Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Ska vi ha en Sieg Heil emote?
Ja
68,22%
176 röster
Nej
31,78%
82 röster
2023-09-08, 11:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Om idén är att kunna provocera så mycket som möjligt -- på Flashback -- är det väl bättre med t ex några HBTQ-symboler, som regnbågsflaggan, två killar som pussas, osv?

Varför ska det vara ett nollsummespel? Är det inte bättre med både och? Lägg förslag om olika HBTQ symboler.
Citera
2023-09-08, 11:55
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Varför ska det vara ett nollsummespel? Är det inte bättre med både och? Lägg förslag om olika HBTQ symboler.
Ville bara påpeka att det naturligtvis går att kapprusta även med emojis. Är det bra? Vet inte.
Citera
2023-09-08, 12:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ville bara påpeka att det naturligtvis går att kapprusta även med emojis. Är det bra? Vet inte.

Alla sätt att uttrycka sig på är väl bra? Åtminstone möjligheten att kunna uttrycka sig. Sen om det är lämpligt eller om syftet är att håna, hota, hata, vad det än må vara är egentligen en sekundär fråga.

Det är ungefär som att säga att vi inte ska ha köksknivar i Sverige för att dom kan användas i annat syfte än att skära och haka grönsaker eller att stycka kött. För mig så vill jag hellre ha möjligheten att kunna Sieg Heila lite på nätet genom en symbol än att inte kunna göra det. Jag skulle kunna tänka mig att gnugga regnbågsflaggan i ansiktet på folk i tid och otid också. Så du får gärna lägga det där förslaget.
Citera
2023-09-08, 19:51
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Demokratin har talat.

När kommer emojin?
Du som varit med så länge borde väl vid detta laget veta att Flashback inte är någon demokrati? Admin - der führer, styr enligt egna önskemål. En adminokrati!

P.S - Med führer syftar jag endast på ämnets som så. Tycker admin lyssnar rätt mycket på användarna.

Men skulle det inte vara hets mot folkgrupp med en sieg heil-smiley? Tänk om näthatsgranskaren kommer?
Senast redigerad av Megadolme 2023-09-08 kl. 19:54.
Citera
2023-09-09, 14:23
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Alla sätt att uttrycka sig på är väl bra? Åtminstone möjligheten att kunna uttrycka sig. Sen om det är lämpligt eller om syftet är att håna, hota, hata, vad det än må vara är egentligen en sekundär fråga.

Det är ungefär som att säga att vi inte ska ha köksknivar i Sverige för att dom kan användas i annat syfte än att skära och haka grönsaker eller att stycka kött. För mig så vill jag hellre ha möjligheten att kunna Sieg Heila lite på nätet genom en symbol än att inte kunna göra det. Jag skulle kunna tänka mig att gnugga regnbågsflaggan i ansiktet på folk i tid och otid också. Så du får gärna lägga det där förslaget.
Jag har inte det minsta emot att idioter får större möjlighet att visa att de är idioter. Heila på bara.
Citera
2023-09-09, 14:26
Avstängd
Quackenbushs avatar
Givetvis inte.
Citera
2023-09-09, 15:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja IPhone.

Även hitler himself och hans böjda handled: 🫷🏽
Samt: 🗽

Har Frihetsgudinnan blivit nazist på gamla dar?
Citera
2023-09-11, 22:20
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Här har du Hitler

\\:=|

Haha, nu ser jag. Man måste vrida på hövve!
Citera
2023-09-11, 23:40
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Varför finns det inget Sieg Heil emote på detta forum för?

Jag lägger detta som förslag.
Kan man lägga en omröstning på detta?

Du verkar väldig engagerad i emojer. Är inte TikTok eller någon liknande platform det du egentligen letar efter?

Varför i helvete skulle en Stig Helg emoj införas?
Flashback har redan nu för många emojis så det behövs färre inte fler.
Citera
2024-02-04, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Du verkar väldig engagerad i emojer. Är inte TikTok eller någon liknande platform det du egentligen letar efter?

Varför i helvete skulle en Stig Helg emoj införas?
Flashback har redan nu för många emojis så det behövs färre inte fler.

Därför att man kanske behöver heila lite då och då. I övrigt så är det en bra emoji att avsluta inlägg med.
Citera
2024-02-04, 09:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Därför att man kanske behöver heila lite då och då. I övrigt så är det en bra emoji att avsluta inlägg med.

Självklart kommer inte Flashback att införa en emoji som bryter mot 1.03.
Citera
2024-02-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Självklart kommer inte Flashback att införa en emoji som bryter mot 1.03.

Den bryter inte mot ett skit. Den är till för att uttrycka sig precis som forumet är till för. Det vore puckat att tro att en emoji bryter mot några regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in