Citat:
Jag har trffat en underbar tjej som bor i Filippinerna och jag funderar serist att flytta ned ett r och lra knna henne. r det ngon hr som har erfarenhet av att jobba dr? Dem erbjuder mig en mnad hotell, 90.000 peso, sjukfrskring samt s fixar dem visum t mig.
Hon jag ska trffa jobbar dock varje dag tv timmar bort s jag har ingen aning hur det ska fungera, jag kan inte kra fyra timmar om dagen fr att se henne.
Ngon som vet om det finns mycket jobb i Manila fr filipinos? Jag har tta rs erfarenhet av jobbet samt s har jag redan bott utomlands i Norge, norra och sdra Spanien, Polen och Cypern. Jag r enbart 31 r samt s r hon 21 r. Gold digger anklagelser undanbes d jag lr mrka det snabbt. I vrsta fall r det bara att ha roligt och ka hem efter ngra mnader.
Hon jag ska trffa jobbar dock varje dag tv timmar bort s jag har ingen aning hur det ska fungera, jag kan inte kra fyra timmar om dagen fr att se henne.
Ngon som vet om det finns mycket jobb i Manila fr filipinos? Jag har tta rs erfarenhet av jobbet samt s har jag redan bott utomlands i Norge, norra och sdra Spanien, Polen och Cypern. Jag r enbart 31 r samt s r hon 21 r. Gold digger anklagelser undanbes d jag lr mrka det snabbt. I vrsta fall r det bara att ha roligt och ka hem efter ngra mnader.
Jag knner vldigt mnga svenskar och Europer som arbetar inom Callcenter hr i Manila med liknande villkor som du'. De lever ett frhllandevis gott liv p den inkomsten. Just fr svenskar finns det vl kanske 3-4 olika callcenter som erbjuder jobb.
Du kommer att behva bo hyfsat nra din arbetsplats om du ska utg ifrn den. I annat fall kommer du att bli galen p trafiken och restid. Det bsta vore ju om din flickvn kan byta arbetsplats. Tillgngen p jobb beror s klart p vad hon arbetar med, hennes bakgrund, etc.
Manila r bra p det sttet att det finns ett obegrnsat utbud av allt och sedan r det inte mer n 2 h till en lugn paradis om man behver det ibland.
Lycka till!