Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-26, 19:01
  #145
Medlem
Gillar att TV4 klippte in negern som inte visste vem Victoria var bland alla vita som hyllade henne bara för att symbolisera att invandrare är efterblivna Strongt och icke-PK för en gångs skull.
Citera
2023-09-26, 23:23
  #146
Medlem
Även om jag typ är republikan så är kungen OK. Monarkin är lite samlande sådär. Vilket vi kanske behöver i denna tid.

Men det känns som att monarkin i sig blir allt mer daltande. Det konservativa urvattnas hela tiden och det känns som att de behöver göra allt mindre uppoffringar och ta mindre ansvar på ett sätt, vilket då väcker frågan hur stabil och symbolisk monarkin verkligen kan vara. - Och därmed om den är värd alla pengar vi spenderar på den.


Vill man fira honom så får man väl göra det.
Citera
2023-09-27, 19:24
  #147
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Vad jag inte förstår med Zinat Pirzades (hur nu efternamnet stavas) brytning är att jag har hört henne förut. Vid dessa tillfällen har brytningen inte riktigt så markant. Hon bryter, definitivt. Men efter 32 år i Sverige är den inte SÅ extrem. Nu lät det ju som att hon kom till Sverige för ett halvår sen och drillats i SFI enkom för denna uppgift. Varför?
När hon dessutom har levt med svenska män blir den knaggliga svenskan extra märklig (även annars när man hör henne)

Vet inte hur stora brytningsfel nervositet inför detta viktiga kungauppdrag kan ställa till, eller om det är något annat (bott utomlands ett tag eller?)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback