Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-28, 23:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Därför att jag tycker att det kan klassas som en rätt så oförarglig överträdelse av vad som är socialt accepterat. Nej jag tycker inte att det är ok och det är inget jag tycker att folk ska börja göra till höger och vänster men allt måste sättas i ett perspektiv kan jag tycka. Fanns nog rätt många på den arenan som gjort betydligt värre saker. Håller det faktiskt inte för omöjligt att nån av damerna i det spanska laget har gjort värre överträdelser än vad han nu hette gjorde här.

Håller helt enkelt inte med dig. Det gör inte Spanska fotbollsförbundet heller som nu kräver din älskade Rubiales avgång.
Citera
2023-08-28, 23:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Kan han bara avgå nån gång. Oroligt pinsamt att kämpa sig kvar när alla vill att han ska gå. Han gör det bara värre för sig själv.
Citera
2023-08-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Men varför då? Vad är det du inte förstår?

Är man obekväm gör man väl motstånd? Hon hade ju hela jävla laget bakom sig. Snacka om att snurra in sig i nån jävla ultrafeminism som inte håller.

Blir man utsatt för något så gör man motstånd. Man lutar sig inte mot sin förövare och kramar om dom. Man slår tillbaka, visar att man inte accepterar det. Liksom det är ju efterblivet att kommer efteråt och skrika.

Hade de varit ensamma så hade jag förstått, en man är oftast fysiskt starkare än en kvinna. Det är helt annorlunda då, men att på bästa sändningstid efter vinsten av ett VM guld, inte ens våga säga nej i direktsänd tv. Fy fan vad ynkligt! Riktigt ynkligt!

Jag säger inte att det han gjorde var rätt, men om man känner sig så jävla våldtagen som feministerna påstår, så måste man ju för i helvete våga säga nej. Lyssna på vad du säger din dumfan!

Nu tycker väl jag att din argumentation faller lite på att man i stundens tillfälle blir förvånad och inte vet vad man ska göra. Detta sker på någon sekund i en medaljutdelning. Inte fan förväntar man sig att man ska bli kysst på munnen? Jag har många gånger suttit i efterhand och stört mig över saker som har skett och att man inte gjort si, eller så, eller sagt dittan eller dattan. Det har nog alla gjort. Detta har inget med feminism att göra, utan snarare hur man beter sig mot andra, oavsett vilket kön det må vara.

Jag är gift och skulle aldrig acceptera att min kvinnliga chef kysste mig på munnen på det sättet.
Citera
2023-08-29, 00:02
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Nu tycker väl jag att din argumentation faller lite på att man i stundens tillfälle blir förvånad och inte vet vad man ska göra. Detta sker på någon sekund i en medaljutdelning. Inte fan förväntar man sig att man ska bli kysst på munnen? Jag har många gånger suttit i efterhand och stört mig över saker som har skett och att man inte gjort si, eller så, eller sagt dittan eller dattan. Det har nog alla gjort. Detta har inget med feminism att göra, utan snarare hur man beter sig mot andra, oavsett vilket kön det må vara.

Jag är gift och skulle aldrig acceptera att min kvinnliga chef kysste mig på munnen på det sättet.

Precis. Du skulle ha sagt nej direkt. Visat att du inte vill ha en kyss. Men när det kommer till kvinnor så är det fullt acceptabelt att ta 24 timmar på sig att fundera på vad som var rätt eller fel.

Kan du komma på nån anledning till att du ska vänta med att säga nej till din chef när denne ger sig på dig? Vill du vänta och överlägga med dig själv och se hur du framstår på hemmaplan? Vad din partner tycker? Vad dina vänner tycker? Vad media tycker? Vad flashback tycker? Löjligt.

Jag säger inte att snuskgubben gjorde rätt. Jag säger att hon borde ha visat att kyssen inte är uppskattad och sagt nej direkt. Stå upp för sig själv. Allt annat är bara efterkonstruktion för att nån i omklädningsrummet tyckte på ett annat sätt. Vidrigt.
Citera
2023-08-29, 00:03
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kan han bara avgå nån gång. Oroligt pinsamt att kämpa sig kvar när alla vill att han ska gå. Han gör det bara värre för sig själv.

Fast hans mamma hejar på honom!

Nä en man med skev självbild! Man kan undra hur många damer (med eller utan vilje) han satt på inne hos förbundet!

En spansk Arnault!
Citera
2023-08-29, 00:04
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Samtidigt är väl frågan hur många gånger du tar VM-guld med jobbet samt även om ni på jobbet brukar pussa varandra på kinderna som man gör i vissa länder söderöver?

Om det nu faktiskt var så att Hermosa tog illa upp tycker jag definitivt att en ursäkt från Rubiales är på sin plats, men att att kräva att hans avsked och att till på köpet börja utreda det hela som något brottsligt känns lite väl hysteriskt.

Kan vi i framtiden även vänta oss rättsprocesser så fort någon framgångsrik idrottsman fått skumpa över sig, för inte får man väl hälla skumpa över andra hur som helst? På mitt jobb häller vi aldrig skumpa över varandra.
Citera
2023-08-29, 00:06
Kasta ut svinet, såhär beter man sig inte som coach - och dessutom inför hela världen.

Knappast första gången han beter sig på detta vis heller.
Citera
2023-08-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Precis. Du skulle ha sagt nej direkt. Visat att du inte vill ha en kyss. Men när det kommer till kvinnor så är det fullt acceptabelt att ta 24 timmar på sig att fundera på vad som var rätt eller fel.

Kan du komma på nån anledning till att du ska vänta med att säga nej till din chef när denne ger sig på dig? Vill du vänta och överlägga med dig själv och se hur du framstår på hemmaplan? Vad din partner tycker? Vad dina vänner tycker? Vad media tycker? Vad flashback tycker? Löjligt.

Jag säger inte att snuskgubben gjorde rätt. Jag säger att hon borde ha visat att kyssen inte är uppskattad och sagt nej direkt. Stå upp för sig själv. Allt annat är bara efterkonstruktion för att nån i omklädningsrummet tyckte på ett annat sätt. Vidrigt.

Jag tror att jag skulle bli så förvånad om jag står t.ex. vid jubilar-middagen på scen för att få min 20-års pin med blommor, och helt plötsligt får en kyss på munnen av chefen att jag skulle reagera först i efterhand och fundera på vad fan som hände och hur korrekt det var. Just där och då skulle jag nog spela med.

Men det kan jag förstås inte veta för att jag aldrig har varit med om det och kommer nog att slippa som tur är.
Citera
2023-08-29, 00:09
Avstängd
Har kvinnan fått komma till tals och fått säga sitt eller?
Citera
2023-08-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Samtidigt är väl frågan hur många gånger du tar VM-guld med jobbet samt även om ni på jobbet brukar pussa varandra på kinderna som man gör i vissa länder söderöver?

Om det nu faktiskt var så att Hermosa tog illa upp tycker jag definitivt att en ursäkt från Rubiales är på sin plats, men att att kräva att hans avsked och att till på köpet börja utreda det hela som något brottsligt känns lite väl hysteriskt.

Kan vi i framtiden även vänta oss rättsprocesser så fort någon framgångsrik idrottsman fått skumpa över sig, för inte får man väl hälla skumpa över andra hur som helst? På mitt jobb häller vi aldrig skumpa över varandra.

Nej, jag begär ingens avsked, det är inte i Sverige och ärligt talat så tycker jag inte att det är tillräckligt grovt heller. Men jag svarade snarare på hur man eventuellt kan reagera. Alla reagerar inte med att avvisa eller korrekt reaktion, och speciellt inte i live-TV när man precis har vunnit VM-guld. Man vill nog varken sabba tillfället för andra eller sig själv med att ställa till en scen. Och som sagt, man blir nog ganska överraskad.
Citera
2023-08-29, 00:15
Medlem
reffis avatar
Citat:
Jag tror att jag skulle bli så förvånad om jag står t.ex. vid jubilar-middagen på scen för att få min 20-års pin med blommor, och helt plötsligt får en kyss på munnen av chefen att jag skulle reagera först i efterhand och fundera på vad fan som hände och hur korrekt det var. Just där och då skulle jag nog spela med.

Men det kan jag förstås inte veta för att jag aldrig har varit med om det och kommer nog att slippa som tur är.

Då får du skylla dig själv om du inte vet hur du skulle reagera. Tråkigt för dig.

Självklart får du komma efteråt och klaga. Men du framstår som en svagsint person som inte har nog med självrespekt att kunna säga nej när någon gör dig orätt.
Citera
2023-08-29, 00:16
Medlem
Vad finns det för belägg att han kysst henne, det är väl en puss? Inte hela världen, sådant gör man ibland i ren glädjerus när man firar en vinst eller mål i fotboll. Handlar det som vanligt om ren manshat av flator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in