Kriminella beskriver ofta sig själva som starka i förhållande till omgivande samhället. De har oss övriga i sitt våld och vi vågar inte sätta oss upp mot dem. Denna uppfattning är vid närmare eftertanke fullständigt felaktig vilket jag vill demonstrera.
Hade dagens kaosande invandrarkriminella anlänt till Sverige för 500 år sedan och betett sig som de gör så hade man snart huggit huvudet av dessa och trett upp på en pinne (tredje resan för den som är bekant med uttrycket). Det hade inte ens varit något större besvär att göra, bara sagt och gjort. Vi kan fortfarande i dag göra detta rent praktiskt. Att vi som samhälle låter bli beror enbart på att vi är snälla och förlåtande. Kriminella har således misstolkat denna snällhet som svaghet.
Jag vill genom detta inlägga påpeka absurditeten i kriminella som tror sig ha civilsamhället i sin våld och ber alla som håller med mig eller inte i det perspektiv jag framlägger att kommentera fritt.
Senast redigerad av DecolonizeEurope 2023-09-28 kl. 17:15.
Spelar ingen roll vilka straff som tillämpats tidigare i historien eller vad samhället skulle vara kapabelt till i teorin. Att man daltat för mycket med grovt kriminella är en svaghet.
Spelar ingen roll vilka straff som tillämpats tidigare i historien eller vad samhället skulle vara kapabelt till i teorin. Att man daltat för mycket med grovt kriminella är en svaghet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!