Google translate): były pracownik. Z reguły chodzi o pieniądze, lub miłość. / Eller en tidligere ansatt. Det handler som regel om penger eller kjærlighet./

Innlegget til Jonas er 7 uker gammelt og lå relativt dødt de siste ukene før nyheten om drapet sprakk. Merkelig å kommentere et norsk, nesten 2 mnd gammelt innlegg på polsk, for en uke siden, når han blir drept noen dager senere.
Kjæresten til Jonas opplevde visst også ubehagelige hendelser. Noen som vet mer om henne ?
Citera
2023-08-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ja, ser de ønsker all informasjon og evt dashbord cam fra flere dager 14-17 august. Forhåpentligvis begynner det å snevre seg inn mot de skyldige..

Det er forøvrig en polakk som har kommentert under Facebook innlegget til Jonas (på polsk) for en uke siden at det kan være noen tidligere ansatte som står bak trakasseringen. Han skriver ordrett (via Google translate): były pracownik. Z reguły chodzi o pieniądze, lub miłość. / Eller en tidligere ansatt. Det handler som regel om penger eller kjærlighet./
Interessant. Jeg fikk sjekket litt på face selv. Det er østeuropeiske mannfolk som kommenterer under bildene til Jonas og hans firmaer. Stemningen virker generelt god. Han har nok en del ansatte og oppdragstakere derfra. Dette innlegget var interessant og annerledes enn de andre. Jeg forventer nesten at GM er østeuropeisk og at det har med jobben.
Citera
2023-08-20, 14:18
Medlem
Citat:

Innlegget til Jonas er 7 uker gammelt og lå relativt dødt de siste ukene før nyheten om drapet sprakk. Merkelig å kommentere et norsk, nesten 2 mnd gammelt innlegg på polsk, for en uke siden, når han blir drept noen dager senere.
Kjæresten til Jonas opplevde visst også ubehagelige hendelser. Noen som vet mer om henne ?

Jepp, jeg reagerte også igår når jeg så innlegget til polakken.
Citera
2023-08-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Offret har alltså tidigare sagt:"Förföljd i flera år-vet inte av vem".
Nåt stämmer inte i den historien.

Ja riktig. Forfulgt, banket opp, trakassert ved at noen kaster stein i vinduene hans, tenner på hus og bilene, tagger på bilene hans etc, uten at han vet hvem det er.
Han har anmeldt til politiet uten at noe har skjedd. Han har satt opp egne overvåkningskameraer for å ha bevis, uten at det har ført til noe hittils. Han har utlover dusør til de som kommer med bevis som fører til domfellelse, i tillegg til at han nå nylig hadde stilt opp i en norsk true crime podcast for å oppklare hvem som stod bak. Dette intervjuet fant sted nylig og episoden er ikke lagt ut.

Dette er en spesiell sak.
I tillegg til å drive eget foretak var han kjent på tiktok, lokalpolitiker og deltok på Norges mesterskap i kjetting. Han var med andre ord i godt kjent og hadde mange bekjente. Spørsmålet er hvem som kan stå bak og om han selv hadde mistenkte på hvem som stod bak og om han delte dette i podcasten og evt til politiet tidligere.
Citera
2023-08-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antarath
Jepp, jeg reagerte også igår når jeg så innlegget til polakken.

Ja, timingen var spesiell ..! Vi får gå ut i fra at politiet har sett det ..?
Citera
2023-08-20, 14:55
Medlem
I mai 2021 fikk Jonas kjæreste, da ble de offisielle på Facebook. Sommeren 2021 startet terroriseringen.
Kjæresten har nå slettet/skjult egen Facebookprofil.
Kan det være en sjalu eks? Noen som vet hvem kjæresten er ?
Enkelte spekulerer i narkogjeld, men ettersom de som står bak er anonyme og dette har pågått over så lang tid, i tillegg til at Jonas selv utlover dusør og ønsker oppmerksomhet/informasjon for å få sakene løst virker det mer personlig.

Avhørt podcast har lagt ut innlegg og story på Instagram hvor de adresserer at de møtte han rett før drapet og at de ønsker ytterligere informasjon.
Citera
2023-08-20, 15:37
Medlem
Meget Interessant det med eksen. Jeg aner ikke hva hun heter eller hva slags person det er.
Det spesielle er at han ble overfalt av to personer og terrorisert over så lang tid. Det er så ulogisk at jeg lener mot "blind vold" fra noen som Jonas har vært borti i jobb-sammenheng. Hvorfor disse menneskene er så sinte på Jonas tror jeg ikke det finnes noen god forklaring på. En unik sak i norsk kontekst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in