2023-09-26, 21:05
Medlem
Min Lg 55”-tv har börjat flimra svagt.,det kommer uppifrån och rör sig neråt över skärmen, som i vågor.

Nåt istil med vad man ser på telefonen när man filmar lysrör med fel fps-inställningar, typ nåt i stil med detta: https://youtu.be/PC57H2iQZ0o?si=rpklvizuxTewNUCh

Vad kan orsaken vara? Det är inget utifrån då jag bor långt från andra hus.
Citera
2023-09-26, 22:08
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Min Lg 55”-tv har börjat flimra svagt.,det kommer uppifrån och rör sig neråt över skärmen, som i vågor.

Nåt istil med vad man ser på telefonen när man filmar lysrör med fel fps-inställningar, typ nåt i stil med detta: https://youtu.be/PC57H2iQZ0o?si=rpklvizuxTewNUCh

Vad kan orsaken vara? Det är inget utifrån då jag bor långt från andra hus.
Vet inte vad felet är, men ibland kan vissa fel lösa sig genom att dra ut kontakten och låta tvn vara helt strömlös under någon timme.
Citera
2023-09-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Vet inte vad felet är, men ibland kan vissa fel lösa sig genom att dra ut kontakten och låta tvn vara helt strömlös under någon timme.
Har testat det. Ingen skillnad.
Citera
2023-09-27, 00:22
Medlem
Soperents avatar
Är det en TV med LED eller CCFL bakbelysning. Uppstår problemet med alla källor? typ HDMI/TV. Står TVn kanske nära något starkt magnetiskt eller elektriskt fält?. Det kan eventuellt vara invertern till bakbelysningen som håller på att ge upp.
Citera
2023-09-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Är det en TV med LED eller CCFL bakbelysning. Uppstår problemet med alla källor? typ HDMI/TV. Står TVn kanske nära något starkt magnetiskt eller elektriskt fält?. Det kan eventuellt vara invertern till bakbelysningen som håller på att ge upp.
Led. Vad jag kan se så kvittar det om förstärkare eller andra in-källor är igång eller ej.

Den är från 2012 så kanske någon inverter som du säger?

Den gör inte det alltid men det händer.
Samt igår när jag stängde av den, så var det en fet horisontell rand på högra halvan, nertill samt att bilden på den sidan dröjde sig kvar och tonade ner efter ett 1-3 sek innan det blev svart.
Citera
2023-09-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Led. Vad jag kan se så kvittar det om förstärkare eller andra in-källor är igång eller ej.

Den är från 2012 så kanske någon inverter som du säger?

Den gör inte det alltid men det händer.
Samt igår när jag stängde av den, så var det en fet horisontell rand på högra halvan, nertill samt att bilden på den sidan dröjde sig kvar och tonade ner efter ett 1-3 sek innan det blev svart.
Hade en LG från ca det året som jag skänkte till kompis när jag köpte ny den började liknade också om jag tolkade honom rätt, blev att köpa ny.
TV håller inte så länge nu, annat var det när man var barn, samma TV 20 år inga problem.
Mitt råd, köp ny.
Citera
2023-09-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Hade en LG från ca det året som jag skänkte till kompis när jag köpte ny den började liknade också om jag tolkade honom rätt, blev att köpa ny.
TV håller inte så länge nu, annat var det när man var barn, samma TV 20 år inga problem.
Mitt råd, köp ny.
Ska höra med någon tvreperatör först vad det skulle kunna landa på då jag är väldigt nöjd med min tv.
Citera
2023-09-27, 12:14
Medlem
kör du med HDMI kabel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här