• 5
  • 6
2024-07-25, 18:16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Theralen har slutat tillverkats, antagligen pga des otrevliga biverkningar som enorm muntorrhet.
Remeron har den otrevliga biverkningen att man går upp i vikt av den, därför skrivs den ut till äldre som är underviktiga.

Själv gick jag upp 10kg på två månader och vikten är skitsvår att bli av med.

Menar mest att de borde älska att skriva ut Benadryl. Men Theralen finns som generika.
Citera
2024-07-25, 19:11
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Menar mest att de borde älska att skriva ut Benadryl. Men Theralen finns som generika.
Jag ska testa att fråga efter Benadryl nästa gång. men jag har försökt två gånger att förnya mitt gamla recept på Theralen och läkaren påstår att fabriken slutat tillverka det och en snabb googling visar att det verkar finnas som generika.
Märkligt att min läkare inte nämnde det men det kanske berodde på att det varit restnoterat en period.
Citera
2024-07-25, 21:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag ska testa att fråga efter Benadryl nästa gång. men jag har försökt två gånger att förnya mitt gamla recept på Theralen och läkaren påstår att fabriken slutat tillverka det och en snabb googling visar att det verkar finnas som generika.
Märkligt att min läkare inte nämnde det men det kanske berodde på att det varit restnoterat en period.

Den heter Desentol i Sverige och finns endast i flytande form. Men den finns. Den är inte beroendeframkallande men läkare vill inte skriva det de inte vet om. Det har varit supermånga restnoteringar senaste åren.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in