2023-09-27, 23:11
Medlem
Hermes88s avatar
Houston, Texas, där en familj blev inblandad i en dispyt med en anställd på en Jack in the Box-drive-thru. Det hela började med att familjen inte fick sin fullständiga order, de saknade sina lockiga pommes.

Anthony Ramos, mannen i familjen, plockade upp sin gravida fru och 6-åriga dotter från flygplatsen.
De åkte till en Jack in the Box för att äta. Ramos påpekade att deras order av lockiga pommes frites saknades. En verbal dispyt uppstod mellan Ramos och den anställda, Alloniea Ford.

Ford tog fram en pistol och avfyrade flera skott mot familjen när de försökte lämna platsen.
Lyckligtvis träffades ingen av kulorna, och ingen skadades. Ford har dömts för grovt överfall med dödligt vapen och har nyligen avslutat sin prövotid. Ramos familj har också stämt Jack in the Box, och deras juridiska ombud kommer att hålla en presskonferens för att diskutera fallet.

Eventuella diskussionspunkter:
Är detta ett tecken på att samhället blir allt mer polariserat, där till och med små dispyter kan leda till våldsamheter?
Borde Jack in the Box hållas ansvariga på något sätt? De har ju anställt Ford utan att göra en ordentlig bakgrundskontroll.
Vad tycker ni om domen?

https://www.youtube.com/watch?v=ZHlGOf7NqtA
https://www.fox26houston.com/news/vi...er-curly-fries
Citera
2023-09-27, 23:28
Medlem
SvenHelsings avatar
Nej, jag tycker inte Jack in the Box kan hållas ansvariga för det. Det är orimligt att kräva att en snabbmatskedja gör en grundlig bakgrundskontroll av alla anställda.

Vad tycker du själv?
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-09-27 kl. 23:32.
Citera
2023-09-27, 23:40
Medlem
Alloniea? Vad är det för något? Varför hade detta väsen vapen på arbetsplatsen? Något är oklart här. Jag har aldrig blivit beskjuten när jag påpekat att en order varit fel på en drive in. Skiter totalt i om någon är gravid eller inte, hela sanningen är dold.
Citera
2023-09-28, 09:41
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2023-09-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Eventuella diskussionspunkter:
Är detta ett tecken på att samhället blir allt mer polariserat, där till och med små dispyter kan leda till våldsamheter?
Borde Jack in the Box hållas ansvariga på något sätt? De har ju anställt Ford utan att göra en ordentlig bakgrundskontroll.
Vad tycker ni om domen?

Eventuellt är så fallet men jag tror inte just detta det är tecken på någon ond samhällsvåg, instabila människor har väl funnits i alla tider.
Efter tiotals miljoner serverade besök är det väntat att råka på en anställd som visar sig hantera en dispyt som en treåring hade hanterat den, fast det råkar vara en vuxen med en pistol i handen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in