2023-10-06, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Du är den andra personen om påstår detta. Den andre personen har fått frågan om hur han visste detta men inte svarat vad jag sett.

Hur vet du att sociala medier togs bort Fredag morse/förmiddag?

FB togs bort tidigare under sommaren.

Såg att hans IG fanns förra torsdagen, men försvunnen på fredagen.
Citera
2023-10-06, 14:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Detta är också mycket intressant för att få klarhet i vad som orsakade olyckan. Kvinnan han flyttade ihop med så sent som den 18 september 2023 är inte med i dödsannonsen och har inte tänt något ljus i minnesrummet. Känns inte riktigt normalt tillvägagångsätt när någon dör.

Hon kan ju vara så chockad att hon inte orkat ta tag i sådant än.
Citera
2023-10-06, 16:13
Medlem
Citat:
Detta är också mycket intressant för att få klarhet i vad som orsakade olyckan. Kvinnan han flyttade ihop med så sent som den 18 september 2023 är inte med i dödsannonsen och har inte tänt något ljus i minnesrummet. Känns inte riktigt normalt tillvägagångsätt när någon dör.

Vad som är normalt eller inte "normalt" kan givetvis vara högst personligt. Ibland så är det inte helt enkelt att visa sina kondoleanser (publikt!) när personen som avlidit är frånskild, har barn i 20-års åldern, lämnar efter sig föräldrar och ex-svärföräldrar, och en "ny" sambo...

Dvs, nya partners, nya sambos är inte alltid helt bekväma i hur de skall hantera, eller inkluderas i dylika sammanhang, som dödsannonser, minnesrum, kommande begravning...

Så man kanske ska vara lite försiktig med att säga vad som är normalt eller inte...

Just sayin'...
Citera
2023-10-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greatesthits
Vad som är normalt eller inte "normalt" kan givetvis vara högst personligt. Ibland så är det inte helt enkelt att visa sina kondoleanser (publikt!) när personen som avlidit är frånskild, har barn i 20-års åldern, lämnar efter sig föräldrar och ex-svärföräldrar, och en "ny" sambo...

Dvs, nya partners, nya sambos är inte alltid helt bekväma i hur de skall hantera, eller inkluderas i dylika sammanhang, som dödsannonser, minnesrum, kommande begravning...

Så man kanske ska vara lite försiktig med att säga vad som är normalt eller inte...

Just sayin'...

Absolut! Jag använde kanske fel formulering! Men detta är Flashback! Just sayin`
Citera
2023-10-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Så chockad kan man absolut vara men är det troligt att man inte gör något efter en vecka? Något är konstigt här. Som någon redan innan mig påpekat.
Men vad vet vi!? Jag är mest nyfiken på om det stämmer som redan skrevs tidigt i tråden att det VAR ett självmord.
Citera
2023-10-06, 23:34
Citat:
Så chockad kan man absolut vara men är det troligt att man inte gör något efter en vecka? Något är konstigt här. Som någon redan innan mig påpekat.
Men vad vet vi!? Jag är mest nyfiken på om det stämmer som redan skrevs tidigt i tråden att det VAR ett självmord.

Man vet aldrig.. Mycket som kan gå fel; skuret hjullager, punktering, stroke, hjärtstopp, vindkast

Tror det blir riktigt svårt att avgöra vad orsaken till denna olycka egentligen var.
Citera
2023-10-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Man vet aldrig.. Mycket som kan gå fel; skuret hjullager, punktering, stroke, hjärtstopp, vindkast

Tror det blir riktigt svårt att avgöra vad orsaken till denna olycka egentligen var.

Vad händer med en mc vid punktering? Inte mcförare själv så jag har ingen aning.
Försöker man inte bromsa per automatik om man känner något inte stämmer?
Tror inte det fanns bromsspår på platsen.
Citera
2023-10-07, 00:08
Citat:
Ursprungligen postat av .anvandare1.
Vad händer med en mc vid punktering? Inte mcförare själv så jag har ingen aning.
Försöker man inte bromsa per automatik om man känner något inte stämmer?
Tror inte det fanns bromsspår på platsen.

Svårt att säga exakt vad som kan hända vid en punktering.
Men säg att man ligger i 130-150 km/h, då girar det nog ganska fort åt något håll..
Citera
2023-10-07, 03:33
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summercloud
Ja, nyinflyttad... Vet inte ännu. Men säker på att det INTE är självmord!
Lutar mer åt fel på mc:n, däcket gick sönder, sladd, hastigt sjuk (hjärnblödning, något som brast i kroppen?)

Men ABSOLUT INTE självmord!!
Tror inte att man ska vara så säker och kategorisk när det gäller sånt här. Folk gör saker ibland som man absolut inte förväntat sig, även att begå självmord.
Av beskrivningarna i just detta fallet så skulle jag säga att väldigt mycket tyder på självmord.
Citera
2023-10-07, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Svårt att säga exakt vad som kan hända vid en punktering.
Men säg att man ligger i 130-150 km/h, då girar det nog ganska fort åt något håll..

Nix.
Det känns faktiskt förvånansvärt lite så länge man rullar rakt fram. Hojen blir lite trögare i reaktionen, men fortsätter rulla på som den skall. Centrifugalkraften hjälper till att hålla ut däcket, men det går självklart inte att köra vidare i all evighet på det viset.
Att starta från stillastående med punkterat däck är mycket svårare.

Du nämner ett hastighetsintervall om 130 - 150 km/h. Finns det några belägg för att det gick såpass fort i detta fallet?
Citera
2023-10-07, 05:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Tror inte att man ska vara så säker och kategorisk när det gäller sånt här. Folk gör saker ibland som man absolut inte förväntat sig, även att begå självmord.
Av beskrivningarna i just detta fallet så skulle jag säga att väldigt mycket tyder på självmord.

Vissa yrken har väl också dessvärre högre andel suicid och polis är väl ett av dem. Man är medveten om det och arbetsgivarna har ofta ett hyfsat paket av stödinsatser men eftersom dessa yrken ofta innefattar att hantera besvärliga situationer och sköra människor som kanske inte ses lämpligt för en människa som själv är i något slags kris så kan en öppenhet om att man krossar innebära att man åtminstone tillfälligt blir placerad till annan slags tjänst, och därför försöker de kanske bita ihop och visa upp en fasad av att det är som vanligt.
Citera
2023-10-07, 05:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Sambos är ju typiskt sett inte dödsbodelägare, särskilt inte om det inte begärts bodelning (vilket i princip bara gäller bostad och bohag som införskaffats för gemensamt bruk- alltså inte om en part flyttar in i bostad den andra redan har). Jag vet inte om man kan göra in en annons i tidning direkt utan att man finns med på dödbevisoch släktutredningen, ofta gör folk sådant med hjälp av begravningsbyrå som brukar kräva dödbeviset med släktutredningen för behörighet (det är de som ska göra bouppteckningen). Det vore väl god ton från familjen att diskutera med sambo om utformningen. Minnessidor brukar väl oftast vara nära och kära utanför den absolut närmaste familj (föräldrar, barn och aktuell partner) som skriver i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in