Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-06, 11:03
  #1
Medlem
Har trappat ner sakta och sista tabletten av cymbalta tog jag för en vecka sedan. Jag har hemska utsättningssymptom yr och "elstötar" i huvudet.

Min frågar är hur länge kommer jag känna av detta? Finns det något som kan lindra besvären typ godis (socker) Alvedon inte vet jag??? Något.
Citera
2023-10-06, 11:24
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2023-10-06, 11:35
  #3
Medlem
Beror lite på hur länge du haft det och från vilken dos du slutade. Själv körde jag cold turkey från 60 mg och 3-4 månaders användning. En veckas helvete, sen vände det rätt snabbt.
Citera
2023-10-06, 11:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred702
Beror lite på hur länge du haft det och från vilken dos du slutade. Själv körde jag cold turkey från 60 mg och 3-4 månaders användning. En veckas helvete, sen vände det rätt snabbt.



Jag har tagit dom i ca 8 år men senaste åren bara 60 mg. Gick ner till 30 mg för ca 6 månader sedan. Tog varannan dag ca 1 vecka och sedan en vecka tillbaka helt slutat.
Citera
2023-10-06, 15:43
  #5
Medlem
KOMAeLMJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred702
Beror lite på hur länge du haft det och från vilken dos du slutade. Själv körde jag cold turkey från 60 mg och 3-4 månaders användning. En veckas helvete, sen vände det rätt snabbt.

Samma med mig, jag hade ätit 120mg, en morgon, en kväll, i över 10 år.

Sov i tre dygn, sen blev det snabbt bra.
Citera
2023-10-07, 14:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08nollatta
Har trappat ner sakta och sista tabletten av cymbalta tog jag för en vecka sedan. Jag har hemska utsättningssymptom yr och "elstötar" i huvudet.

Min frågar är hur länge kommer jag känna av detta? Finns det något som kan lindra besvären typ godis (socker) Alvedon inte vet jag??? Något.

Det som lindrar och gör utsättningen problemfri är att bara sluta med Cymbaltan och istället äta Flouxetin någon vecka.
Citera
2024-04-02, 18:21
  #7
Medlem
snurr0999s avatar
Hur länge ska man gå på detta och är det även bra när man går av dom? Gått på 60mg i 6månader nu, funderar på höja!
Citera
2024-04-03, 09:35
  #8
Medlem
GreenTentacle75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08nollatta
Jag har tagit dom i ca 8 år men senaste åren bara 60 mg. Gick ner till 30 mg för ca 6 månader sedan. Tog varannan dag ca 1 vecka och sedan en vecka tillbaka helt slutat.

Det är rysk roulette att sluta med psykofarmaka. För vissa går det rätt enkelt för andra kan det ta åratal av plågor. Vill man vara säker skall man köra med hyperbol nedtrappning (Googla på det så finner du info) över många månader. Just Cymbalta brukar räknas som de värsta att sluta med så var försiktig är mitt råd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback