Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-01, 08:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikhbenzema
Alltid någon som ska ta in politik och rasism.

Det är inte rasism.
Tror du en sådan där vandrande bordsduk som bara levt på bidrag skulle kunna hasa sig fram i sina flipp-flopps fortare än zombierna?
Citera
2023-10-01, 10:26
  #14
Medlem
p00ninos avatar
Vita män, gulingar, azteker, perser, osv.
Citera
2023-10-01, 12:21
  #15
Medlem
Ambelains avatar
Norrlänningar och samer hade ju klarat sig bäst, av naturliga skäl.
Dvs zombies är ju kända för att fotvandra i maklig takt, och det kan man såklart roa sig med hur länge som helst sålänge väderleken så illåterd det.

Men, så snart vädret slår om och kylan kommer krypande, då blir det inte så jäkla kul att vara halv avklädd zombie utan ordentliga skodon o fötterna.
De hade fryst till is med första frosten helt enkelt.
Och då hade det ju bara varit för de norrländska skogsarbetarna att gå några rundor med motorsågen ...

Vissa av dem har ju t.o.m. sådana där maskiner som bara greppar tag om trädstammen och lyfter upp den i luften, sen kör en avkvistade ett varv längst hela stammens längd och alla grenar och kvistar är väck.
Tänk att använda en sådan maskin på zombiesarna ...

Bara att greppa tag om livet på den, lyfte upp i luften och så låta avkvistaren köra några varv.
Sen har zombiesen inga armar eller ben kvar längre. Inte ens näsan får ju stanna kvar.
Eller örona.
Citera
2023-10-15, 21:09
  #16
Medlem
De mest själviska människorna som inte försökte rädda andra hade överlevt längst.
I zombiefilmer är det alltid när nån snäll försöker rädda nån idiot som det går fel.
Ha preppat hemmet och vara van ensamvarg och inte släppa in nån är bäst.
Men om jag skulle vara i en zombieapokalyps skulle jag velat vara fast nånstans med Rick Grimes från The walking dead, vi skulle ha det bra ihop
Citera
2024-01-01, 18:01
  #17
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikhbenzema
Vilka grupper eller individer hade överlevt apokalypsen på säg en 1 månads-1års-5års och 10års period post zombie apokalyps.

Personer som är intresserade av att överleva i ett samhälle där inget fungera som det ska. Kyla, regn, brist på mat, tristess, psykisk press, fysisk utmaning med tält, hålla liv på eld, hålla koll på utrustning, utföra uppdrag, osv.

En anekdot: Gjorde lumpen, 50 pers ut i skogen. Efter några veckor var vi tre personer kvar. Enda orsaken till jag var kvar, berodde på mitt intresse, jag ville det skulle bli illa. Har för mig den ena av de andra två, var en raggare (usa-bilar) och den anda var som mig. Dvs uthållig och upplever naturens element som en utmaning, dvs kyla, mörker, etc.

Det som tog mest på folk var: Brist på sömn, kylan, tristess. Många fick ont i knän och rygg men jag tror ibland att dessa hittade på för att få slippa och komma in i värmen på logementet istället för att vistas ute i skogen.
Citera
2024-01-02, 15:01
  #18
Medlem
retinas avatar
Romer och kurder hade klarat sig bra. De är vana att kämpa i motvind.

Miljöpartister och vänsterpartister hade dödats direkt, pga deras svårighet att inse nya tider.
Citera
2024-01-02, 15:09
  #19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Vissa av dem har ju t.o.m. sådana där maskiner som bara greppar tag om trädstammen och lyfter upp den i luften, sen kör en avkvistade ett varv längst hela stammens längd och alla grenar och kvistar är väck.
Tänk att använda en sådan maskin på zombiesarna ...

Bara att greppa tag om livet på den, lyfte upp i luften och så låta avkvistaren köra några varv.
Sen har zombiesen inga armar eller ben kvar längre. Inte ens näsan får ju stanna kvar.
Eller örona.

Jag vill så gärna se din framtida splatterfilm på denna ide
En nackdel är att dessa skördare (som de heter) inte är så värst snabba om det nu kommer en hel arme med zombies men vid små grupper så kan det absolut funka och gärna då ett par skördare i grupp så de kan hjälpa varandra när zombisarna kommer för nära och börjar klättra på maskinen.

Jag tror en svensk skulle kunna klara sig rätt bra ändå då vi är rätt vana med olika klimat, har möjlighet att hålla sig undan storstäder då det blir där de flesta kommer dö då de faller offer så fort internet dör. Mena folk kanske har vapen men när väl kulorna är slut så blir det jobbigare och de är samtidigt jävligt fega och har svårt att hålla sams om de är i större grupp vilket de måste vara för annars är de som sagt jävligt fega.
Citera
2024-01-03, 14:27
  #20
Medlem
Sixten2Ss avatar
Självklart är det folk som är vana att leva i höga svårtillgängliga berg samt öken.
Citera
2024-01-29, 14:02
  #21
Medlem
GertBennys avatar
Vi som är Incels hade överlevt då tusentals timmar av scrollande på obskyra hatsidor nere i mammas källare, förberett våra sinnen på den kalla och ohygglig verklighet en zombie apokalyps innebär.

PS: Varför är det alltid Zombie Apokalyps som står som domedags scenario? På plats nummer 2 kommer alien invasioner. Det är aldrig någon som pratar om att det ska öppnas en portal till Midgård och Sauron med miljoner orcher ska ta över världen eller liknade. Zombie apokalypsen är verkligen ett basic bitch end scenario för världen. Jag skyller på för många tråkiga, generiska zombiefilmer som kommit ut det senaste 20 åren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback