Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-01, 18:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Skönt att jag inte är ensam. Försöker du trotsa ”rädslan” ibland?
Nej, det gör jag faktiskt inte. Jag vill sova bra så dörrarna får vara stängda så jag kan sova lugnt och tryggt. Ser faktiskt inget större problem med det hela. Har accepterat det.
Citera
2023-10-01, 18:49
  #14
Medlem
Men jag minns att jag upp till 10-11 års- åldern absolut ville ha dörren öppen när jag skulle sova, just på grund av mörkrädsla. Sa det till en kompis som då sa: ”jag sover med dörren stängd annars kan nån smyga sig på mig”. Vet att jag tänkte på det och låg då och var rädd för det han sa. Efter det sov jag med stängd dörr och det kändes mycket tryggare. Var även så mörkrädd att jag kröp under bäddmadrassen för att det inte skulle se ut som om nån sov i sängen. Nu är jag som sagt vuxen och tryggare men stängda dörrar har hängt med 😁
Citera
2023-10-01, 21:57
  #15
Medlem
slagskotts avatar
Psykiskt är man utlämnad till sitt öde, precis som när man sover i bara kallingar/trosor utan täcke.
Det är bara i porrfilm som de gör det och varenda gång kommer din styvbror och trycker upp kabanossen i dig
Citera
2023-10-02, 11:27
  #16
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Sover med fötterna mot dörren? Man ställer sängen där den bäst får plats och det behöver inte nödvändigtvis vara vänd mot en dörr.
Vad var det du inte förstod i mitt inlägg? Läs igen.

Om du tänker på saken så kommer du upptäcka att de flesta i den mån det är möjligt inte sover med huvudet mot dörren. Fotändan är oftast riktad mot en ingång och inte tvärtom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback