• 3
  • 4
2023-12-21, 15:09
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Efter uppdatering till Sonoma 14.0 har datorn tit battericykler, blev lite bttre med 14.2 uppdateringen, men det kan balla ur ibland iallafall. 30st cykler har gtt p inget. Har alltid laddaren inkopplad till min air m2. Finns trdar om detta problem lite verallt.
Citera
2024-01-17, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Tycker den r helt hngig den hr uppgraderingen..

Fr ngon konstig pil nr jag kr Caps-lock, Youtube laggar och trycker man en gng p skrivbordet s ker alla program man har uppe t sidan. Tycker det r helt random och meningsls funktion.
Varfr inte fixa s man kan ha Safari i full-screen samtidigt som man ppnar upp t.ex musik fr att byta lt? Hela tiden trycka upp Safari manuellt r irriterande.

Vad tycker ni om att Apple konstant ska f en att uppdatera OS s de kan lgga in helt nya och vrdelsa funktioner?

Vad tycker ni om detta OS?

Big Sur var katastrof! Ventura blev riktigt bra men nu ska man ta bajsmackan Sonoma.

Jag har inte upplevt ett enda problem de senaste 10 ren vid uppgraderingar av OSX. Samma gller nu till Sonoma. Det brjade hicka lite med ngra plugins jag har p datorn i min musikstudio, men det handlade om ngra dagar tills leverantren (Universal Audio) korrigerade.
Citera
2024-02-16, 08:20
Medlem
Novus4212s avatar
Ngon mer bra/dlig feedback gllande Sonoma?

Har nnu inte uppgraderat d jag har lst alldeles fr mycket negativt kring uppdatering s kr alla min Mac p Ventuta fortfarande.

Finns ju ven problem med Bank-iD gllande Sonoma om jag frstr det rtt sen kanske det bara gller vissa typer av Bank-ID kanske (kort/fil) det vet jag inte.
Citera
2024-02-16, 16:51
Medlem
cerns avatar
Flyter p helt OK tycker jag men uppdaterar inte till 14.3.1. Fr mig r det inte vrt.
Har externa ljudkort och drivrutiner som mste installeras p nytt och ibland gr det inte ens igng p frsta taget.
Fungerar Ventura bra s kan man vnta sklart.

Skulle det vara ngon major bugg s hade jag sklart uppdaterat.. Undra om ett nytt OS r p gng snart kanske?
Citera
2024-02-25, 18:22
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Ngon mer bra/dlig feedback gllande Sonoma?

Har nnu inte uppgraderat d jag har lst alldeles fr mycket negativt kring uppdatering s kr alla min Mac p Ventuta fortfarande.

Finns ju ven problem med Bank-iD gllande Sonoma om jag frstr det rtt sen kanske det bara gller vissa typer av Bank-ID kanske (kort/fil) det vet jag inte.

Uppgraderade till Sonoma ngon mnad efter det slpptes. Har inte haft ngra problem. Kr en MacBook Pro 16 M1 i jobbet och en MacBook Air M1 frn 2020 privat. Inga problem med Bank-ID, har Bank-ID med dosa och kort frn Handelsbanken.
Citera
2024-02-26, 05:07
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Uppgraderade till Sonoma ngon mnad efter det slpptes. Har inte haft ngra problem. Kr en MacBook Pro 16 M1 i jobbet och en MacBook Air M1 frn 2020 privat. Inga problem med Bank-ID, har Bank-ID med dosa och kort frn Handelsbanken.

Tack fr terkoppling.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in