Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-14, 19:58
  #3913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Ja det kan det tyvärr bli.
Vet flera med Fannis ohälsa som är bipolär och med olika fobier som avstår att skaffa barn.
Men vet också flera som skaffat barn som har olika psykiska diagnoser En del av dom har det gått helt åt helsike för. Medan en del har det gått jättebra för Dom har gått på regelbundna besök i öppenvården och äter medicin

Problemet med Fanni är att hon är fullständigt besatt av att skaffa barn. Hennes egna ohälsa struntar hon i. Hon vill ha förändringar denna gången när hon ska göra återföring.
Hon vill ha men vad ska Livio göra menar hon.
Själv ignorerar hon sitt dåliga mående.
Det gillar inte jag. Hon är utöver sin ohälsa fruktansvärt naiv och omogen.
Egoistiskt tänkande,inte det minsta tänkande på barnet.

Hon borde sätta sig ner och ta sig en rejäl funderare varför hon inte får adoptera ett barn.
Men det lär hon aldrig göra

Helt rätt, min man är bipolär men väldigt välfungerande sen många år då han tar sin egenvård på allvar dvs tar sin "dårmedicin" varje dag och sköter sin vårdkontakt.

Minns med fasa de åren han var obehandlad och där och då skulle han aldrig kunnat sköta hem och barn på ett vettigt sätt pga sina svängningar.
Citera
2024-01-14, 20:04
  #3914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Helt rätt, min man är bipolär men väldigt välfungerande sen många år då han tar sin egenvård på allvar dvs tar sin "dårmedicin" varje dag och sköter sin vårdkontakt.

Minns med fasa de åren han var obehandlad och där och då skulle han aldrig kunnat sköta hem och barn på ett vettigt sätt pga sina svängningar.
Precis Det blir helt annat när dom tar sin medicin.
Har en kompis som är bipolär och är en jättego tjej när hon sköter sin medicin. Det har hänt ibland att hon struntar i både medicinen och vårdkontakten. Då är hon allt annat än jämn i humöret och inget fungerar
Citera
2024-01-14, 20:49
  #3915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Problemet med Fanni är att hon är fullständigt besatt av att skaffa barn. Hennes egna ohälsa struntar hon i. Hon vill ha förändringar denna gången när hon ska göra återföring.
Hon vill ha men vad ska Livio göra menar hon.
Själv ignorerar hon sitt dåliga mående.
Det gillar inte jag. Hon är utöver sin ohälsa fruktansvärt naiv och omogen.

Exakt! Hon vill att Livio ska föreslå förändringar, men är inte beredd att stanna upp och reflektera själv över vad som behöver förändras. Om Livio säger Go så är det Go.
Citera
2024-01-14, 20:50
  #3916
Medlem
Men nu undrar jag om det brunnit i huvet på Hanna!! Lägger ut att hon försöker söva Lars men att det inte går så bra! Ståendes i badrummet med den starkaste belysning som finns!!! Hur vore det att skapa läggningsrutiner för Lars så gott det går?! Mörkt svalt rum, kanske lite white noice eller om hon vill ha närhet få somna hud mot hud.
Även om Hanna naturligtvis inte står inne i badrummet hela tiden så är det ju uppenbart hur hon resonerar kring vad ett barn behöver för o somna gott. Mer uppmärksamhet om man kan klaga på att hon är svår att söva!!
Citera
2024-01-14, 20:56
  #3917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Men nu undrar jag om det brunnit i huvet på Hanna!! Lägger ut att hon försöker söva Lars men att det inte går så bra! Ståendes i badrummet med den starkaste belysning som finns!!! Hur vore det att skapa läggningsrutiner för Lars så gott det går?! Mörkt svalt rum, kanske lite white noice eller om hon vill ha närhet få somna hud mot hud.
Även om Hanna naturligtvis inte står inne i badrummet hela tiden så är det ju uppenbart hur hon resonerar kring vad ett barn behöver för o somna gott. Mer uppmärksamhet om man kan klaga på att hon är svår att söva!!

Tänkte också att det måste vara ett skämt, men bra att flashback finns så Hanna kan lära sig grundläggande "hur man tar hand om ett barn" vilket är pinsamt då jag alltid trott att ivf:are är mer inlästa på sånt då deras väg inte är spikrak utan väldigt kostsam.
Citera
2024-01-14, 20:58
  #3918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Exakt! Hon vill att Livio ska föreslå förändringar, men är inte beredd att stanna upp och reflektera själv över vad som behöver förändras. Om Livio säger Go så är det Go.
Ja precis så
Citera
2024-01-14, 21:01
  #3919
Medlem
HT har plockat bort alla storys kring nackträning och även länken till mattan.
Citera
2024-01-14, 21:05
  #3920
Medlem
Ser att HT nu tagit bort storyn där Lars nacktränar nu, gissningsvis efter att ha läst här?
Men jag reagerade precis som många av er andra på att Lars borde vara starkare i nacken vid denna ålder.
Det verkar ju som att de under helgen varit och köpt leksaker för att kunna aktivera henne. Jättebra om de tar tag i det nu, bättre sent än aldrig tänker jag. Jag hoppas bara att de gör det regelbundet hemma nu och att det inte bara görs för att kunna visa upp det på instagram.

Jag har själv en bebis hemma och mina dagar handlar nästan enbart om att aktivera och underhålla min bebis för att hen ska utvecklas. Vi övar på magläge, att sitta, stå, kolla i böcker, leka i gymmet mm under varje vakenfönster. Vi tar även minst en promenad om dagen samt besöker öppna förskolan, babysim eller andra aktiviteter ibland. Om jag varit influenser är det det enda jag hade haft att uppdatera om, vilket får mig att tro att HT inte gör det så mycket med Lars.

Och argumentet att det går mycket rs och annat just nu håller inte med tanke på att de släpar med Lars för att handla stup i kvarten. De är ju hemma båda två så då kan väl en av dem åka och handla själv istället?
Öppna förskolan känns ju bra mycket tryggare än affären tycker jag. Det brukar ju finnas en grupp som bara är för de minsta barnen (typ upp till 8 månader) och där är väl alla lika rädda för rs och är därmed noga med att vara helt frisk vid besök samt sköta handhygienen noga. Tror att det är mycket större risk att smitta bebis vid besök i butiker.
Citera
2024-01-14, 21:13
  #3921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokenfriken
HT har plockat bort alla storys kring nackträning och även länken till mattan.


Herregud vad pinsamt, skulle jag nu vara föremål för en helt egen flashbacktråd (som dessutom varit het i många månader nu) så skulle jag göra allt för att inte visa att jag läser vartenda ord som skrivs (även om det är positivt just för Hanna och slöa Kevin).

Allt det där fjantet både Hanna och Fannidays kör med "att såå många skickat dm yada yada" fattar väl alla att det är ljug.

Inte en jävel har skickat dm om era fantastiska kaffekoppar eller sketna plastleksaker.
Citera
2024-01-14, 21:15
  #3922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokenfriken
HT har plockat bort alla storys kring nackträning och även länken till mattan.

Jag tycker lite synd om henne nu. Hanna om du läser: heja dig! Jättebra att du tar till dig av tips och testar nya grejer. Fortsätt kämpa på!!
Citera
2024-01-14, 21:16
  #3923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Exakt! Hon vill att Livio ska föreslå förändringar, men är inte beredd att stanna upp och reflektera själv över vad som behöver förändras. Om Livio säger Go så är det Go.

Undrar vad det är för förändringar hon förväntar sig iochmed att hon själv fick leta upp och betala för den immun-grejen hon var på i Stockholm. Det är en fertilitetsklinik inte en mirakelmottagning. Tror fortfarande landstingsknutma mottagningar ba jaja nästa pga snabba pengar. Men Fanni vägrar ju rannsaka sig själv och tror att hjärtan, likes och pommes från donken ska göra susen. Lord.
Citera
2024-01-14, 21:26
  #3924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Jag tycker lite synd om henne nu. Hanna om du läser: heja dig! Jättebra att du tar till dig av tips och testar nya grejer. Fortsätt kämpa på!!


Faktiskt! Men så synd att hon ska behöva lära av alla misstag istället för att vara öppen för tips.

Hon är förstagångsmamma och då finns det inget bättre än medmänniskor som redan gått igenom allt och kan tipsa om vad som funkat för dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback