Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-07, 23:39
  #1
Medlem
Det går mot slutet av civilingenjörsprogrammet i datateknik och jag planerar göra masterarbetet till våren,
Jag vill flytta till Göteborg efter att jag är klar och tänker att det är bäst göra masterarbetet på ett företag i Göteborg för att göra det smidigt med att få ett jobb.

Då jag inte har pluggat i Göteborg så vet jag inte så mycket om företagen som anställer utvecklare förutom de stora som Ericsson, Volvo, Saab etc. Är det några företag jag borde speciellt kolla in eller undvika?

Mina egna preferenser vore att arbeta på något konkret, absolut ingen äcklig app vars mål är att maximera att stirra på en svart rektangel 24/7.
Citera
2023-09-08, 00:27
  #2
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Du kanske skulle ha kul på beyond gravity? De är nog konkreta så att det räcker och blir över.
Citera
2023-09-08, 07:19
  #3
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredagsfrelsaren
Det går mot slutet av civilingenjörsprogrammet i datateknik och jag planerar göra masterarbetet till våren,
Jag vill flytta till Göteborg efter att jag är klar och tänker att det är bäst göra masterarbetet på ett företag i Göteborg för att göra det smidigt med att få ett jobb.

Då jag inte har pluggat i Göteborg så vet jag inte så mycket om företagen som anställer utvecklare förutom de stora som Ericsson, Volvo, Saab etc. Är det några företag jag borde speciellt kolla in eller undvika?

Mina egna preferenser vore att arbeta på något konkret, absolut ingen äcklig app vars mål är att maximera att stirra på en svart rektangel 24/7.
Kan det kanske löna sig att kika på de lite större konsultbolagen som finns i götet?

Just nu verkar det pågå en febril verksamhet att hitta nya vägar att applicera AI till exempel och jag intalar mig att det ligger rätt långt ifrån "äckliga appar".

Tänkte på ställen som till exempel
TietoEvry
Alten
Omegapoint
Sopra Steria
Decerno
Knowit

...med flera, utan nån slags inbördes ordning.
__________________
Senast redigerad av Proton 2023-09-08 kl. 07:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback