2023-08-31, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Brukar börja 19:00 och sluta 21:30, ungefär. Åtminstone på den tiden jag gick mycket på speedway.

Låter som bra längd.
Citera
2023-08-31, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Låter som bra längd.
Ja, precis. Inga problem att komma upp på morgonen efter om man ska jobba.

Speedway är en rolig sport och en tävling är en upplevelse.
Citera
2023-08-31, 19:20
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Tackar. Hur länge håller själva racet på alltsomallt?

Lite över 2 timmer
Citera
2023-09-30, 17:17
Medlem
bridgeblandnings avatar
Säsongens sista GP-tävling ikväll i polska Torun. Chans till svenskt VM-guld för Fredrik Lindgren, som ligger sex poäng bakom ledaren Bartosz Zmarzlik. Polacken får dock räknas som stor favorit, då han leder VM-serien trots diskning i senaste GP-tävlingen i Vojens. Kanal 9 sänder från 18.45.
Citera
2023-09-30, 23:03
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Säsongens sista GP-tävling ikväll i polska Torun. Chans till svenskt VM-guld för Fredrik Lindgren, som ligger sex poäng bakom ledaren Bartosz Zmarzlik. Polacken får dock räknas som stor favorit, då han leder VM-serien trots diskning i senaste GP-tävlingen i Vojens. Kanal 9 sänder från 18.45.

Blev silver för Fredriks del 🙌
Citera
2024-05-12, 17:28
Medlem
Se om man kan få lite liv i den här tråden, vore kul om de få initierade hade velat diskutera.

Kan ju börja med GP:et i Warszawa under gårdagen, otroligt bra tävling och den här VM-serien har fått en bra start. Jason Doyle känns som en tuff motståndare för Zmarzlik om han kan fortsätta sitt momentum. Holder verkade inte vara bästa polare med Doyle i depån igår efter tuff körning.

Tristare då med Lindgren som hade chans att hänga på men inte tog sig till semifinal, var väl den enda(?) som slog Doyle under gårdagen så tråkigt han inte kom iväg i sitt näst sista heat.

Nästa GP redan till helgen i Tyskland, och kul att serien känns så oviss. Vågar någon gissa vilka som är topp 6 när serien ska summeras?
Citera
2024-05-15, 07:09
Medlem
Jag blev rät matt efter Vargarnas bortamatch mot Lejonen igår. De vann ett lopp och slutresultat blev 22 -68

Jag får köpa lite merch vid lämpligt tillfälle så de har råd med att ha fler dyra förare aktiva vid hemmamatch.
Expert på P4 antydde att frånvaro igår ev inte var enbart beroende på snuva.

Väskförbudet tror jag inte gynnar antal sålda korvar då äldre och barnfamiljer riskerar bli så sura de stannar hemma med kylväskan.
Citera
2024-05-15, 13:27
Medlem
Spännande start på Bauhausligan, känns så här långt som att det kan bli många överraskningar och svängar under säsongen. Vargarna behöver nog se till att ha med sina toppåkare även på bortaplan om dom inte vill åka på stora förluster likt den mot Lejonen. Om Lejonen kan hålla formen över hela säsongen och slutspelet så bör dom ha en god chans till guldet.
Citera
2024-05-18, 08:10
Medlem
Är så tröttsamt se Rospiggarna och Vargarna åka på storstryk och räkmacka på de andra lagen. Rospiggarna var ju i alla fall en hel del bra på G med ny ledning som verkar fatta vad de behöver göra för att publiken ska återkomma.

Men Vargarna? 99% av deras problem är att deras hemmabana är så jävla tråkig så publik kommer inte och därmed får de aldrig en vettig ekonomi. Hur kan man INTE göra något åt banan?

Det tråkiga är att alla andra klubbar lär få svårt locka publik när dessa kommer på besök, och dessutom få betala ut mer i förararvoden.

Vad gäller GP-serien så tycker jag den just nu är betydligt mer intressant. Känns som Zmarzlik kan bli ordentligt utmanad i år. Vore tråkigt om Lindgren inte är med och utmanar om guldet om nu Zmarzlik för en gångs skull inte är så dominant. Fredrik behöver en topprestation ikväll.
Citera
2024-05-19, 10:55
Medlem
laughingducks avatar
”Bara ” en svensk med i årets GP 🤔
Citera
2024-05-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
”Bara ” en svensk med i årets GP 🤔

Tyvärr känns det inte som att någon arvtagare till Lindgren känns självklar. Hellström-Bängs inte riktigt fått sitt genombrott där, Henriksson tar stadiga steg men ovisst där också. På seniorsidan finns egentligen inte någon i närheten av GP-klass. Däremot två lovande ungdomar i Karlsson och Jansson.

Ett par intressanta matcher ikväll där Indianerna-Lejonen blir mitt val med just 16-årige Karlsson i sin debut.

För övrigt, stor överraskningen för mig att van Dyck knäpper samtliga på näsan i SM-kvalet, fanns många betydligt mer etablerade med.
Citera
2024-05-24, 10:55
Medlem
Hej. Finns det någon som vet om någon sida där man kan streama elitserien i speedway gratis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in