Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-13, 11:13
  #1
Medlem
Jag har en fråga till er som äger eller vill äga en rolex, tycker ni på riktigt att de är fina/vackra/estetiskt tilltalande? Nu är ju det såklart väldigt subjektivt vad folk tycker är vackert, men just rolex-klockor tycker jag är så oerhört fula, blaffiga och klumpiga. Är det bara att de inte alls matchar min uppfattning om vad som är vackert och det finns folk som tycker de är fina i sig själva? En submariner som hade kostat 800 kr, hade någon känt "snygg klocka"?
Citera
2023-09-13, 12:02
  #2
Medlem
mastejags avatar
Är personligen ingen jättefan av Rolex men visst är det svårt att komma ifrån att en sub från fram till och med 2014 ungefär är snygg, ju äldre desto snyggare dessutom. Samma sak med en datejust så en sådan från 70-80 tal är snygg mfl.

Men ja de har också många klockor som enligt mig inte är snygga och framförallt är väl väldigt få av deras nya klockor snygga. Möjligen daydate som alltid är cool
Citera
2023-09-14, 00:58
  #3
Medlem
StudiumValors avatar
Jag ville ha en subm. och beställde den.
Fick den aldrig, orka inte vänta och köpte en annan efter sex månader för 40.000 kr
Det var 12 år sedan.
Då var subm tuff.
idag är den för mycket.
Har två mer diskreta idag som jag inte använder. Om det inte är högtidligt.
frun har en Rolex som hon inte använder.
För mycket helt enkelt.
För mycket skryt.
Citera
2023-09-14, 01:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Jag ville ha en subm. och beställde den.
Fick den aldrig, orka inte vänta och köpte en annan efter sex månader för 40.000 kr
Det var 12 år sedan.
Då var subm tuff.
idag är den för mycket.
Har två mer diskreta idag som jag inte använder. Om det inte är högtidligt.
frun har en Rolex som hon inte använder.
För mycket helt enkelt.
För mycket skryt.

Inte för mycket enligt mig utan helt normalt bland framgångsrika herrar och damer.

Bodde nyligen en vecka på ett av Asiens mest kända femstjärniga hotell. Var och varannan hade Rolex, AP osv. Såg till och med en Platona. Inget konstigt i sofistikerade miljöer! Har man pengar och uppskattar kvalitet så varför inte?
Citera
2023-09-14, 08:09
  #5
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Inte för mycket enligt mig utan helt normalt bland framgångsrika herrar och damer.

Bodde nyligen en vecka på ett av Asiens mest kända femstjärniga hotell. Var och varannan hade Rolex, AP osv. Såg till och med en Platona. Inget konstigt i sofistikerade miljöer! Har man pengar och uppskattar kvalitet så varför inte?
Är ju just pga detta som det är lite "för mycket". Det blir ju som en del av utrustningen att så fort du har en slant så är det en Rolex du ska köpa för att visa upp det för andra. Få klockor är ju dessutom mer iögonfallande och lätta att känna igen, så det är ju med stor säkerhet endast en pryl som man ska ha när det finns några nollor extra på kontot.

Hade dessa gått med JLC, Blancpain, Lange, glashutte eller dyl hade det ju varit betydligt trevligare och genuint. Nu ska bara så många som möjligt känna igen deras klocka. Det enda som är lite stekigt är ju en vitguld möjligen men de är också så framträdande då det främst är DD och Daytona som kör det, en vitguld DJ hade varit stekigt
Citera
2023-09-15, 12:43
  #6
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Inte för mycket enligt mig utan helt normalt bland framgångsrika herrar och damer.

Bodde nyligen en vecka på ett av Asiens mest kända femstjärniga hotell. Var och varannan hade Rolex, AP osv. Såg till och med en Platona. Inget konstigt i sofistikerade miljöer! Har man pengar och uppskattar kvalitet så varför inte?
Jo, helt normalt naturligtvis i vissa sammanhang
Själv använder jag mina klockor bara undantagsvis som sagt vid vissa tillfällen.
Citera
2024-07-26, 09:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Jag har en fråga till er som äger eller vill äga en rolex, tycker ni på riktigt att de är fina/vackra/estetiskt tilltalande? Nu är ju det såklart väldigt subjektivt vad folk tycker är vackert, men just rolex-klockor tycker jag är så oerhört fula, blaffiga och klumpiga. Är det bara att de inte alls matchar min uppfattning om vad som är vackert och det finns folk som tycker de är fina i sig själva? En submariner som hade kostat 800 kr, hade någon känt "snygg klocka"?

Mycket handlar om storlek på klocka och handled, jag själv tycker Rolex gör fina och tidlösa klockor.
Fint hantverk
Citera
2024-07-26, 16:00
  #8
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayee87
Mycket handlar om storlek på klocka och handled, jag själv tycker Rolex gör fina och tidlösa klockor.
Fint hantverk

Återigen, exakt vad är det som är hantverk i en Rolex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in