• 1
  • 2
2023-09-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Ditt editerade inlägg där du frågar vart kriminella fått listan ifrån..

Har du läst tråden? Polisen har en lista över dessa adresser, därav kan kriminella helt enkelt låtsas att en adress står på den sk polislistan.

Nästa gång bör du nog ta o läsa tråden eller hålla käften.
Så du tänker att, om polisen har en lista med adresser där det bor kriminella som kan utsättas för attentat, och kriminella får ta på den listan, så kommer polisen att sätta upp lappar där, och de kriminella kommer att spränga där, enbart för att den adressen finns på polisens lista?

Var det så du tänkte?

Om jag vore kriminell, så vore väl dessa adresser de sista jag skulle spränga vid. De är antagligen skapligt bevakade, som typ Ekholmen i Linköping nyss, med kameraövervakning, drönare och extra polisbevakning.
Citera
2023-09-29, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Så du tänker att, om polisen har en lista med adresser där det bor kriminella som kan utsättas för attentat, och kriminella får ta på den listan, så kommer polisen att sätta upp lappar där, och de kriminella kommer att spränga där, enbart för att den adressen finns på polisens lista?

Var det så du tänkte?

Om jag vore kriminell, så vore väl dessa adresser de sista jag skulle spränga vid. De är antagligen skapligt bevakade, som typ Ekholmen i Linköping nyss, med kameraövervakning, drönare och extra polisbevakning.

Vänligen läs tråden.
Citera
2023-09-29, 16:09
Medlem
Citat:
Vänligen läs tråden.
Kan inte alls förstå hur du tänker. Därför ställer jag frågor och kommenterar. Och jag har läst tråden.

Dels tänker du att någon skulle sätta upp falska lappar undertecknade med "Polisen", för att sänka värdet på dessa bostäder.

Sedan tänker du att kriminella skulle få tag på polisens "lista", och då känna, ah, äntligen vet vi var vi kan spränga, hurra!

På den första svarar jag, helt osannolikt. Den som går på det (du) skulle också svälja ett Nigeriabrev.

På den andra svarar jag, tror du inte de kriminella redan vet vilka de vill bli av med?
Citera
2023-09-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Kan inte alls förstå hur du tänker. Därför ställer jag frågor och kommenterar. Och jag har läst tråden.

Dels tänker du att någon skulle sätta upp falska lappar undertecknade med "Polisen", för att sänka värdet på dessa bostäder.

Sedan tänker du att kriminella skulle få tag på polisens "lista", och då känna, ah, äntligen vet vi var vi kan spränga, hurra!

På den första svarar jag, helt osannolikt. Den som går på det (du) skulle också svälja ett Nigeriabrev.

På den andra svarar jag, tror du inte de kriminella redan vet vilka de vill bli av med?

Vart nämner jag att kriminella ska få tag på en lista?

Nu är det offentligt att en lista existerar, bor folk nära utsatta områden mm och får en sån lapp/brev så är det väl ändå inte så kul att man bara viftar på axlarna och skiter i det?

Men du är en riktig tuffin ser jag och skiter i allt härligt med en hårding här! Jävla tönt.
Citera
2023-09-29, 16:38
Medlem
Citat:
Vart nämner jag att kriminella ska få tag på en lista?
Du skriver att de kriminella har en lista.
Citat:
Om du får ett brev/lapp att det varnas då din adress är på kriminellas spränglista… struntar man bara i det?
Hur kan de ha en lista om de inte fått tag på den?

Släpper det här nu. Din frågeställning är på tok för galen.
Citera
2023-09-29, 16:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det börjar redan varnas för att människor tar på sig ansvaret som poliser och börjar göra egna små utredningar på sina egna grannar.
Så att vi ska få något som liknar TS upplägg är inte omöjligt. Även om det inte finns någon i trappuppgången som är kriminell så kan man få någon annan att tro det. Snart törs ingen lita på någon och alla tror att nästa person är en utsänd skytt eller en person med handgranat i fickan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...randra-i-jarva
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in