2023-10-06, 09:05
Medlem
Hej,

Jag har en Macbook Retina 16" (2019) och har aldrig haft den inkopplad till extern skärm.
Nu har jag byggt ett hemmakontor och har i samband med det köpt
Dell UltraSharp U2723QE.

Jag har kopplat ihop datorn med USB-C och jag upplever att det är ett litetlitet lagg med skärmen. När jag skriver eller rör musen så upplever jag att det är en milisekund delay.

Om jag rör musen/skriver något på "Macbook"-skärmen har jag ett helt annat och skönare flow.

Någon som vet om det finns någon fix? Har möjlighet att lämna tillbaka datorn då de erbjuder 30 dagars öppet köp - men vill ju behålla skärmen.
Citera
2023-10-06, 10:40
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Se till att ha senaste drivrutin och senaste firmware i skärmen.

Själv har jag U2722DE och märker inte av några sådana tendenser, men jag har inte nån äppelskrutt.
Citera
2023-10-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Se till att ha senaste drivrutin och senaste firmware i skärmen.

Själv har jag U2722DE och märker inte av några sådana tendenser, men jag har inte nån äppelskrutt.

Efter att ha fortsatt googla runt lite och kikar YouTube-videos så har jag hittat hur jag kan öka hertzen på skärmen. Väljer jag 2560x1440 (låg upplösning) kan jag välja 59.88 hertz på uppdateringsfrekvens och då upplever jag inte riktigt de här "segheten", däremot blir ju skärpan katastrof.

Hur uppdaterar man drivrutiner och firmware på en skärm?
Citera
2023-10-06, 11:35
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
https://www.dell.com/support/home/sv...onitor/drivers
Citera
2023-10-06, 19:36
Medlem
Den här lösningen ser robust ut ("So I had this exact same issue when I unboxed my Dell U2723QE this morning, and tried to connect it to my Macbook 2019 Pro."):

https://www.dell.com/community/en/co...ccf8a8dee74cb9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in