Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-11, 15:45
Medlem
Idag är det 22 år sedan 11 september-attackerna. Något jag funderat länge på - och kanske aldrig kommer att få svar på - fanns det fler svenskar förutom David Tengelin (den enda svensken som dog) som befann sig i tornen under attackerna (som överlevde för att vara extra tydlig)? Hur många svenskar befann sig i New York? Jag har länge velat höra direkt från svenskar som var där om deras upplevelser. Vet inte varför men denna händelse har etsat sig fast. Såg attackerna ske live på TV, när flygplanet flög in i det andra (södra) tornet och trodde att det var en actionfilm på en väldigt konstig tid.
Citera
2023-09-11, 15:53
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Idag är det 22 år sedan 11 september-attackerna. Något jag funderat länge på - och kanske aldrig kommer att få svar på - fanns det fler svenskar förutom David Tengelin (den enda svensken som dog) som befann sig i tornen under attackerna (som överlevde för att vara extra tydlig)? Hur många svenskar befann sig i New York? Jag har länge velat höra direkt från svenskar som var där om deras upplevelser. Vet inte varför men denna händelse har etsat sig fast. Såg attackerna ske live på TV, när flygplanet flög in i det andra (södra) tornet och trodde att det var en actionfilm på en väldigt konstig tid.

Jag kanske är trög men hur är detta en konspirationsteori grej?
Eller faller de så i forumet kanske.
Citera
2023-09-11, 16:00
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Jag mins också händelsen.
Satte på tvn av en slump just när de började sända och fick se det andra planet krascha.
Satt fastklistrad framför tvn hela dagen och följde allt.
Var väl närmare 3000 personer som dog, men det var med svenskar har jag aldrig hört men de bör ju finnas information om detta och runt årsdagar kanske även pratats om detta i div poddar osv.

Är ju även årsdag för Anna Lindhs mord, 2 år efter 9/11.
Citera
2023-09-11, 17:10
Medlem
pn222jws avatar
Några fåtal lyckades överleva på våningarna ovanför inslagsplatserna - ner genom trapphusen - ofattbar överlevnadsinstinkt. Sett hemska videos när människor slänger sig ut genom fönstren. Ofattbart mod av brandmännen som in i det sista fortsatte gå uppåt för att rädda folk - vi höll en tyst minut på vårt jobb (Stockholm).
Senast redigerad av pn222jw 2023-09-11 kl. 17:13.
Citera
2023-09-11, 20:43
Avstängd
Ördögs avatar
Observera att den här tråden ligger i avdelningen för konspirationer. Om ni har allmänna minnen av och tankar kring 9-11, så får ni hjärtans gärna knacka ner dem här.

(FB) Vad gjorde du 11 september 2001?
Senast redigerad av Ördög 2023-09-11 kl. 20:46.
Citera
2023-09-11, 22:26
Medlem
Citat:
Det befanns sig enligt vad jag har hört ungefär 200 Svenskar där i närheten som såg / hörde smällarna
Citera
2023-10-05, 22:49
Medlem
Vickilems avatar
Putin berättade häromdagen om att han snart kommer dela med sig av info som har med 9/11 och göra.
Undra vad det är och hur det kommer påverka världen
Citera
2023-10-20, 06:12
Medlem
flippwrs avatar
Jag jobbade och skulle gå hem då en kollega sa att flygplan åkt in i WTC och sen blev det tv resten av dagen!
Citera
2023-11-06, 11:40
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Putin berättade häromdagen om att han snart kommer dela med sig av info som har med 9/11 och göra.
Undra vad det är och hur det kommer påverka världen

Det sa han för flera år sen… Inget nytt alltså..
Citera
2023-11-07, 01:08
Medlem
Vickilems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det sa han för flera år sen… Inget nytt alltså..
Aha okej så det har inget med kriget och göra ?
Såg den häromveckan på tiktok därav min kommentar
Citera
2023-11-07, 11:11
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Aha okej så det har inget med kriget och göra ?
Såg den häromveckan på tiktok därav min kommentar

Han sa det redan 2017..
Citera
2023-11-22, 14:16
Medlem
Min kusin befann sig i New York den dagen. Hon såg till och med första planet krascha in i byggnaden. Rätt intressant att höra henne berätta om den dagen. Men hon har inte velat prata om det med svensk media. Hon vill hålla det för sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in