Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-20, 07:31
Medlem
När MC-gängen var som starkast så var antalet totalt kanske 1000-2000 beroende på hur engagerade i gängen de är, numera är gängen totalt i storleksklassen 15.000 - 70.000 beroende på hur engagerade i gängen de är.

Självklart så försvinner MC-gängen i mängden.

Sedan vet jag inte hur sant det är, men ofta kommer påståendet att MC gängen som finns kvar idag består av invandrare.

De som var kriminella förr i tiden är helt enkelt gamla idag.
Citera
2024-08-20, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
HA var först i Sverige och sen kom Bandidos.

Sen kom en massa juggegäng och nu kryllar det av muslimska gäng som ex Foxtrot som verkar vara ett mixat gäng som styrs av en kurd som för ett krig utan dess like där vem som helst kan råka illa ut.

Varför kunde dom inte kontrollera makten när dom först hade kontrollen? Hörde något om att dom hade problem att rekrytera, så vad gjorde det att dom hade problem att rekrytera?
Både grupperna tog väl inte in migranter först, det var väl Bandidos som börja med det. Men det fanns ju ändå tillräckligt med kriminella svenskar, bara att dom gick inte till mc gängen Dom kunde ju också varvat huliganer?

Var dessa mc gäng för snåla med att dela med sig av vinsterna ?
Vad det för att dom inte höll på med knark?
Vad dom inte villiga att använda det våld som krävdes för att få bort konkurrenterna?

Som sagt jag har ingen aning utan bara spekulera, ni som vet, vad berodde på?
Hur hade dom kunnat behålla makten?

Kändes ändå som MC-gängen hade någon form av moral även om de är låga så är babbe gängets moral ännu lägre! Att lägga bomber eller skjuta mot släktingar även om hot kunde förekomma från mc-gängen så stannar det där, inte hos babbe gängen där de skjuter först utan varken hot eller diskussion först!
Så ja de har förlorat mest för att skydda sina släktingar och anhöriga skulle de fortsätta så skulle våldet fått trappas upp och då är bara rena gatustrider alternativet. Det har man valt bort.

Rena spekulationer såklart!
Citera
2024-08-20, 09:26
Medlem
Jugge och den Ungerska maffian fanns väll långt innan mc gängen. Och det fanns även svensk organiserad brottslighet.
Jag tror att det äldre gardet har blivit gamla helt enkelt. Man orkar inte längre. Samt att de nya gängen är så otroligt våldsamma och psykopatiska att det helt enkelt är omöjligt att matcha. Jag menar 14 åringar som mördar någon för 20.000 spänn. Sinnessjukt.
Citera
2024-08-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrmurinLange
Raoul var inte jude. Wallenbergarna är inte judiska utan svenskar. Men att dem bryr om svenskarna tror jag inte.
Dessa kan sälja vapen och göra skumraskaffärer i Afrika helt lagligt. De dödade Ivar Krüger osv. Som man säger i fängelset det är dem i samhällstoppen som är de riktiga kriminella.

Du är ute och cyklar. Wallenbergarna är judar.
Citera
2024-08-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Ja förortsgängen verkar ju inte rädda för HA i alla fall. I Göteborg blev ju 3 HA gubbar misshandlade på avenyn. Det var väl något i Landvetter med tror jag.

Kanske blir det segregerat. Att HA bara ger sig på Svenskar och invandrargängen invandrare. Delar upp marknaden så att säga.

Ja. Det är möjligt. Oavsett så är ju förortsgängen totalt hänsynslösa. Där spelar civila offer, kvinnor och barn ingen roll.
Citera
2024-08-20, 16:24
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Motorcykel av amerikansk modell lockar ju inte så mycket ungt blod.
.
Nä det är sparkcyklar och bögslunga som gäller...
Citera
2024-08-20, 16:50
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Jag tror att HA, och övriga som har ett någorlunda intellekt, gör väldigt klokt i att ligga lågt framöver. Man måste ha en någorlunda magkänsla för vart samhället i förlängningen är på väg för att klara sig. Organisationer som anses systemhotande kommer i det långa loppet att gå en svår tid till mötes. Nu har vi rätt länge levt i ett messamhälle med noll handlingskraft där det vi kallar organiserad brottslighet har fått härja i stort sett fritt. Historien visar att sådana samhällen förr eller senare förändras till sin motsats, och när det väl sker har staten som alla förstår ett överlägset våldskapital. Specialtrupper och utrensningar kan bli Sveriges framtid. Detta på grund av att vi redan gått över Rubicon när det gäller problemet med organiserad och systemhotande brottslighet. Det finns ingen väg tillbaka till det småmysiga så kallade folkhemmet. Så enda vägen att gå är med stor sannolikhet ett fullskaligt krig mot brottsligheten. Frågan är inte om utan när och hur
Det händer inte ett skit tyvärr, då politikerna inte vågar kröka ett hår på den importerade brottslighetens huvud.

Inget krig mot klanerna kommer ske. Man uppmuntrar istället infiltration av myndigheterna och politiken.
Citera
2024-08-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Jugge och den Ungerska maffian fanns väll långt innan mc gängen. Och det fanns även svensk organiserad brottslighet.
Jag tror att det äldre gardet har blivit gamla helt enkelt. Man orkar inte längre. Samt att de nya gängen är så otroligt våldsamma och psykopatiska att det helt enkelt är omöjligt att matcha. Jag menar 14 åringar som mördar någon för 20.000 spänn. Sinnessjukt.

Skulle inte förvåna mig om 500-1000kr räcker
Citera
2024-08-20, 20:30
Medlem
Turbaas avatar
Mc gängen lever gott, dom tjänar mycket på att det är som det är idag. Dom slipper skitgörat för dom samarbetar med hobby gangsters.

Dom kör alltid med sina moraliska stadgar.

Dock gör inte kidsen det men dom tar rampljuset och smällarna.
Citera
2024-08-20, 21:30
Vad gör grabbarna såsom Tomas Dahlén, Jorma Varhevaara, Mika Tuominen och Per Storesund numera? Vad har hänt med Thomas Möller?
Citera
2024-08-20, 23:52
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det händer inte ett skit tyvärr, då politikerna inte vågar kröka ett hår på den importerade brottslighetens huvud.

Inget krig mot klanerna kommer ske. Man uppmuntrar istället infiltration av myndigheterna och politiken.

Absolut så har det sett ut och ser fortfarande ut. Vad gäller framtiden, den som lever får se och den som inte lever har inget ont av det. I en annan tid när jag avlönades av staten fick jag lära mig att allt handlar om problemlösning och att inget problem är olösligt. Saken är bara den att desto längre man låter problemet förbli olöst desto otrevligare kan lösningen bli. Nu har problemet fått vara olöst så länge att de lösningar jag ser är så radikala att jag ibland måste påminna mig:
"Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster... for when you gaze long into the abyss. The abyss gazes also into you"
Så är det, ondska föder ondska och det är lätt att falla i fällan, men som sagt om framtiden vet vi inget. Vi kan bara ha mer eller mindre kvalificerade gissningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in