• 1
  • 2
2023-10-02, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arligmannen
Jag har trffat en underbar tjej som bor i Filippinerna och jag funderar serist att flytta ned ett r och lra knna henne. r det ngon hr som har erfarenhet av att jobba dr? Dem erbjuder mig en mnad hotell, 90.000 peso, sjukfrskring samt s fixar dem visum t mig.

Hon jag ska trffa jobbar dock varje dag tv timmar bort s jag har ingen aning hur det ska fungera, jag kan inte kra fyra timmar om dagen fr att se henne.

Ngon som vet om det finns mycket jobb i Manila fr filipinos? Jag har tta rs erfarenhet av jobbet samt s har jag redan bott utomlands i Norge, norra och sdra Spanien, Polen och Cypern. Jag r enbart 31 r samt s r hon 21 r. Gold digger anklagelser undanbes d jag lr mrka det snabbt. I vrsta fall r det bara att ha roligt och ka hem efter ngra mnader.

Jag knner vldigt mnga svenskar och Europer som arbetar inom Callcenter hr i Manila med liknande villkor som du'. De lever ett frhllandevis gott liv p den inkomsten. Just fr svenskar finns det vl kanske 3-4 olika callcenter som erbjuder jobb.

Du kommer att behva bo hyfsat nra din arbetsplats om du ska utg ifrn den. I annat fall kommer du att bli galen p trafiken och restid. Det bsta vore ju om din flickvn kan byta arbetsplats. Tillgngen p jobb beror s klart p vad hon arbetar med, hennes bakgrund, etc.

Manila r bra p det sttet att det finns ett obegrnsat utbud av allt och sedan r det inte mer n 2 h till en lugn paradis om man behver det ibland.

Lycka till!
Citera
2023-10-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estockholmo
Jag knner vldigt mnga svenskar och Europer som arbetar inom Callcenter hr i Manila med liknande villkor som du'. De lever ett frhllandevis gott liv p den inkomsten. Just fr svenskar finns det vl kanske 3-4 olika callcenter som erbjuder jobb.

Du kommer att behva bo hyfsat nra din arbetsplats om du ska utg ifrn den. I annat fall kommer du att bli galen p trafiken och restid. Det bsta vore ju om din flickvn kan byta arbetsplats. Tillgngen p jobb beror s klart p vad hon arbetar med, hennes bakgrund, etc.

Manila r bra p det sttet att det finns ett obegrnsat utbud av allt och sedan r det inte mer n 2 h till en lugn paradis om man behver det ibland.

Lycka till!
Tack fr ett bra svar.
Citera
2023-10-02, 16:00
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tnkte p detta du sger att din kvinna eller sambo eller flickvn bor tv timmar ifrn dig.
Med tanke p att du tjnar ganska bra kanske det kan vara bttre att lta henne flytta till dig. Jag misstnker att hon inte tjnar s mycket p sitt arbete. Har hon ett vanligt arbete tjnar hon under 10.000 peso. D kan det vara vrt att lta ha henne hemma och nra sig hela tiden. Med tanke p att du knner ganska bra kan det vara vrt att slippa resor och jobba fr henne. Hon kanske kan hitta ngot onlinearbete p hemmaplan. D knns det som att ni slipper massa resor och vara ifrn varandra.
Citera
2023-11-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arligmannen
Jag har trffat en underbar tjej som bor i Filippinerna och jag funderar serist att flytta ned ett r och lra knna henne. r det ngon hr som har erfarenhet av att jobba dr? Dem erbjuder mig en mnad hotell, 90.000 peso, sjukfrskring samt s fixar dem visum t mig.

Hon jag ska trffa jobbar dock varje dag tv timmar bort s jag har ingen aning hur det ska fungera, jag kan inte kra fyra timmar om dagen fr att se henne.

Ngon som vet om det finns mycket jobb i Manila fr filipinos? Jag har tta rs erfarenhet av jobbet samt s har jag redan bott utomlands i Norge, norra och sdra Spanien, Polen och Cypern. Jag r enbart 31 r samt s r hon 21 r. Gold digger anklagelser undanbes d jag lr mrka det snabbt. I vrsta fall r det bara att ha roligt och ka hem efter ngra mnader.

Hur gick det med det hr? Flyttade du ner? Flyttade ni ihop? r lite nyfiken
Citera
2023-11-27, 23:36
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:

Lycka till!

Nu vart jag vldigt nyfiken, var hittar man dessa call centers? Jag har funderat i ett r p att dra ner till Fillipinerna men ett problem som behver lsas r just arbete dr nere.
Citera
2023-12-02, 05:07
Medlem
kubisztals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Nu vart jag vldigt nyfiken, var hittar man dessa call centers? Jag har funderat i ett r p att dra ner till Fillipinerna men ett problem som behver lsas r just arbete dr nere.

Jag bor hr och har koll p vilka callcenters som anstller. Om du fortfarande r intresserad, skicka pm.
Senast redigerad av kubisztal 2023-12-02 kl. 05:09. Anledning: Feltext
Citera
2023-12-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando

Jag vet inte om jag fr posta hr i trden men om du skickar PM s kan jag i alla fall tipsa om ett i Manila. Det r normalt enklast att f jobb mars-april och augusti-september.
Citera
2023-12-09, 03:43
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Jag vet inte om jag fr posta hr i trden men om du skickar PM s kan jag i alla fall tipsa om ett i Manila. Det r normalt enklast att f jobb mars-april och augusti-september.

Kan inte skicka PM fr du har fr f inlgg men du fr grna skicka ett till mig om jobbet.
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3560096

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här