Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-02, 15:40
Bannlyst
jag har nu spelat igenom spelet prey och tnkte skriva en liten recension.

Handling: Du r ngon slags indian och spelet brjar p en bar som gs av din flickvn jen. din farfar r dr ocks. pltsligt kommer "aliens" till jorden och drar upp hela baren i en "scotty" strle. du kommer d till aliens rymdskpp fast du sitter fast i en "vagn". ngra mysteriska aliens hjlper dig ut frn den men drifrn fr du klara dig sjlv. din farfar dr i brjan av spelet och hjlper dig sedan frn en annan vrld. du lr dig spirit walk som gr att du kan med din sjl ta dig till stllen din kropp inte kan. Att rdda din flickvn Jen blir ditt main mission fast du inser senare att du hller p med ngot mycket strre n s.

Grafik: Grafikmotorn r Doom 3s motor som funkar mycket bra i sammanhanget. ljuset r fint och specialeffekterna mycket snygga. Doom 3 motorn tillsammans med Doom 3 liknande miljer gr att i brjan av spelet knns dom mycket lika.

Kontroll: Prey har fler vldigt nytnkande inlgg. Det finns ngot som heter wallwalk, vg vg man kan g p vggar eller i tak. dom har verkligen jobbat med upp och ner vndning och portaler i spelet vilket funkar bra. p vissa stllen finns ven mjlighet att "vnda" p gravitationen vilket gr att man kan ta sig fram p vissa stllen. Striderna i olika "uppochner" stllen r kaotiska och krngliga men det r precis s man vill ha det.

svrighetsgrad: Spelet r ltt men lngt. fr f monster gr att dom grna brassar p med 6-7 stycken p samma gng istllet fr att skicka p oss frre men starkare monster. bossarna r svra men har alldeles fr ls AI. p en boss kunde jag bara st bakom en pelare och hoppa fram ibland och skjuta.

recension: Ett mycket bra och nytnkande spel! lngt men hller kvalite genom hela spelet. Krngliga dimension fighter blandas med lunga tnka sekvenser. spirit walken r bra men blir fr enkel p.ga. utmrkta solar dr det ska anvndas. AIn r bra men rsterna och dessinlevelse r urusla. story hller men det r inget man tnker p fren precis i slutet av spelet.
av fem mjliga

Screens:
http://img208.imageshack.us/img208/6...ot00001dp6.jpg
http://img437.imageshack.us/img437/5...ot00002wl9.jpg
http://img437.imageshack.us/img437/8...ot00004ea5.jpg
http://img437.imageshack.us/img437/1...ot00005tk8.jpg

kanske inte dom bsta screens men lgg grna in era egna.
Citera
2006-08-02, 16:17
Medlem
Anteeees avatar
Har ocks spelat det men gillar det INTE! Grafiken och spelmotorn r vl det enda positiva med spelet. Gillar inte vad du kallar "nytnkande" nr man hamnar upp och ner och hoppar in och ut mellan olika dimensioner genom portaler, fr ont i huvudet helt enkelt. Vapnena knns inte alls srskillt roliga och de r fr f. Gillar inte heller spel dr man mste brassa av 12 skott i huvudet p varje monster fr att de ska d utan r mer fr realistiska shooters. Och fyfan vilken kass story imo.

Sammanfattning: Ett ok shoot 'em up spel man kan hoppa p och lira ett tag d och d men tar ungefr en halvtimme innan man trttnar p det. Inget jag skulle rekommendar ngon att kpa.

Mitt betyg: av fem mjliga
Citera
2006-08-02, 16:23
Medlem
KnsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteeee
Har ocks spelat det men gillar det INTE! Grafiken och spelmotorn r vl det enda positiva med spelet. Gillar inte vad du kallar "nytnkande" nr man hamnar upp och ner och hoppar in och ut mellan olika dimensioner genom portaler, fr ont i huvudet helt enkelt. Vapnena knns inte alls srskillt roliga och de r fr f. Gillar inte heller spel dr man mste brassa av 12 skott i huvudet p varje monster fr att de ska d utan r mer fr realistiska shooters. Och fyfan vilken kass story imo.

Sammanfattning: Ett ok shoot 'em up spel man kan hoppa p och lira ett tag d och d men tar ungefr en halvtimme innan man trttnar p det. Inget jag skulle rekommendar ngon att kpa.

Mitt betyg: av fem mjliga
Hller med dig. En tv r vad det frtjnar. En femma fick det vl bara fr att grafiken var snygg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in