Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Det händer inte ett skit tyvärr, då politikerna inte vågar kröka ett hår på den importerade brottslighetens huvud.
Inget krig mot klanerna kommer ske. Man uppmuntrar istället infiltration av myndigheterna och politiken.
Absolut så har det sett ut och ser fortfarande ut. Vad gäller framtiden, den som lever får se och den som inte lever har inget ont av det. I en annan tid när jag avlönades av staten fick jag lära mig att allt handlar om problemlösning och att inget problem är olösligt. Saken är bara den att desto längre man låter problemet förbli olöst desto otrevligare kan lösningen bli. Nu har problemet fått vara olöst så länge att de lösningar jag ser är så radikala att jag ibland måste påminna mig:
"Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster... for when you gaze long into the abyss. The abyss gazes also into you"
Så är det, ondska föder ondska och det är lätt att falla i fällan, men som sagt om framtiden vet vi inget. Vi kan bara ha mer eller mindre kvalificerade gissningar.