Citat:
Ursprungligen postat av
Asgard82
Nu tycker väl jag att din argumentation faller lite på att man i stundens tillfälle blir förvånad och inte vet vad man ska göra. Detta sker på någon sekund i en medaljutdelning. Inte fan förväntar man sig att man ska bli kysst på munnen? Jag har många gånger suttit i efterhand och stört mig över saker som har skett och att man inte gjort si, eller så, eller sagt dittan eller dattan. Det har nog alla gjort. Detta har inget med feminism att göra, utan snarare hur man beter sig mot andra, oavsett vilket kön det må vara.
Jag är gift och skulle aldrig acceptera att min kvinnliga chef kysste mig på munnen på det sättet.
Samtidigt är väl frågan hur många gånger du tar VM-guld med jobbet samt även om ni på jobbet brukar pussa varandra på kinderna som man gör i vissa länder söderöver?
Om det nu faktiskt var så att Hermosa tog illa upp tycker jag definitivt att en ursäkt från Rubiales är på sin plats, men att att kräva att hans avsked och att till på köpet börja utreda det hela som något brottsligt känns lite väl hysteriskt.
Kan vi i framtiden även vänta oss rättsprocesser så fort någon framgångsrik idrottsman fått skumpa över sig, för inte får man väl hälla skumpa över andra hur som helst? På mitt jobb häller vi aldrig skumpa över varandra.