2023-09-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…

Ok stakars dej. Men alla köttätare som tvingas äta vegetariskt pga politiska woke-beslut är okej enligt dig..

Köttätarna som var med och inte stödjer beslutet ler nog nu, JA och vi som är emot sånt här trams.
Sen är det rätt sjukt att det blivit så stor andel muslimer där och att det även om det är OT här blivit mer regel än undantag i en del kommuner att de tagit beslut att inte severa fläsk (gris) i skolorna för att tillmötesgå en religiös grupp och därmed tvingar på alla andra som inte är muslimer den ideologin. Det är sjukt.
Citera
2023-09-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huttler
Visar detta att det faktiskt går att minska de kommunala kostnaderna utan att någon blir sjuk och far illa?

Dags att sluta dalta med woke matföreställningar på skattebetalarnas bekostnad?

https://www.sydsvenskan.se/2023-09-2...stad-konferens

Billigare vore väl att man bara serverade vegetarisk mat åt vuxna. Då lär kommunen spara pengar. Jag är själv köttätare men vegetarisk mat är billigare.
Citera
2023-09-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ok stakars dej. Men alla köttätare som tvingas äta vegetariskt pga politiska woke-beslut är okej enligt dig..

Köttätarna som var med och inte stödjer beslutet ler nog nu, JA och vi som är emot sånt här trams.
Sen är det rätt sjukt att det blivit så stor andel muslimer där och att det även om det är OT här blivit mer regel än undantag i en del kommuner att de tagit beslut att inte severa fläsk (gris) i skolorna för att tillmötesgå en religiös grupp och därmed tvingar på alla andra som inte är muslimer den ideologin. Det är sjukt.

Hade vart kul att lura i alla småfeta köttätare katt eller nånting sånt och sen berätta för dom va dom ätit
Citera
2023-09-21, 12:43
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Det där har jag ochså funderat på?!?!
Om man nu vägrar att äta kött, varför i helvete skall då substitutet se ut och smaka som kött?
Är inte det lite hyckleri typ -Öööööh jag äter inte kött men det jag äter måste se ut och smaka kött?????? VA

Ja det är lite märkligt. Detsamma med mjölk. Mjölk är ju det som olika däggdjur sprutar ur sina tuttar eller spenar för att ge näring åt sina avkommor. Mjölk är ju mjölk. Havremjölk är ju inte någon jäkla mjölk utan bara en jäkla havredryck.

Varför ska det heta havremjölk? Det är ju inte mjölk med havre i utan det är ju bara havredryck som är helt mjölkfri.
Citera
2023-09-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Hade vart kul att lura i alla småfeta köttätare katt eller nånting sånt och sen berätta för dom va dom ätit

Förekommer säkert vid mindre nogräknade restauranger.

Varför inte låta folk få välja själv vad de vill äta, om jag är sugen på korv äter jag korv, vill jag ha kikärtor eller andra bönor och grönsaker äter jag det.

Jag är däremot starkt mot såna här beslut som är tagna efter någon PK-agenda och forskare som starkt drivit den här frågan att kött är dåligt för klimatet.

Sen att firman som fixade maten inte har koll vad de serverar är självklart allvarligt tänk om det varit fråga om allergen och någon blivit dödsjuk.
Citera
2023-09-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja det är lite märkligt. Detsamma med mjölk. Mjölk är ju det som olika däggdjur sprutar ur sina tuttar eller spenar för att ge näring åt sina avkommor. Mjölk är ju mjölk. Havremjölk är ju inte någon jäkla mjölk utan bara en jäkla havredryck.

Varför ska det heta havremjölk? Det är ju inte mjölk med havre i utan det är ju bara havredryck som är helt mjölkfri.

Ja fast där blev det faktiskt ändring, nu är den väl giftig men det blir klurigt om det varit dryck från Mjölkört.

Blir intressant att se om företaget får fortsatt förttroende att fixa mat i framtiden.
Citera
2023-09-21, 13:05
Medlem
Citat:
Förekommer säkert vid mindre nogräknade restauranger.

Varför inte låta folk få välja själv vad de vill äta, om jag är sugen på korv äter jag korv, vill jag ha kikärtor eller andra bönor och grönsaker äter jag det.

Jag är däremot starkt mot såna här beslut som är tagna efter någon PK-agenda och forskare som starkt drivit den här frågan att kött är dåligt för klimatet.

Sen att firman som fixade maten inte har koll vad de serverar är självklart allvarligt tänk om det varit fråga om allergen och någon blivit dödsjuk.

Håller med.
Och ja, en restaurang som fuckar upp såhär grovt ska inte få fortsätta sälja mat, har dom inte koll på va dom serverar och va folk har beställt så kan det, som du säger, sluta med att nån dör
Citera
2023-09-21, 13:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…

Det är nog inget du dött av om du äter kött en dag. Frågan är varför vi människor som räknas som allätare helt plötsligt inte får äta kött.

Hörde också att någon kommun med skolor och allt skulle sluta servera kött. Människor behöver all slags mat, både grönt, fisk och kött.

Nyfiken fråga till dig som vegetarian, äter du några tillskott och vitaminer?
Citera
2023-09-21, 13:18
Avstängd
Kattknullarns avatar
Kommer dessa muslimer brinna i helvetet nu eller hur funkar det? Kan det ha varit en prank? Isåfall borde det inte gillas ifall man blir utsatt för en prank
Citera
2023-09-21, 13:19
Medlem
Citat:

Det är inte roligt, absolut inte. Problemet är allas olika önskemål. Man vill inte vara besvärlig. Så man äter det som serveras. Så är jag uppfostrad. Så fick jag göra i lumpen. Där kan man inte säga att jag äter inte ditt och datt.

Vi fick hönor som levde. Vi hade inte ätit på några dagar. De killar som var jägare avlivade dem plockade dem och tillagade dem. Sen åt vi dem. Det hade säkerligen du också gjort.
Citera
2023-09-21, 13:25
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är nog inget du dött av om du äter kött en dag. Frågan är varför vi människor som räknas som allätare helt plötsligt inte får äta kött.

Hörde också att någon kommun med skolor och allt skulle sluta servera kött. Människor behöver all slags mat, både grönt, fisk och kött.

Nyfiken fråga till dig som vegetarian, äter du några tillskott och vitaminer?
Nej såklart kan misstag hända, men om man inte ätit kött sedan man var 11 år är det väl inte så kul att få i sig det omedvetet.

Jag skiter fullständigt i om andra människor vill äta kött och kräver inte heller någon specialkost om det inte finns (kan fixa eget), men om någon säger att det är vegetariskt vill jag ju såklart kunna lita på det.

Jag käkar B och D-vitamin.
Citera
2023-09-21, 13:30
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:

Nej det har jag aldrig sagt att är okej. Jag tycker man kan äta kött om man vill det, jag försöker inte tvinga på någon annan min etiska filosofi.
Hade det bara serverats kött och det inte funnits vegetariskt hade jag inte klagat utan ätit ute/tagit med matlåda.

Poängen är att man ska kunna lita på att det som de säger att serveras gäller. Har man inte käkat kött sedan man var 11 är det inte så kul att råka få i sig det, även om misstag såklart kan hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in