Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-17, 16:16
Medlem
När jag gjorde lumpen hade jag synskärpa 0.3 på höger öga och 0.8 på vänster öga, som jag minns det.
När jag var 25 och tog körkort hade jag något liknande och fick precis tillräckligt bra syn med båda ögonen, 0.6 i synskärpa, för att få köra bil utan glasögon.
Nu när jag är 52 gjorde jag en synundersökning och har nu 1.0 på båda ögon och mitt högra öga är litet bättre än mitt vänstra vilket är tvärtom mot tidigare.

Jag har skaffat glasögon två gånger tror jag, båda gånger för att köra bil med tänkte jag. Men jag använde dem aldrig särskilt mycket och tappade snart bort dem.

Min tro är att glasögon försämrar synen och att om man klarar sig utan så förbättras synen i viss mån av sig självt. Så har det i alla fall varit för mig. Jag var väldigt förvånad över synundersökningen jag gjorde nyligen men lägger märke till att glasögonen jag köpte förbättrar synen mindre än de glasögon jag skaffat tidigare. Framförallt har jag ingen jättenytta av dem för att läsa vad det står på skyltar när jag kör bil. Vilket skiljer sig från när jag skaffade glasögon när jag var 25.
Senast redigerad av Destbar 2024-11-17 kl. 16:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in