Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-05, 19:23
  #1
Medlem
Stockholmare..s avatar
Det är så att jag är så illa tvungen att behöva gå över från Tele2:s gamla hederliga Tivo-box till deras nya variant som kallas Tv Hub, som visserligen funnits ett tag men nu måste man göra sig av med sin gamla box.

Frågan är om någon smart människa här vet hur man kan gå tillväga för att lyckas spara allt som man har spelat in på sin Tivo-box? Om man kan föra över det till DVD-skivor eller enkelt föra över det till datorn? När jag försökt googla på detta så hamnar jag bara på en massa virus-sidor haha.

När man ringer Tele2:s kundtjänst så får man bara till svar "ja du kan få spara gamla boxen om du vill" men på frågan om man kan ha den inkopplad parallellt med deras nya TV hub så vet dem inte.

Sedan verkar det som att man inte kan pausa, spela bakåt och framåt med den nya Tv huben, så det är som att gå bakåt i utvecklingen, men det är en annan historia..
Citera
2023-10-05, 19:43
  #2
Medlem
Kabeltattarens avatar
Det lär ju sparas krypterat, så utan avkodning blir det lite svårt att titta på innehållet.
Citera
2023-10-05, 19:46
  #3
Medlem
1.
Det går att avkryptera innehållet, så klart. Men det är inte värt ansträngningen om man inte vet vad man håller på med.

2.
Det går alldeles utmärkt att ha TiVon inkopplad samtidigt som TV Hub, givet att du har tillräckligt många lediga HDMI-portar på din TV.
Citera
2023-10-06, 23:16
  #4
Medlem
Den har ju scart, så koppla med ett videograbber-kit till datorn så kan du spela över det du vill ha. Alternativ koppla till en dvd recorder med scart ingång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback