2023-09-23, 22:47
Medlem
Att centralbron var stängd är ju en stor förlust för rädda våtmarker.
Citera
2023-09-24, 02:34
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajjan2.1
Denna karta över Centralbron markerar vilka vägar dom kan gå för att komma upp på vägen.

Även en drönarvideo. Någon som vet om piloten har ansökt om tillstånd vilket krävs då drönaren flyger över både folk och bilar på ett mindre avstånd än 50 meter.

Kan man inte göra en liknande aktion mot ÅV och förhindra deras väg upp på bron?
Utan att använda våld.
Vem bryr sig?
Citera
2023-09-24, 04:49
Medlem
Korv-Bajss avatar
Polislag (1984:387)

Allmänna bestämmelser

Polisverksamhetens ändamål

1 § Som ett led i samhällets verksamhet för att främja rättvisa och trygghet ska polisens arbete syfta till att upprätthålla allmän ordning och säkerhet samt att i övrigt tillförsäkra allmänheten skydd och annan hjälp.

Polisens uppgifter

2 § Till Polismyndighetens uppgifter hör att
1. förebygga, förhindra och upptäcka brottslig verksamhet och andra störningar av den allmänna ordningen eller säkerheten,
2. övervaka den allmänna ordningen och säkerheten och ingripa när störningar har inträffat,
3. utreda och beivra brott som hör under allmänt åtal,
4. lämna allmänheten skydd, upplysningar och annan hjälp, när sådant bistånd lämpligen kan ges av polisen,
5. fullgöra den verksamhet som ankommer på Polismyndigheten enligt särskilda bestämmelser.

https://www.youtube.com/watch?v=OKmLGuqB-SA
Citera
2023-09-24, 08:38
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Vem bryr sig?

Eeh. De som behöver ta sig någonstans? Kanske behöver en ambulans ta sig till sjukhus med patient eller någon annan som har något att ta sig till?

Kanske de bryr sig?
Citera
2023-09-24, 08:43
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Tänk om målet var att stänga Centralbron. Dessutom utan att riskera något. I så fall var det rätt lyckat va?
Om jag blev fast i trafiken pga av de där mupparna så skulle det bli ett jävla slagsmål och jag skulle antagligen bli åtalad för dråp eller mord.
Citera
2023-09-24, 09:20
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Ta reda på vem som betalar dessa aktivister så förstår ni varför polisen inte gör någonting. De är t.om på aktivisterna sida.

Det är big oil som pröjsar aktivisterna

Ni kan hitta mer info själva blir ändå bara kallad konspiratorisk när jag läggar upp fakta.
Om du vill bli krediterad med att lägga upp fakta så behövs det mer än bara din åsikt.
Citera
2023-09-24, 11:03
Medlem
Europa är så jävla fega, det ska vara saft och bulle och allt

Snacka om USA där polisen bara tar idioterna, riktig polis.

https://www.youtube.com/watch?v=Y6jPGKCgGYo
Citera
2023-09-24, 11:11
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodel1n
Europa är så jävla fega, det ska vara saft och bulle och allt

Snacka om USA där polisen bara tar idioterna, riktig polis.

https://www.youtube.com/watch?v=Y6jPGKCgGYo
Precis! Även fast jag inte bott i Sverige på många år så skäms man ju för fan över hur tafatta och töntiga svenska myndigheter är när det gäller att hantera brottslingar och muslimer.
Citera
2023-09-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Precis! Även fast jag inte bott i Sverige på många år så skäms man ju för fan över hur tafatta och töntiga svenska myndigheter är när det gäller att hantera brottslingar och muslimer.

Det var inte så för 30 år sen men Sverige har blivit ett riktigt mesland, kanske beroende på all feminism och man har så många kvinnliga chefer inom offentlig förvaltning.
Citera
2023-09-24, 12:38
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Eeh. De som behöver ta sig någonstans? Kanske behöver en ambulans ta sig till sjukhus med patient eller någon annan som har något att ta sig till?

Kanske de bryr sig?
Nej, de bryr sig inte.
Citera
2023-09-24, 15:38
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Om jag blev fast i trafiken pga av de där mupparna så skulle det bli ett jävla slagsmål och jag skulle antagligen bli åtalad för dråp eller mord.

Om att tuffa sig på internet var ett brott skulle du vara återfallsförbrytare. I övrigt: nej det tror jag inte.
Citera
2023-09-24, 15:50
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Kanske de bryr sig?

De kan ju släppa igenom utryckningsfordon utan problem vid blockad, och har den konta. Massbilismen är ett större problem för utryckningsfordon än enskilda blockader.

Citat:
Aktivistgruppen är ifrågasatt för sina metoder. De fick bland annat kritik när två ambulanser med patienter försenades i samband med en vägaktion förra året. Nu tränar de på att släppa förbi ambulanser.

Från SVT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in