• 2
  • 3
2024-12-21, 23:55
Medlem
Amortentias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhlgrenNordic
Han har aldrig riktigt gått ut med sanningen om "teamvecka 20" då alla inblandade hade tystnadsplikt om incidenten, dom som ej går kvar på skolan idag.

Kortfattat, på teamveckan ska man lära känna varandra bättre genom att under en veckas tid göra olika aktiviteter tillsammans med lärarna, laga mat tillsammans bla. Som en friluftsdag fast med övernattning på ett vandrarhem mitt ute i ingenstans.

Han heter också inte "kirk", alla kallade han för Kevin (Inklusive lärarna). Jag vet allt om hur han var och vad han gjorde under sina 3 år på Hudikgymnasiet. Har fått höra allt av lärarna på skolan i efterhand Bara att fråga på

Varför är det tystnadsplikt kring temavecka 20? Det kan ju knappast vara pågrund av boken som han skriver, eftersom han själv säger att den är en litterär fiktion som inte är en spegling av vad som faktiskt hände. Någon i hans klass eller liknande måste väl kunna spräcka hål på mysteriet utan rättsliga konsekvenser?
Citera
2025-01-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amortentia
Varför är det tystnadsplikt kring temavecka 20? Det kan ju knappast vara pågrund av boken som han skriver, eftersom han själv säger att den är en litterär fiktion som inte är en spegling av vad som faktiskt hände. Någon i hans klass eller liknande måste väl kunna spräcka hål på mysteriet utan rättsliga konsekvenser?

Borde kanske vara på grund av att det blev en polisanmälan? Har inte jättebra koll på juridiken bakom men antar att det är tystnadsplikt för att det inte ska rubba utredningen(om det blev någon). Någon som har bättre koll på hur tystnadsplikt funkar?
Citera
2025-02-17, 16:16
Medlem
Jag har följt Kirk och hans upptåg i flera år nu och jag ska berätta om en skum grej som inte alla känner till.

Teamveckan-pärmen! Han skrev alltså ner all information han hade om Teamveckan-20 (komplett med händelseförlopp, datum och tid enligt honom själv), samlade allting i en pärm och lade den någonstans inne på sitt universitet. Han går inte där längre, men det är verkligen bisarrt. Vill han att någon ska dra dit på skattjakt och ”läcka” informationen? Dessutom skrev han för ett par veckor sedan att han har slarvat bort pärmen. Kanske har någon följare tagit den utan att säga något, men det är mer troligt att städarna har hittat den och slängt den. Men varför valde Kirk att göra detta? Är sanningen om teamveckan hemlig eller inte? Det är verkligen cherry picking med när skiten är sekretessbelagd och inte. Den här lilla detaljen i hans berättelse fascinerar mig så mycket och jag vill att fler ska känna till den!
Citera
2025-02-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amortentia

Jag köper inte att det är total tystnadsplikt. Kanske att lärarna på gymnasiet har det, men de i klassen lär väl få sprida det så mycket de vill. Däremot är det konstigt att ingen har gått ut med vad som faktiskt hände eftersom teamveckan-20 var småviral på Tiktok ett tag.
Citera
2025-02-19, 20:02
Medlem
Han har blivit mer och mer insnöad senaste året, är nästan så man blir orolig för honom. Han påstår att Säpo är inblandade i teamveckan, att han har info på sina före detta klasskompisar som han kan sälja till Ryssland och att han ska göra en tv serie om det. Det är en ganska hög nivå av delusional där. Uppvisar ganska starka narcissistiska drag, allt är andras fel och vägrar ta något ansvar.

Är helt inställd på att han blir "exposad" när det är hans egna tweets som läggs upp på tiktok videos och liknande. En person svarade på en av hans klagande tweets med: Kirk tycker att vi ska ha yttrandefrihet men så fort någon ifrågasätter honom så gråter han i ett hörn. Vilket jag tycker är en bra sammanfattning. Detta hyckleri kan man ju se i hur han pratar om kvinnor, kommenterar öppet vad han tycker är sexigt, objektifierar osv. Men när någon lägger någon kommentar om honom så blir han förbannad.

En sista sak är ju också att läsa hans bio på twitter. Där står det att han är frilansare inom journalism, historiker inom kalla kriget och underrättelse och författare av en spionroman(Rensade till grammatiken. Men han har inte publicerat någon bok(pratat om att han skriver en i åratal, han har ingen utbildning eller position som historiker och han har fått en artikel om någon bilshow publicerad i någon biltidning...som snabbt fick kritik för att han publicerat felaktig fakta.
Citera
2025-02-20, 12:54
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicarious90
Han har blivit mer och mer insnöad senaste året, är nästan så man blir orolig för honom. Han påstår att Säpo är inblandade i teamveckan, att han har info på sina före detta klasskompisar som han kan sälja till Ryssland och att han ska göra en tv serie om det. Det är en ganska hög nivå av delusional där. Uppvisar ganska starka narcissistiska drag, allt är andras fel och vägrar ta något ansvar.

Är helt inställd på att han blir "exposad" när det är hans egna tweets som läggs upp på tiktok videos och liknande. En person svarade på en av hans klagande tweets med: Kirk tycker att vi ska ha yttrandefrihet men så fort någon ifrågasätter honom så gråter han i ett hörn. Vilket jag tycker är en bra sammanfattning. Detta hyckleri kan man ju se i hur han pratar om kvinnor, kommenterar öppet vad han tycker är sexigt, objektifierar osv. Men när någon lägger någon kommentar om honom så blir han förbannad.

En sista sak är ju också att läsa hans bio på twitter. Där står det att han är frilansare inom journalism, historiker inom kalla kriget och underrättelse och författare av en spionroman(Rensade till grammatiken. Men han har inte publicerat någon bok(pratat om att han skriver en i åratal, han har ingen utbildning eller position som historiker och han har fått en artikel om någon bilshow publicerad i någon biltidning...som snabbt fick kritik för att han publicerat felaktig fakta.

Grabben lever i någon form av fantasivärld där han jobbar som journalist och extraknäcker som spion och säljer statshemligheter till KGB.

Han avgudar USA och Trump men snackar om att "hoppa av till Ryssland" för att jobba med kontraspionage.

Det är ju rätt så uppenbart att grabben har fler funktionsnedsättningar än bara autism.
Senast redigerad av Pruttgrotta 2025-02-20 kl. 12:56.
Citera
2025-02-22, 10:07
Medlem
Något som stod ut för mig är när någon anklagade honom för megalomani och lo and behold, några veckor senare lägger han till det som beskrivning för huvudkaraktären i sin bok. Undrar om han är självmedveten till en viss grad eller om han bara spårar ur.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in