Citat:
Ursprungligen postat av
hash
[code]
Men som sagt, du behver deras API-nyckel ocks.
Fr vad behver man API-nyckeln?
Jag har lite kod som genererar ett antal rader till Topptipset. Dessa sparas idag ner i en fil som jag sedan manuellt mste ladda upp p Svenska Spel ("Externa Systemspel"). Men flera sajter (Tipstjnst, Reducering.se etc.) lter mig skicka in filer/system direkt frn deras sidor utan att manuellt msta ladda upp filen. r det fr att kunna gra detta som en API-nyckel krvs?
Som jag, lite amatrmssigt frsttt det, s fr man ngon slags respons frn Svenska Spel nr man skickar upp en fil. Denna respons r en "unika nyckel" som finns med i URLen till dr man granskar spelet innan det godknns. Det kan se ut t.ex. shr:
https://spela.svenskaspel.se/topptipset/externa-systemspel/granska/d7144324-ae87-4e17-affc-f86ebae89f03
(just den dr unika nyckeln, d7144324-ae87-4e17-affc-f86ebae89f33, stmmer inte men de brukar se ut mer eller mindre exakt sdr).
Mitt problem r att jag inte frstr hur man fr tag p den dr unika nyckeln som allts pekar p ett visst spelsystem/visst spel i deras system. Krvs API-nyckel fr detta? Hur fr man i s fall en sdan?