Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-09-19, 21:40
  #49
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Men vad har aktivisterna i återställ våtmarker att vinna på att blockera vägar för privatpersoner? Det finns ju liksom inget samband mellan bilism och våtmarker. Ungefär som att jag ska protestera mot kärnkraft genom att blockera ingången till cykelaffärer.

Jag vet inte. Det var nog en gnutta intellektuell lättja/slarv som låg bakom att jag uttryckte nog stöd för deras metoder. När jag tänker efter vet jag faktiskt inte om jag tror att det är en särskilt bra metod ÅV använder sig av. Visst är det nog svårt rent allmänt för en aktivistgrupp att vinna popularitetstävlingar när det gäller att protestera mot och uppmärksamma strukturella problem av den här sorten, men ÅVs metoder har lite extra mycket tuggmotstånd, så att säga. Poängen med allt borde väl ändå vara att få allmänheten med sig.
Citera
2023-10-22, 11:15
  #50
Medlem
De verkar helt efterblivna våtmarksaktivisterna. Det utgår redan nu bidrag för återställning av våtmarker. Som skogsägare bombarderas jag varje månad av olika skogstidningar som beskriver just detta och som beskriver olika projekt.

Varför inte samtidigt starta en aktivistgrupp för att minska blyhalten i 95-oktanig bensin när de nu är på G?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in