Gller Europa universalis 2, inte 4.
nskar hjlp med modding av spelet. Har n s lnge verhuvudtaget inte gjort mer n att lsa p https://eu2.paradoxwikis.com/Mods_and_modding och tagit bort AVI filen p.g.a krngel med intro.
1 Finns det ngon annan bra sida fr att lsa p om modding fr EU2?
Det jag vill gra r att ordna s att:
1 events (tminstone events med alternativ) och diplomatiska erbjudanden inte poppar upp okontrollerat (s att man inte riskerar att rka klicka p ett dligt alternativ), jag vill ha ngon typ av system som antingen ordnar s att de dyker upp i tv separata steg, dr det frsta steget r fr att ppna sjlva eventet (liknande systemet i EU4). Eller s att de aldrig poppar upp s att musen befinner sig ver eller vldigt nra valbara alternativ.
2 Ngot stt att som spelare aktivt ndra religion d en konvertering misslyckats eller utan att frbruka missionrer verhuvudtaget. Jag tnker mig att man som spelare ska kunna vlja att ens trupper som befinner sig p en provins ska kunna forcera fram en konvertering med vld (allra helst genom att det dyker upp som ett alternativ fr icke koloniala provinser liknande "attack natives" fr kolonier med infdingar men att helt enkelt klicka p en specifik knapp p tangentbordet nr man valt aktuell provins eller trupp fungerar ocks om det r lttare).
Att med vld tvinga fram en konvertering br ha fljande effekter :
a mellan 1-5 revolutioner br ske p aktuell provins.
b relationen med samtliga lnder med aktuell statsreligion br minska och de ska ven kunna f ett causus belli mot nationen i frga.
c revolutionsrisken br ka svagt generellt fr hela riket under en begrnsad tid
d revolutionsrisken br ka lite extra fr provinser med annorlunda religion n statsreligionen.
e revolutionsrisken br ka extra mycket fr andra provinser med samma religion som den konverterade provinsen.
f a och c-e br frvrras av hg innovativeness, framfrallt avseende lngd p revolutionsrisken men kan ven rra sig om storlek, de ska ven bara drabba den aktuella nationens provinser.
g risk fr badboy (liknande vid placering av pirater), denna risk fr grna minska kraftigt eller frsvinna helt om ett frsk till konvertering utfrts de senaste 10 ren.
h provinsen br konverteras till statsreligionen med 100% skerhet.
i Bara den nation som bde kontrollerar och ger provinsen i frga br kunna konvertera provinsen p detta stt (kan tyckas sjlvklart men har med denna punkt nd).
3 Samtliga lnder br frn brjan kunna tvinga fram religis konvertering av lnder med annorlunda statsreligion (mjligtvis kan undantag gras fr hedniska religioner och kontra katoliker som krigar mot katoliker). Frutom de effekter som redan erhlls d man tvingar fram en konvertering s br badboysen minska med 0.5 pong fr varje provins som det konverterade landet i frga kontrollerar (delas lika mellan samtliga krigande segrarlnder om ledaren fr en allians konverterar ett land)
nskar hjlp med modding av spelet. Har n s lnge verhuvudtaget inte gjort mer n att lsa p https://eu2.paradoxwikis.com/Mods_and_modding och tagit bort AVI filen p.g.a krngel med intro.
1 Finns det ngon annan bra sida fr att lsa p om modding fr EU2?
Det jag vill gra r att ordna s att:
1 events (tminstone events med alternativ) och diplomatiska erbjudanden inte poppar upp okontrollerat (s att man inte riskerar att rka klicka p ett dligt alternativ), jag vill ha ngon typ av system som antingen ordnar s att de dyker upp i tv separata steg, dr det frsta steget r fr att ppna sjlva eventet (liknande systemet i EU4). Eller s att de aldrig poppar upp s att musen befinner sig ver eller vldigt nra valbara alternativ.
2 Ngot stt att som spelare aktivt ndra religion d en konvertering misslyckats eller utan att frbruka missionrer verhuvudtaget. Jag tnker mig att man som spelare ska kunna vlja att ens trupper som befinner sig p en provins ska kunna forcera fram en konvertering med vld (allra helst genom att det dyker upp som ett alternativ fr icke koloniala provinser liknande "attack natives" fr kolonier med infdingar men att helt enkelt klicka p en specifik knapp p tangentbordet nr man valt aktuell provins eller trupp fungerar ocks om det r lttare).
Att med vld tvinga fram en konvertering br ha fljande effekter :
a mellan 1-5 revolutioner br ske p aktuell provins.
b relationen med samtliga lnder med aktuell statsreligion br minska och de ska ven kunna f ett causus belli mot nationen i frga.
c revolutionsrisken br ka svagt generellt fr hela riket under en begrnsad tid
d revolutionsrisken br ka lite extra fr provinser med annorlunda religion n statsreligionen.
e revolutionsrisken br ka extra mycket fr andra provinser med samma religion som den konverterade provinsen.
f a och c-e br frvrras av hg innovativeness, framfrallt avseende lngd p revolutionsrisken men kan ven rra sig om storlek, de ska ven bara drabba den aktuella nationens provinser.
g risk fr badboy (liknande vid placering av pirater), denna risk fr grna minska kraftigt eller frsvinna helt om ett frsk till konvertering utfrts de senaste 10 ren.
h provinsen br konverteras till statsreligionen med 100% skerhet.
i Bara den nation som bde kontrollerar och ger provinsen i frga br kunna konvertera provinsen p detta stt (kan tyckas sjlvklart men har med denna punkt nd).
3 Samtliga lnder br frn brjan kunna tvinga fram religis konvertering av lnder med annorlunda statsreligion (mjligtvis kan undantag gras fr hedniska religioner och kontra katoliker som krigar mot katoliker). Frutom de effekter som redan erhlls d man tvingar fram en konvertering s br badboysen minska med 0.5 pong fr varje provins som det konverterade landet i frga kontrollerar (delas lika mellan samtliga krigande segrarlnder om ledaren fr en allians konverterar ett land)