Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-03, 10:03
  #1369
Medlem
Hunden007s avatar
Boston - Tornto game 7 känns ganska vanligt?
Citera
2024-05-03, 10:37
  #1370
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Boston - Tornto game 7 känns ganska vanligt?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_NHL_game_sevens

Intressant statistik. Boston och Toronto är de lag som spelar flest game-7 matcher i ligan genom alla tider.

Mot varandra har de spelat 5 game-7 matcher. Boston leder med 4-1.
Citera
2024-05-03, 11:54
  #1371
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Ja denna Nylander! Han är ju bevisligen en topplirare, men han har även det där extra som inte alls alla topplirare har. Att leverera under press! Fan han blir ju bättre ju mer jävligare förväntningarna är. Mycket imponerande prestation i natt.
Hatten av för Toronto och Nylander. Ser fram emot sjunde och avgörande matchen.

Starkt av Nylander. Nu har de vunnit 2 matcher med Matthews borta.

Men Boston måste skämta. Tror detta är sjätte matchen i rad de förlorar där de har chansen att stänga en serie. Florida vände 3-1 förra året och Toronto är en match från det nu. Helt löjligt ineffektiva när det gäller.
De har en match på sig att inte bli slutspelets största skämt och ta Leafs tron där.
Citera
2024-05-03, 15:12
  #1372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Starkt av Nylander. Nu har de vunnit 2 matcher med Matthews borta.

Men Boston måste skämta. Tror detta är sjätte matchen i rad de förlorar där de har chansen att stänga en serie. Florida vände 3-1 förra året och Toronto är en match från det nu. Helt löjligt ineffektiva när det gäller.
De har en match på sig att inte bli slutspelets största skämt och ta Leafs tron där.

Toronto kom ju ut med en helt annan energi än Boston i match 6. 12-1 i skott efter första. Ingen i Boston såg ut att vara intresserad av att avgöra matchen för att stänga serien. Spelar Boston sådär i match 7 vinner Toronto. Intressant utveckling av serien eftersom båda lagen har någon sorts profetia att spela mot. Ska Leafs åka ut i första rundan igen, eller ska Boston tappa 3-1 i matcher igen?

Nylander borde för övrigt har tystat de sista tvivlarna i Toronto vid det här laget. Marner ryker efter säsongen.
Citera
2024-05-03, 15:23
  #1373
Medlem
Davys avatar
Inget lag i NHL/NBA/MBL har bränt en 3-1 ledning två år i rad.

Jag ser det som att pressen på att INTE förlora är betydligt större hos Boston än Toronto. Tror det blir extremt viktigt för Boston att ta ledningen och få med sig publiken.
Citera
2024-05-03, 15:46
  #1374
Medlem
james bs avatar
Det är ju en följetong Boston vs Toronto i slutspel. 2013 och 2018 vändde Toronto underläge 3-1 men torskade i sjunde i båda serierna.
2019 ledde Toronto serien med 3-2 men Boston vände och tog det i sjunde för tredje gången på 7 år.
Så man kan bara ana hur journalister nu analyserar denna holmgång inför sjunde. Visst press på båda, men Torontos slutspelsdemoner är svårslagna. Blir häftigt att se denna thriller.
Citera
2024-05-04, 05:21
  #1375
Medlem
james bs avatar
Canucks tog sig vidare och måste säga att Demkos ersättare är fan min nya idol! Så jäkla lugn i kassen . Och hur många NHL matcher har han bakom sig? Men, men det var väl enda sevärda i matchen. Båda lagen kröp ihop i egen zon, så defensivt bra jobb från båda, men lite dåliga var de offensiva spelarna på att lösa upp det. Förstår att de lagt in EP40 som saknad. Han stängde de ber snyggt. Men målet var han ändå med på.
Svårt att se att denna taktik håller mot Oilers, men jag har haft fel förr.

Nu Dallas, kul med mkt mål i natt.😒 0-0 en bit in i andra nu.......tur man har ett smått perverst intresse i defense.
__________________
Senast redigerad av james b 2024-05-04 kl. 05:24.
Citera
2024-05-04, 14:20
  #1376
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Tippade 4-2 till Dallas så vinner de match så är det ändå ett klart godkänt tip

Tippade 4-3 till Jets vilket jag torskade stenhårt på

Dock tippade jag 4-2 till Canucks samt 4-1 till Oilers så satte båda dessa klockrent

Tippade 4-3 Boston vilket jag tror kommer ske. Rätt bra tippat ändå oavsett vad!

Tippade 4-1 Rangers vilket jag är nöjd med

Tippade 4-2 Panthers vilket också var ett bra bet samt jag tippade perfekt i Hurricanes serien med 4-1 tip
Citera
2024-05-04, 17:22
  #1377
Medlem
LFCYNWAs avatar
Som det ser ut nu som kommer Panthers att slå ut laget som går vidare mellan Boston och Toronto utan problem. Det jag har sett hittils har varit två väldigt mediokralag.

Tycker även att Torontos spelstil inte passar deras bättre spelare. Var många gånger i match sex som Nylander bågade ner i egen försvarzon för att hämta fart och visa sig spelbar för att transportera pucken in i offensivzon men Toronto väljer istället att dumpa pucken och Boston kan då spela bort forechecken vilket leder till att Nylander hamnar i en tre mot tre där han ska försvara vilket inte är hans styrka. Även om Torontos forecheck har sett bättre ut senaste matcherna så väljer man att inte uttnytja spetsegenskaper hos sin offensiva vapen vilket är slöseri.

Nylander är en spelare med enormt självförtroende och rätt obryd när det kommer till vad media och folk runtomkring tycker och tänker vilket gör att han är perfekt i ett lag som Toronto. I en stor hockeymarknad är det alltid extrem press, lägg därtill all media uppe i Toronto så gör det att laget alltid är under mikroskop. Nylander kan se loj och ointresserad ut vilket han gjorde fram till målet sen lostnade det. Det var nog otroligt vikitigt för honom att för göra det där målet.

Keefe måste kunna vara mer flexibel och låta hans bättre spelare vårda pucken medans tredje och fjärde kedjan spelar "dump and chase". Fördelen med dump and chase är att man minimerar konteringar emot sig och hamnar i bättre försvars positioner. För oss neutrala leder det dock till "low event hockey" vilket är lite tråkigt. Mcavoy har varit svag, enda backparet som presterat hittils är Lindholm och Carlo.

Imponerade av Dallas som lyckats så väl med sina draftval senaste åren. Harley, Johnston, Stankoven, Hintz, Robertson osv.
Citera
2024-05-04, 19:09
  #1378
Medlem
EP40 kan bli den tredje svensk efter Mats Näslund och William Karlsson att vinna Lady Byng Trophy.

https://www.nhl.com/news/2024-lady-b...ists-announced
Citera
2024-05-04, 22:11
  #1379
Medlem
Börjar bli dags att ett kanadensiskt lag vinner Stanley cup. Men samtidigt inte så troligt då dom inte är tillräckligt bra detta slutspel heller.
Citera
2024-05-04, 23:11
  #1380
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Börjar bli dags att ett kanadensiskt lag vinner Stanley cup. Men samtidigt inte så troligt då dom inte är tillräckligt bra detta slutspel heller.
Tror inte det händer i år heller, det ska väl vara Edmonton då! Men som sagt. inte troligt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback