Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-26, 00:09
  #13
Avstängd
53280s avatar
SNES är väl en 16 bitars version av 6502? Raspberry PI Zero orkar ganska mycket. Vilket var den bästa spelkonsolen innan Sony och Microsoft tog över scenen? 3DO?

Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
SNES mini är också emulering. Men det är en ganska trevlig maskin, väldigt polerad och handkontrollerna är mycket bra. Enkel att hacka.

Jämfört med en Raspberry Pi tycker jag att SNES mini känns lite mer responsiv.


Det är förvånande hur (relativt) moderna system man kan emulera. Själv är jag inte så intresserad av nyare grejor än SNES egentligen, men folk emulerar väl PS2-spel tror jag?
Citera
2023-11-05, 08:10
  #14
Medlem
DeeDoo2s avatar
Har köpt en sån som OP beskriver. Funkar hyfsat dugligt med enklare spel, mindre bra (lite hackigt) med "krävande" 3D-spel som PS1 mm. Jag blev imponerad av spelutbudet och enkelheten, men det är ju dock i stort sett betald piratkopiering det handlar om Har inte använt den supermkt men kommer göra i sinom tid.
Citera
2023-11-06, 21:02
  #15
Medlem
Gosifs avatar
Kan tipsa om snes/nes classic istället, känns som riktig hårdvara och spelen fungerar perfekt! har lagt till mer spel t.om! kan verkligen tipsa om det!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback