Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-06, 18:11
  #13
Medlem
Gaspari-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Jag tror att det går buss från Helsingfors till Sankt Petersburg. Flyg till Ryssland är bökigt

Tre olika bussföretag trafikerar dagligen den rutten.
Citera
2023-09-06, 20:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
6400 var inte så farligt. Antar att vi inte snackar typ Ryan Air då utan något halv-bra i alla fall? Skulle förmodligen dö på Ryan Air.

Ja, man köper ju bara en biljett på en Rysk järnvägsstation. Jag tror att du antingen kan köpa en biljett som gäller x antal dagar eller så köper du en biljett destination till destination. När det gäller det förstnämnda så köper du den i olika klasser men alla tåg har inte alla klasser så om du har en biljett som är för en bättre klass kan du hoppa på den sämre så klart.


Vad finns på typ Okinawa eller Guam? Varför åker man till Guam? Är inte det främst en militärbas? Genuint intresserad.

Det verkar vara jäkligt speciella ställen som är sevärda. Okinawa med skktfint vatten, valar, dykning, fiske mm. Billigt är det också.
Guam som är okuperat och annekterat av Usa verkar vara Japanernas semesterparadis. Kan tänka mig att det går flyg till fastlandet, Usas fastland.
Kina vill jag inte till igen. Har varit i Peking flera gånger på jobb. Aldrig igen.
Citera
2023-09-06, 20:25
  #15
Medlem
Det enda land ,med undantag för vissa specifika platser i landet , som jag aldrig vill besöka är indien och dess systerstater typ bangladesh o pakistan. Vad är så fel på Kina?


Dykning låter intressant! Fan om man kunde få sig ett projekt på distans o resa i 3 mån ...i bruka resa varje år 2 ggr men nu har jag inte rest nånstans på 3 år.
Citera
2023-10-21, 10:20
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaltOxe
Det verkar vara jäkligt speciella ställen som är sevärda. Okinawa med skktfint vatten, valar, dykning, fiske mm. Billigt är det också.

Okinawa skulle jag gärna åka till. Vacker natur, intressant kultur, behagligt klimat, dykning, öar och god mat...what's not to like?

Citat:
Ursprungligen postat av FaltOxe
Guam som är okuperat och annekterat av Usa verkar vara Japanernas semesterparadis.

Tropiskt klimat, ligger så långt söder om resten av Japan. Det vore också ett trevligt resmål. "Annekterat" av USA vet jag inte, de har historiskt haft ön mycket längre än Japan. Innan dess var det spanjorerna tror jag.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3553659

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback