Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-02, 06:19
  #1
Medlem
noll.con.trolls avatar
Dilemma. Ny Samsung galaxy. 5 ggr i veckan kidnappas min telefon av uppdateringar som jag inte förstår meningen med. Det tar tid och kräver omstart. Behövs de verkligen?

Jag kan inget om teknik, vill bara att telefonen ska funka.

Förra androiden jag hade valde jag att aldrig uppdatera, eftersom jag instinktivt kände att det var bäst att skita i det. Hade mobilen i 2 år, den funkade felfritt. En dag tänkte jag "nu ska jag vara vuxen" och klickade uppdatera. Stort misstag. Telefonen blev seg som sirap efter det.

Så nu till dilemmat. Min nya, unferbara, perfekta telefon. Ska jag skita i att uppdatera, gå med på alla uppdateringar (vilket kommer driva mig till vansinne) eller kan man göra något urval?

Please help me.
Citera
2023-10-02, 13:46
  #2
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Dilemma. Ny Samsung galaxy. 5 ggr i veckan kidnappas min telefon av uppdateringar som jag inte förstår meningen med.
Du blandar inte ihop uppdateringar för Android med uppdateringar för appar?
Jag får väl säkerhetsuppdateringar för Android ungefär var 3'e månad på min Sony Xperia men appar uppdateras varje dag som inte är lika viktigt eller gör att jag behöver starta om.
Min förra mobil fick problem med touch som fryste då och då så behövde släcka display och gå in igen med fingeravtryck ofta men löste sig efter uppdatering.
I detta inlägg (FB) Hur får man mobilen och hålla i batteri en hel dag? Tips eller tricks? Ny mobil. tar man upp problem med att mobilen går på högvarv och blir väldigt varm ibland så därför bra om den blir något segare.
Vissa uppdateringar märker man inte alltid skillnad av men kan vara för säkerheten, hörde om att man kunde gå förbi skärmlåset lätt på någon mobil som blev fixat sen med uppdatering.

Blir mobilen väldigt seg efter uppdatering så kan man behöva göra fabriksåterställning vilket har hjälp.
Citera
2023-10-02, 13:57
  #3
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Dilemma. Ny Samsung galaxy. 5 ggr i veckan kidnappas min telefon av uppdateringar som jag inte förstår meningen med. Det tar tid och kräver omstart. Behövs de verkligen?

Jag kan inget om teknik, vill bara att telefonen ska funka.

Förra androiden jag hade valde jag att aldrig uppdatera, eftersom jag instinktivt kände att det var bäst att skita i det. Hade mobilen i 2 år, den funkade felfritt. En dag tänkte jag "nu ska jag vara vuxen" och klickade uppdatera. Stort misstag. Telefonen blev seg som sirap efter det.

Så nu till dilemmat. Min nya, unferbara, perfekta telefon. Ska jag skita i att uppdatera, gå med på alla uppdateringar (vilket kommer driva mig till vansinne) eller kan man göra något urval?

Please help me.
Tror om du går in på inställningar, uppdateringar så kan du stänga av automatiska uppdateringar
Citera
2024-02-04, 11:49
  #4
Medlem
Cryptdwellers avatar
Min telefon pausar videos på youtube och VLC när jag har mina hörlurar inkopplade efter senaste uppdateringen
Sjukt jävla irriterande
Och det är inga fel på de
Däremot är sladden sliten men funkar klockrent till datorn men telefonen verkar ha blivit extra känslig på något sätt

Om någon har tips så tar jag villigt emot de
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback