Citat:
Ursprungligen postat av
Pyrting2
r hr ngon som prvat ngot som hjlper fr denna "inre oro" som r dr hela tiden?
Det finns ett kosttillskott som heter NAC (n-acetyl cyestine). Det pverkar ofta folk psykiskt genom att ta bort inre oro, men ofta i utbyte mot att personen upplever knslor mindre, dvs knslolivet blir flackare. Annars kanske regelbunden styrka och cykeltrning p gymmet rder bot p den inre oron. NAC r frn brjan en medicin som avgiftar kroppen frn skadliga mnen frn verdoser, samt den stdjer levern och njurarnas avgiftningsprocess.
Nr jag testade metylfenidat (Concerta) upplevde jag en ptaglig skillnad genom att jag blev avsevrt lugn bde inne i skallen och i kroppen. Jag mdde extremt bra och hade inte p ngot vis ngest eller ngra dliga knslor. Efter ett tag mattades frsts effekten av som den ofta gra.
Jag undrar ju om det var noradrenalin eller annan signalsubstans i kroppen som stabiliserades? Eller om det var pannloben som aktiverades bttre? Fr nr den delen aktiveras blir vi bttre p uppmrksamhet och koncentration.
Jag mrkte som tur var inga som helst negativa psykologiska biverkningar av metylfenidat. Frutom fysiska som att pulsen kade ngot och ven blodtrycket. Jag gick ner mnga kg i vikt, vilket mnga gr dels pga att hungerknslan avtar men ocks att kroppens mnesomsttning kar ngot.