Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-15, 12:13
  #37
Medlem
goofers avatar
Om man tömmer en pulversläckare i plytet på en aktivist vad kan man förvänta sig för straff?

Har en släckare i bilen och är sugen på att tömma den rätt i fejan om de sätter sig framför mig.

Jag kommer förmodligen göra en Jan Emanuel också och bära bort någon men tyvärr kan man ju inte vara för hårdhänt även om man skulle vilja.
Citera
2023-09-15, 12:14
  #38
Medlem
Facades avatar
Har inte Sverige redan återställt en massa våtmarker?
Citera
2023-09-15, 13:00
  #39
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Har inte Sverige redan återställt en massa våtmarker?
I mitt närområde inte mindre än tre projekt utfört av privatpersoner. Man får upp till 90% av kostnaderna täckta av länsstyrelsen.
Citera
2023-09-15, 13:52
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Eller så återställer man våtmarkera. Finns inget att förlora på det.
Det blir en hel del som måste rivas. Var bygger vi nya bostäder osv? Det finns massa att förlora.
Citera
2023-09-15, 14:36
  #41
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Eller så återställer man våtmarkera. Finns inget att förlora på det.
Förutom att alla sjukdomar som nästan utrotats kan återkomma? Blir bra det där..
Citera
2023-09-15, 14:52
  #42
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Förutom att alla sjukdomar som nästan utrotats kan återkomma? Blir bra det där..
Malaria, välkommen tillbaka.
Citera
2023-09-15, 14:55
  #43
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
En organisation som heter Återställ våtmarker blockerar motorvägar vilket visat sig leda till att ambulanser, poliser och brandbekämpning försenas. Gängets medlemmar har dömts för över 100 brott.

SVT är med när en fraktion i organisationen förbereder sig för att begå brott. Troligen kommer någon oskyldig människa att avlida till följd av gängets framfart inom kort.

Vad skulle ni göra om ni tvingades föda i en bil på motorvägen eller om erat barn dör av ett anfall pga att ambulansen inte hinner fram i tid? Är det okey att vara kriminell och syssla med organiserad brottslighet om man har vetenskapen på sin sida?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...rvagsblockader
Jag hörde nån slags dokumentär om den här organisationen. Nu minns jag inte längre var eller när, men det är stor chans att det var SR.

I vilket fall så beskrevs hur organisationen bildades. De var inte speciellt intresserade av våtmarker, de ville bråka. Så den bara valde någonting att tjafsa om tämligen slumpmässigt.
Citera
2023-09-19, 10:42
  #44
Medlem
Madagascars avatar
Återställ våtmarkerna finansieras av Climate Emergency Fund som även finansierar andra klimat-/miljöaktivistgrupper:

https://www.climateemergencyfund.org/a22
Citera
2023-09-20, 10:56
  #45
Medlem
ForzaLeons avatar
Nu på lördag den 23:e september uppmanar de folk att ockupera/blockera centralbron

Låt oss göra detta till ett färgglad dag för dem.

Samlas med paintballgevär och göra det till en färgsprakande tillställning.

Befria centralbron från annektering.
Citera
2023-09-24, 10:25
  #46
Medlem
Fullständigt kaos i Stockholm igår. Man kan bara föreställa sig hur mycket extra avgaser och partiklar som släpptes ut i hela innerstan när det tog 1-2 timmar extra att ta sig ur stan.
Citera
2023-10-02, 13:45
  #47
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Terrorism enligt wikipedia.

Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan') är det systematiska och hänsynslösa användandet av våld eller förstörelse, för att genom att injaga rädsla försöka tvinga fram politiska förändringar.

Om du byter ut orden "våld" och "förstörelse" mot "civil olydnad" och "förstörelse av jeans med lim" så har du helt rätt!

Jag tycker precis som du att det är kompletta idioter vi har att göra med, men terrorism? Kom igen, snacka om att devalvera språket.

I definitionen av terrorism står ingenting om vare sig metoder eller hur svåra följder som krävs för att kallas terrorism.

Att "göra våld på" betyder inte att spöa på, det betyder att göra något mot någons vilja. Enligt synonymer.se betyder "göra våld på" att "betvinga, hårdra".

Dessa hjon "gör våld på" infrastrukturen med politiska motiv, och då är det terrorism. Visserligen mellanmjölksterror, men som sagt, enligt definitionen.

Att språket devalveras håller jag fullständigt med om, men om jag använder den officiella benämningen rätt så är devalveringen inte mitt fel.

Skjut inte brevbäraren.
Citera
2023-11-26, 15:14
  #48
Medlem
Negreritvs avatar
Idioterna gick över Liljeholmsbron för en stund sedan, släppte inte fram någon trafik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in