Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-01, 21:04
Medlem
Någon som vet när rättegången äger rum? Det jag har kunnat hitta är att den skall inledas under hösten.
Citera
2024-11-05, 20:26
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Det har inget att göra med att hon är kusin med den kriminella. Det har med brott mot sekretesslagen. Att ta upp en mobilkamera, fota av ett AM (allmänt mål) i Cåbra och sen skicka det till sina familjemedlemmar torde räcka för åtal och förhoppningsvis till dom.
Förlåt för OT, men har dom på riktigt döpt ett system till Cåbra?

Var det ingen som övervägde huruvida det skulle kunna upplevas apart med en göteborgsvits i vissa lägen (säg typ en rapport om barnporr eller trafficking)?

Fyfittan ser nu att systemet innan hette Brådis, varför är det aldrig en vuxen i rummet i Sverige?
Citera
2024-11-06, 18:29
Medlem
Newbienews avatar
Rättegången startade igår.

Citat:
En åklagare som är kusin med gängledaren Ismail Abdo misstänks ha lämnat sekretessbelagda uppgifter till släktingar vid två tillfällen.

Kvinnan förnekar bestämt brott under rättegången.

– Jag blir väldigt ledsen av att sitta här när det är jag som har ett väldigt starkt rättspatos.

– Jag tycker man blandar in min moral med en nära släkting som har valt en helt annan väg. Att lägga det på mig gör mig väldigt ledsen, säger kvinnan i Södertörns tingsrätt.

https://tt.omni.se/aklagaren-forneka...edsen/a/KMbzk5

Någon som har lust att dela med sig av FUPen? De tidigare länkarna tycks ej fungera.
Citera
2024-11-15, 11:05
Medlem
X-limers avatar
DÖMS:

Citat:
Rättegången hölls nyligen och på fredagen meddelade Södertörns tingsrätt sin dom. Åklagaren fälls på två punkter för brott mot tystnadsplikten. Påföljden blir 50 dagsböter.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ifter-i-chatt/

Citat:
Åklagaren har försvarat sina handlingar med att uppgifterna hon lämnat var tillgängliga på nätet och i medierapporteringen.

– Jag ventilerar en känsla där jag måste använda uppgifterna som är offentliga när jag kommunicerar med mina systrar, sa hon under rättegången.

Hon menade samtidigt att rättsprocessen mot henne grundar sig i släktskapet med Ismail Abdo.

– Jag tycker man blandar in min moral med en nära släkting som har valt en helt annan väg. Att lägga det på mig gör mig väldigt ledsen.

Må detta vara ett redigt steg i rätt riktning med att myndighetsanställda börjar tänka efter själva.
Senast redigerad av X-limer 2024-11-15 kl. 11:12. Anledning: Uppdaterat
Citera
2024-11-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://easyupload.io/m/u6ih1m

.

Hej!

Länken funkar inte längre
Citera
2024-11-15, 17:35
Medlem
Någon som har dom?
Citera
2024-11-26, 08:02
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Får R@hima sparken nu eller vad händer? 50 dagsböter var inte mycket till straff. Såg att hon var jurist på Hyresgästföreningen innan hon började sin karriär i domstolsverket. Hon får säkert nåt nytt jobb inom sosse-apparaten. Jurist, sosse och invandrartjej, alla kvoteringslampor blinkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in