2023-08-23, 15:50
Medlem
Hej jag r inne p dag tre , avtndningen p Subetex. Har xanol 10 st ettor. Tar en varje gng jag ska sova. Jag har bara tagit en ett till en tva sub i 7 veckor. Men innan tnde jag av p tradd. Jag undrar vilken dag i sub avtndningen som r vrst?
Hoppas p ngra erfarna mnniskors svar. Jag har innan detta ett 12 rigt helt drogfritt liv. Men tnkte ta lite sub en dag men rka fortstta.

Innan de hr har jag lngt amfetamin missbruk och alkohol. Men har bara varit p tradd tnt av nu sub 7 veckor
Citera
2023-08-23, 16:07
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2023-08-23, 17:44
Medlem
Subavtndning brukar vara ca 2 veckor om du klipper opiater helt och inte fuskar. Xanor kan du ocks f at p ven om du bara tar i 1-2 veckor. D kommer det hela dras ut nnu lngre. Samma om du tar tram.

Har du gtt p hga doser s kan det vara lngre n tv veckor, lga doser en aning kortare. Varje avtndning brukar bli vrre s om det r frsta gngen kan man komma milt undan. Har man tagit opiater lnge s blir det riktigt jobbigt.

Fr mig s klippte jag helt frn ca 0,5-0,7 mg om dagen. Var fast besluten om att klara det. Slutade ocks rka hasch samtidigt.

Dag 3-8 var vrst med sjuk abstinens & ngest. Dag 9-14 fortfarande ngest men sg ljuset. Efter en mnad i princip "helt normal" igen. Om n med en viss tomhet i brstet.
Citera
2023-08-23, 23:56
Medlem
Tack fr dig tydliga svar. Jag hade totalt 13st xalrnol 1 mg. Nu har jag 7 st kvar komme inte kpa flera. Jag r s sjukt rdd fr at. Men jag tnker bita ihop nd. n s lnge har xarnolel hjlpt mig nstan helt. Jag trodde dag 4 va den vrsta i sub at
Citera
2023-08-24, 00:06
Medlem
Tack fr bra svar. Jag har 7st xarnol 1 mg kvar nr jag tar tv till kvllen kommer jag ingen at. Jag r s sjukt rdd fr at. Jag tnker ta de hr bita ihop nr xarnolen r slut. Jag trodde dag 4 var vrst. Mvh danielnrk76
Citera
2024-09-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traderjoe
Subavtndning brukar vara ca 2 veckor om du klipper opiater helt och inte fuskar. Xanor kan du ocks f at p ven om du bara tar i 1-2 veckor. D kommer det hela dras ut nnu lngre. Samma om du tar tram.

Har du gtt p hga doser s kan det vara lngre n tv veckor, lga doser en aning kortare. Varje avtndning brukar bli vrre s om det r frsta gngen kan man komma milt undan. Har man tagit opiater lnge s blir det riktigt jobbigt.

Fr mig s klippte jag helt frn ca 0,5-0,7 mg om dagen. Var fast besluten om att klara det. Slutade ocks rka hasch samtidigt.

Dag 3-8 var vrst med sjuk abstinens & ngest. Dag 9-14 fortfarande ngest men sg ljuset. Efter en mnad i princip "helt normal" igen. Om n med en viss tomhet i brstet.

Hur gr det fr dig idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in