2023-09-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realsanning
Ahaaa, nä jag vet inte. Dom tjänar nog på klubbar såklart.
Samt att man inte behöver använda polisresurser och domstolar till dessa löjliga saker som är
lagliga i nästan hela världen idag.

Själv brukar jag inget olagligt, men hade gärna tagit två små bloss av någon bra grönis istället
för alkohol som är rena giftet och som gör folk våldsamma samt det äckliga bakis grejjen.
Grönt finns i naturen av en anledning, gud gav oss det. Alkohol är konstgjort jävulens skit som
förstör så många liv.
Alko borde förbjudas, det är en farlig drog jämfört med Grönt. Gröna är inte ens beroende framkallande. Och det går inte ta överdos på läste jag.

Ja det har väl mycket för att man sparar resurser hos rättsväsendet då det kostar mycket särskilt i Sverige där man inte ens går hs rester av droger i din egen kropp.

Alkohol är en tung drog och skulle aldrig bli lagligt om det kom idag men tror absolut inte på förbud när vi pratar om substanser, det är upp till var och en att bestämma och inte statens sak.
Citera
2023-09-08, 08:50
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det är bara teori. Praktiken ser annorlunda ut.
Canada har ju legaliserat, har det stoppat den illegala handeln ? Nej, den är lika stor som tidigare.
Den legala canabiset blev ju ganska dyrt med skatter, avgifter och moms.

Den illegala handeln är lika stor som tidigare och man har bara ökat mängden användare.
Dubbelt så många röker idag i Canada jmf med innan legaliseringen men den illegala är lika stor
som tidigare och med bättre marginaler eftersom staten lagt ribban på priset.

Så sluta dröm, det är inte ett win-win koncept.

Kan vi spola fram till inlägget med lösningen på rubbet
Citera
2023-12-30, 12:29
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Tyskarna är smarta i det här fallet. Massa pengar till statskassan! 🥳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem