Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-24, 22:51
Medlem
R.Wackss avatar
Halloj. Ska p en lngre tur till Singapore (4 mnader) med jobbet. Hur ser det ut med att med sig medicin dit? Har frsttt att de r strnga som fan. Hur gr man fr att f tag p medicin dr?
Citera
2023-08-24, 22:54
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Wacks
Halloj. Ska p en lngre tur till Singapore (4 mnader) med jobbet. Hur ser det ut med att med sig medicin dit? Har frsttt att de r strnga som fan. Hur gr man fr att f tag p medicin dr?

Beror ju helt p vad det r fr medicin. Har fr mig dom avrttar folk fr mindre mngder narkotika.
Citera
2023-08-24, 23:05
Medlem
-Andreas-s avatar
Ring ambassaden o kolla.
En lkemedelsbehandling ordinerad av en lkare med tillhrande recept fr medicinerna, r universal o ingen klok mnniska i tullen skulle ifrgastta en lkares expertis o vrdplan.

Kanske i bajslnder som styrs av religion, om ens det.
Dubbelkolla, ven de som bor i Singapore har vl behov av farmaka fr diverse krmpor o besvr, ska de hugga hals p alla som behver medicin? Knappast, tror jag.
Citera
2023-08-25, 06:42
Medlem
Du fr en intyg frn din lkare.
Dr finns bland annat telefonnummer till sjukhuset fr kontroll.
Citera
2023-08-25, 07:36
Medlem
R.Wackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Ring ambassaden o kolla.
En lkemedelsbehandling ordinerad av en lkare med tillhrande recept fr medicinerna, r universal o ingen klok mnniska i tullen skulle ifrgastta en lkares expertis o vrdplan.

Kanske i bajslnder som styrs av religion, om ens det.
Dubbelkolla, ven de som bor i Singapore har vl behov av farmaka fr diverse krmpor o besvr, ska de hugga hals p alla som behver medicin? Knappast, tror jag.

Ja sjlvklart har singaporianerna (?) ocks behov av medicin, enligt sig sjlva bda traditionell kinesisk och vsterlndsk sdan. Men jag undrar om jag mste fixa det dr eller hur mycket jag fr ta med hrifrn?
Citera
2024-04-26, 17:43
Medlem
Metropers avatar
Generellt mste du ha tillstnd om du skall ha medicin fr mer n 3 mnader.

https://www.hsa.gov.sg/personal-medication/overview

You may bring in common medications such as those for treatment of diabetes, high cholesterol, high blood pressure and contraception, if the quantity is not more than 3 months' supply.
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3551579

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in