Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-02, 12:00
  #1
Medlem
zooxxcyps avatar
Jag är nyss fyllda 20 år. Har bott på Cypern i 6 månader och vill vidare, inte hem till svenssonlivet i Sverige. Inte än.

Jag har verkligen fastnat för Kanada av någon anledning. Är väldigt intresserad av kulturen, och miljön i Kanada. Helst skulle jag vilja jobba där, spelar egentligen ingen roll med vad, allt förutom att stå på mcdonalds! Jobba kan jag, långa dagar med mycket fysiskt slit är inga problem. Dock har ja brist på riktig utbildning, så de gör inte saken bättre!

Dock är det ju väldigt svårt att komma in där väll? Hur ska man tänka, och är det helt orealistiskt? Med priserna som är idag kommer man väll knappast ha råd att leva. Behöver inget lyx direkt, men lite mat å tak över huvudet vore ju bra.

Eller har ni något annat förslag på länder att jobba i? Antingen kort period eller även längre tid.
Citera
2023-10-02, 13:24
  #2
Medlem
Först och främst bör du ju bestämma dig om du vill till Kanada eller Usa
(FB) Kanada

Rätt stor skillnad på de länder i min mening. Därefter kan du börja fundera på jobb, men eftersom du valde ranch i usa tråden kan du kika på de i kanada med.
Citera
2023-10-02, 13:28
  #3
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zooxxcyp
Jag är nyss fyllda 20 år. Har bott på Cypern i 6 månader och vill vidare, inte hem till svenssonlivet i Sverige. Inte än.

Jag har verkligen fastnat för Kanada av någon anledning. Är väldigt intresserad av kulturen, och miljön i Kanada. Helst skulle jag vilja jobba där, spelar egentligen ingen roll med vad, allt förutom att stå på mcdonalds! Jobba kan jag, långa dagar med mycket fysiskt slit är inga problem. Dock har ja brist på riktig utbildning, så de gör inte saken bättre!

Dock är det ju väldigt svårt att komma in där väll? Hur ska man tänka, och är det helt orealistiskt? Med priserna som är idag kommer man väll knappast ha råd att leva. Behöver inget lyx direkt, men lite mat å tak över huvudet vore ju bra.

Eller har ni något annat förslag på länder att jobba i? Antingen kort period eller även längre tid.

Kör working holiday-visa. Är du bara 20 är det nog väldigt enkelt att få. Får arbetstillstånd i ett år.
Citera
2023-10-02, 13:38
  #4
Medlem
zooxxcyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Först och främst bör du ju bestämma dig om du vill till Kanada eller Usa
(FB) Kanada

Rätt stor skillnad på de länder i min mening. Därefter kan du börja fundera på jobb, men eftersom du valde ranch i usa tråden kan du kika på de i kanada med.

Jaa men precis, de är de verkligen. Så svårt att hitta i Kanada bara. Vetefan vart man ska leta nånstans
Citera
2023-10-02, 18:59
  #5
Moderator
Neksnors avatar
Övriga resediskussioner --> Övriga världen
/Moderator
Citera
2023-10-10, 15:14
  #6
Medlem
zooxxcyps avatar
Flytta till Kanada?

Är en tjej på 20 år. Bor just nu utomlands sen ett halvår tbx och jobbar, men är sugen på att dra vidare. Har funderat mycket på Kanada, vet inte varför har bara fastnat för de. Något med både städerna och naturen där.

Är uppväxt på landet, och gillar att jobba med kroppen. Har inget problem att slita ärslet av mig! Att jobba och slita gillar ja. Har dock ingen fullständig utbildning vilket jag förstår kan va problem, speciellt när man vill in i Kanada.

Finns det någon som har erfarenhet av Kanada? Kanske har bott eller jobbat där? Eller allmänt vet mer om hur de funkar? Finns det kanske nått jobb på landsbygden på ex nån gård eller liknande där? Vart kan man söka?

Tack på förhand!
Citera
2023-10-10, 15:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zooxxcyp
Är en tjej på 20 år. Bor just nu utomlands sen ett halvår tbx och jobbar, men är sugen på att dra vidare. Har funderat mycket på Kanada, vet inte varför har bara fastnat för de. Något med både städerna och naturen där.

Är uppväxt på landet, och gillar att jobba med kroppen. Har inget problem att slita ärslet av mig! Att jobba och slita gillar ja. Har dock ingen fullständig utbildning vilket jag förstår kan va problem, speciellt när man vill in i Kanada.

Finns det någon som har erfarenhet av Kanada? Kanske har bott eller jobbat där? Eller allmänt vet mer om hur de funkar? Finns det kanske nått jobb på landsbygden på ex nån gård eller liknande där? Vart kan man söka?

Tack på förhand!

Flytta för gott eller bara tillfälligt?
Citera
2023-10-10, 15:22
  #8
Medlem
zooxxcyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Flytta för gott eller bara tillfälligt?

Tänkte just nu tillfälligt att börja med. en säsong eller så. Men det spelar inte heller nån större roll, skulle kunna tänka mig att bo där med. Kanske enklare att skaffa arbetsvisum? Men de är väll ett år eller nått sånt om jag inte har fel?
Citera
2023-10-10, 15:24
  #9
Medlem
zooxxcyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zooxxcyp
Är en tjej på 20 år. Bor just nu utomlands sen ett halvår tbx och jobbar, men är sugen på att dra vidare. Har funderat mycket på Kanada, vet inte varför har bara fastnat för de. Något med både städerna och naturen där.

Är uppväxt på landet, och gillar att jobba med kroppen. Har inget problem att slita ärslet av mig! Att jobba och slita gillar ja. Har dock ingen fullständig utbildning vilket jag förstår kan va problem, speciellt när man vill in i Kanada.

Finns det någon som har erfarenhet av Kanada? Kanske har bott eller jobbat där? Eller allmänt vet mer om hur de funkar? Finns det kanske nått jobb på landsbygden på ex nån gård eller liknande där? Vart kan man söka?


Tack på förhand!

Skulle även kunna tänka mig att studera där. Bara för att få komma iväg från Sverige. Finns det någon som vet något om det med kanske?
Citera
2023-10-10, 18:16
  #10
Medlem
Räcker inte dina andra trådar?

(FB) Jobba på ranch
(FB) Vilsen 20 åring
(FB) Vad gör man av livet? 20 år
(FB) Kanada
(FB) Jobba i Norge
Citera
2023-10-10, 19:46
  #11
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zooxxcyp
Är en tjej på 20 år. Bor just nu utomlands sen ett halvår tbx och jobbar, men är sugen på att dra vidare. Har funderat mycket på Kanada, vet inte varför har bara fastnat för de. Något med både städerna och naturen där.

Är uppväxt på landet, och gillar att jobba med kroppen. Har inget problem att slita ärslet av mig! Att jobba och slita gillar ja. Har dock ingen fullständig utbildning vilket jag förstår kan va problem, speciellt när man vill in i Kanada.

Finns det någon som har erfarenhet av Kanada? Kanske har bott eller jobbat där? Eller allmänt vet mer om hur de funkar? Finns det kanske nått jobb på landsbygden på ex nån gård eller liknande där? Vart kan man söka?

Tack på förhand!

Vad säger du om volontärarbete t.ex?

Finns nog en hel del olika organisationer som arrangerar sådant utomlands.

Googla t.ex "volontär Kanada" eller dylikt.
__________________
Senast redigerad av kaffekoppen 2023-10-10 kl. 19:48.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3560261

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback