Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-29, 20:02
  #1345
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Kollade statistiken för chans att vinna med 3-1. ledning i serien.
Tja 86,3 % för LA och Colorado som inte har fördel hemma.
91,1 % för Boston, Florida, Carolina och Vancouver med hemmafördel.

Så statistiskt dödar jag spänningen nu.
Men reducerar något av lagen så går % ner till...beskedliga 76,4 % respektive 80,7%
Men vid kvittering då?
Ja då jävlar har det vänt.
57,6 % vinstchans för de lag med sista hemma. 42% om det är borta match.
Har vi något av lagen som kommer bryta denna statistik tro?

Tack för den. Intressant statistik. I år tror jag bara Nashville har chans till det.

Här är listan på alla gånger det hänt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...eries_deficits
Citera
2024-04-30, 05:34
  #1346
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Kollade statistiken för chans att vinna med 3-1. ledning i serien.
Tja 86,3 % för LA och Colorado som inte har fördel hemma.
91,1 % för Boston, Florida, Carolina och Vancouver med hemmafördel.

Så statistiskt dödar jag spänningen nu.
Men reducerar något av lagen så går % ner till...beskedliga 76,4 % respektive 80,7%
Men vid kvittering då?
Ja då jävlar har det vänt.
57,6 % vinstchans för de lag med sista hemma. 42% om det är borta match.
Har vi något av lagen som kommer bryta denna statistik tro?
La ? Edmonton leder med 3-1 och spelar hemma.

Inte en chans att det egentligen är 91,1% chans för Vancouver ( såklart). Om man har haft all flyt i världen för att ta sig till en 3-1 ledning så är det alltid nära att jämna ut sig.
Citera
2024-04-30, 05:40
  #1347
Medlem
sebastian_s avatar
Är Jack Eichel den tredje bästa spelaren i världen när det gäller som mest? Han är fantastisk på att transportera pucken under kontroll. Verkar aldrig stressad, har alltid blicken uppe och förlorar aldrig pucken. Playmaker och målskytt. Påminner om William Nylander, men såklart mycket bättre.

Min lista på de bästa slutspelsspelarna i dagsläget är

1. Mcdavid
2. Mackinnon
3. Draistl/Eichel/Makar

45. Matthews
129. Marner
130. Elias Pettersson
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2024-04-30 kl. 05:43.
Citera
2024-04-30, 10:01
  #1348
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
La ? Edmonton leder med 3-1 och spelar hemma.

Inte en chans att det egentligen är 91,1% chans för Vancouver ( såklart). Om man har haft all flyt i världen för att ta sig till en 3-1 ledning så är det alltid nära att jämna ut sig.
Självklart skall det vara Edmonton. Skrev fel.
Statistik ät statistik. De är inte meningen att de skall värdera in "flyt".
Så vi får se om Preds trotsar statistiken då. Davy skickade ju en länk på just de lag som vönt underläge 1-3. Så det ät ju inget facit jag presenterat.
Men oavsett så tittar man på statistiken så är fjärde matchen viktig. Dallas har nu 2-2 och hamnade på 58% förlust och de hade hamnat i den redan nämnda skaran med usla odds.
Citera
2024-04-30, 11:28
  #1349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Kollade statistiken för chans att vinna med 3-1. ledning i serien.
Tja 86,3 % för LA och Colorado som inte har fördel hemma.
91,1 % för Boston, Florida, Carolina och Vancouver med hemmafördel.

Så statistiskt dödar jag spänningen nu.
Men reducerar något av lagen så går % ner till...beskedliga 76,4 % respektive 80,7%
Men vid kvittering då?
Ja då jävlar har det vänt.
57,6 % vinstchans för de lag med sista hemma. 42% om det är borta match.
Har vi något av lagen som kommer bryta denna statistik tro?

Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Tack för den. Intressant statistik. I år tror jag bara Nashville har chans till det.

Här är listan på alla gånger det hänt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...eries_deficits

Statistiken visar att det hänt sexton gånger sedan år 2000 att ett lag kommit tillbaka från 1-3 underläge i matcher. Det händer alltså någon gång i två av tre slutspel. Om man ser till hur matcherna varit så håller jag med om att det nog är Nashville som har störst chans till en comeback av de lag som ligger under.
Citera
2024-04-30, 16:43
  #1350
Medlem
Saxat från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det börjar bli SHL-nivå på bedömningarna angående spelare i målgården. Mycket tråkigt. Hockeyn dödas mer och mer hela tiden.

SANT. Ingen vet vad GI är längre. Är i nivå med "kicking motion" regeln. Jag kommer återkomma om detta.
Citera
2024-04-30, 17:21
  #1351
Medlem
Apropå att komma tillbaka från underlägen i slutspelet så har Dallas hämtat in 0-2 i matcher mot Vegas efter två inledande förluster på hemmais. Det är samma som Washington gjorde 2018 i första rundan mot Columbus. Serien vann Washington med 4-2 och tog sedan hem Stanley Cup av bara farten.
Citera
2024-04-30, 17:52
  #1352
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Statistiken visar att det hänt sexton gånger sedan år 2000 att ett lag kommit tillbaka från 1-3 underläge i matcher. Det händer alltså någon gång i två av tre slutspel. Om man ser till hur matcherna varit så håller jag med om att det nog är Nashville som har störst chans till en comeback av de lag som ligger under.
Tror mest på Nashville också, av de som ligger under med 1-3!

Islanders, ingen chans
Kings, ingen chans
Toronto, liten chans ändå!
Winnipeg, ingen chans

Så ser jag det!
Citera
2024-04-30, 18:02
  #1353
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Tror mest på Nashville också, av de som ligger under med 1-3!

Islanders, ingen chans
Kings, ingen chans
Toronto, liten chans ändå!
Winnipeg, ingen chans

Så ser jag det!
Torontos chans skulle vara att de faktiskt aldrig har ställt upp med bästa laget i den här serien. Matthews sjuk och Nylander borta eller precis tillbaka och därför långt ifrån 100% form.

Om båda är tillbaka och nära toppform så borde det vara ett annat lag som Boston möter.
Citera
2024-04-30, 19:14
  #1354
Medlem
@Bart
Det ser inte ljust ut.

Oshie said when his back goes out, he’s in such pain that he is “literally on the floor, peeing in water bottles.” Can’t pick up his kids either until he sees his doctor for a fix.

Oshie on his future:
“It would be hard for me to ever say for sure that I’m stepping away from the game… I’d love to play next year but I will need to come back with somewhat of a guarantee that my back (will be okay).”

Oshie has one year left on his contract, he turns 38 in December.
Citera
2024-04-30, 19:25
  #1355
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
@Bart
Det ser inte ljust ut.

Oshie said when his back goes out, he’s in such pain that he is “literally on the floor, peeing in water bottles.” Can’t pick up his kids either until he sees his doctor for a fix.

Oshie on his future:
“It would be hard for me to ever say for sure that I’m stepping away from the game… I’d love to play next year but I will need to come back with somewhat of a guarantee that my back (will be okay).”

Oshie has one year left on his contract, he turns 38 in December.
Tråkiga nyheter.
Jag har väl anat att något inte stått rätt till där. Låter inte så ljust inför framtidien, och han är ju till åren också.
Citera
2024-04-30, 23:23
  #1356
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Självklart skall det vara Edmonton. Skrev fel.
Statistik ät statistik. De är inte meningen att de skall värdera in "flyt".
Så vi får se om Preds trotsar statistiken då. Davy skickade ju en länk på just de lag som vönt underläge 1-3. Så det ät ju inget facit jag presenterat.
Men oavsett så tittar man på statistiken så är fjärde matchen viktig. Dallas har nu 2-2 och hamnade på 58% förlust och de hade hamnat i den redan nämnda skaran med usla odds.
Jag tvivlar inte på att det är så i genomsnitt. Men det måste vara skillnad mellan Colorado-Winnipeg och Nashville-Vancouver i de specifika fallen och jämfört med genomsnittet. Sen skimjer det kanske inte så mycket som jag vill inbilla mig. 80% för Vancouver och 95% för Colorado enligt oddaen kanske? Vad vet jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback