Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-30, 18:40
  #1
Medlem
Geomeisters avatar
Hej!

Någon som minns Shatterhand till Nintendo 8-btars?

Det har kommit ett nytt väldigt likt spel kallat "Prison City". Till alla som gillar Shatterhand, Mega Man, Ninja Gaiden och liknande kan detta kanske vara något!

Någon som spelat detta? Vad tycks? Det finns på Steam!
Citera
2023-09-03, 01:13
  #2
Medlem
Geomeisters avatar
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=P-chEuBGr4Q

Har påbörjat spelet och det är kul. Lagom svårt och varierande bossar.
Citera
2023-09-26, 16:23
  #3
Medlem
Geomeisters avatar
Nu har jag klarat spelet.

Gillar det mesta med spelet. Sista bossen är jag mer tveksam till. Körde igenom hela spelet på "medium" (svårt nog ibland), men sista bossen blev bara tradig. Fick välja det lättaste efter många försök. Flummig boss. Samtliga andra var bättre.

Det är främst bossarna som är ett större motstånd.

Varje vanlig bana innehåller en av två uppdateringar som håller resten av spelet. Dessa rekommenderar jag att leta upp. Speciellt inför slutet av spelet. Kan bli bra svårt att annars.

Absolut nöjd med mitt köp. Vet inte om detta kommer få samma klassiker status som Shovel Knight, men det rekommenderas!
Citera
2023-09-26, 19:38
  #4
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Ser kul ut!
Min första tanke när jag såg det var Power Blade till NES som jag och en barndomskompis satt och nötte på den gamla onda tiden.

För något år sedan körde jag Oniken, men ledsnade då det kändes lite stelt i kontrollerna. Cyber Shadow var roligare och detta verkar ha liknande "flyt" och hastighet i kontrollen.
Citera
2023-09-29, 17:11
  #5
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Ser kul ut!
Min första tanke när jag såg det var Power Blade till NES som jag och en barndomskompis satt och nötte på den gamla onda tiden.

För något år sedan körde jag Oniken, men ledsnade då det kändes lite stelt i kontrollerna. Cyber Shadow var roligare och detta verkar ha liknande "flyt" och hastighet i kontrollen.

Powerblade var en av de stora inspirationerna till detta spel! Skulle säga att Powerblade, Shatterhand och Mega Man är det man ser mest. Finns nog annat i mindre detaljer också.

Hoppas du provar på spelet vid tillfälle! Gillade du Cyber Shadow kan detta vara något. Minns dock "tempot" i det spelet som ett steg snabbare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback