Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-09, 13:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmaMale
Som nämnts tidigare i tråden så har kvinnor ett stort bekräftelsebehov.

Män också. Det finns en anledning till att det blivit jättepopulärt med youtubers m.m. som kastar skit på kvinnor och beskyller dem för alla världens problem och berömmer män för precis allt. Det är rent pinsamt att män tar till sig den där onyanserade skiten. Men som vanligt när det gäller sådana här frågor ska det generaliseras kring kvinnor för nånting som förekommer bland hela mänskligheten bara för att kvinnor potentiellt har några procent högre fallenhet för det.

Citat:
Om AI-flickvänner blir verklighet kommer vi nog se fler sådana män som helt och hållet ger upp jakten på sex och riktiga förhållanden.

"Fler" är nog det mest vaga begrepp du kunde valt. Ge mig en konkret uppskattning i procent hur många du tror det kan röra sig om istället.

Citat:
Kvinnor får då svårare att söka bekräftelse och kan inte utnyttja egenskapen av att vara kvinna på samma sätt. Kanske inte är någon förödande konsekvens, men det är lite därför feminister motsätter sig denna typen av teknik.

Det låter långsökt. Det finns väl inte nån frisk människa på denna planet som tycker det låter som en bra idé med AI-flickvänner? Så lite svårt att se varför det här ska förvandlas till nån feminist-konspiration?
Citera
2023-10-09, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Män också. Det finns en anledning till att det blivit jättepopulärt med youtubers m.m. som kastar skit på kvinnor och beskyller dem för alla världens problem och berömmer män för precis allt. Det är rent pinsamt att män tar till sig den där onyanserade skiten. Men som vanligt när det gäller sådana här frågor ska det generaliseras kring kvinnor för nånting som förekommer bland hela mänskligheten bara för att kvinnor potentiellt har några procent högre fallenhet för det.

"Fler" är nog det mest vaga begrepp du kunde valt. Ge mig en konkret uppskattning i procent hur många du tror det kan röra sig om istället.

Det låter långsökt. Det finns väl inte nån frisk människa på denna planet som tycker det låter som en bra idé med AI-flickvänner? Så lite svårt att se varför det här ska förvandlas till nån feminist-konspiration?
Men varför förneka dem att ha det? Tänk de killar som är lite klena och inte kan det sociala spelet, ska de sitta ensamma livet ut? Det blir ju oerhört plågsamt, män mår inte bra av ensamhet, ingen mår bra av ensamhet. Bättre det samt de där silikondockorna än inget men helst skulle de ju ha någon verklig. Man måste ha empati med sina medmänniskor. Önskar jag kunde köpa dem alla, vackra kvinnor att kela med. <3
Senast redigerad av Vildblom 2023-10-09 kl. 15:02.
Citera
2023-10-09, 15:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Men varför förneka dem att ha det?

Att jag kallar det en dålig idé är inte samma sak som att jag förespråkar ett förbud.
Citera
2023-10-09, 15:15
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Jag sa det var fel på BÅDA könen, aka de flesta människor är tillknycklade idag, psykiskt. Det finns inget skäl att gå in i defensiv mode. Jag är inte här för att attackera utan för att belysa. Belyser vi inte problemen, hur ska vi då kunna lösa dem? För att citera en känd profil: "You cannot change what you do not acknowledge" Och jag erkänner ju att mycket är fel med kvinnor så varför kan du inte erkänna detsamma om män?

Ja du har rätt att det är förekommande bland båda könen sen går det diskutera anledningar eller om det faktiskt är så eller alltid varit så och bara blivit mindre tabubelagt eller om inte varför i så fall som det finns lika mycket teorier om.

Om AI får någon att tro de har en flickvän, pojkvän eller bara generell vän och helt enkelt känna sig mindre isolerad eller liknande så är det kanske inte något negativt även om fast det självklart inte är en lösning på problemet och kanske medför svårare problem med tiden.
Citera
2023-10-09, 15:18
Bannlyst
Citat:
Att jag kallar det en dålig idé är inte samma sak som att jag förespråkar ett förbud.
Nej nej jag tänkte bara..varför är det en dålig idé då? De ratar ju inte kvinnor mer för det då de redan är bortsållade av dem. Så du behöver ju inte känna dig hotad om det är det utan de som inte får kvinnor i verkligheten kommer ju dras till dessa robotar..Vem förlorar på det?

Iofs kanske Onlyfanstjejer som tjänar pengar på stackars killar som har svårt att få sina behov tillgodosedda förvisso (och det kan ju gälla enorma pengar, Paow tjänar en halv miljon i månaden på sina 13.000 prenumeranter men det kostade henne också sitt anseende. Hon arbetar ju som en sorts prostituerad) men att förneka dem ett grundläggande behov är ju ondskefullt. Så kan man inte göra utan låt dem ha sina dockor och robotar så länge de mår bra av det och ingen skadas.

Tänk bara vad en så liten "sak" som ett djur kan göra för närhetsbehovet. Jag har själv katt och bor ensam och vaknar varje morgon till att bli kelad med, uppskattad och well då och då får jag (på gott och ont) en tunga upp i näsborren men vi har det dömysigt. Kelandet och närheten vi ständigt har när vi är runt varann är oersättlig.

beneaththesurface: Ja jag tycker bara att först ratas de, sedan kommer silikondockorna och då stämplas de som perversa när de köper en sådan och nu kommer AI och då får de inte skaffa det heller. Kvinnor har blivit ägande och det plågar männen. De får inte ha några behov och de får inte heller försöka mildra sina behov. Får de ens finnas längre?
Senast redigerad av Vildblom 2023-10-09 kl. 15:23.
Citera
2023-10-09, 15:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Inget som skapar oro, det där, de funktionella männen har kvinnorna vid sina fötter, hade en i min släkt och han fick kvinnor trots han var 82 år gammal och var ute och dansade varje söndag. Och då var han dessutom gift. (Frugan satt lite butter hemma, håhå!) Detta pga att han var muskulös, intelligent, väldigt ödmjuk (men man kunde ej bete sig illa kring honom då han hade ett sjujävla temperament så det var ingen man drev med) kärleksfull, hederlig och givmild samt omhändertagande. Jag har sörjt honom varje dag sedan hans bortgång 1997 och fler med mig. En sådan man får man känna en gång i sitt liv och jag är hedrad över att få ära hans gener och över att ha fått ha honom i mitt liv öht. Går ibland till graven och pratar med honom. Önskar att ni alla fick en sådan man i era liv, män som kvinnor.
Fast det var en karl med fru. Nu pratar vi om rädslan att AI-flickvänner ska göra att ännu färre "bra män" finns på marknaden. De män som anses ha ett socialt och ekonomiskt värde - därav vinkeln på rapporten. Jag tror inte professorn bryr sig om Harry, 52år och 123 kilo, som jobbar två jobb som lokalvårdare och bor i källaren och bara väntar på att få ärva huset av mamma. Jag tror inte han skulle saknas om han skaffade sexleksaker och en AI-flickvän. Däremot finns det gott om coacher, förståsigpåare och "starka kvinnor som tjänar sina egna pengar" som tycker att han borde bli en bättre människa. Det vill säga betala för deras tjänster istället för en digital flickvän.
Självförbättring kan alltid kastas i ansiktet på män och reagerar de genom att bli sura är det fel i huvudet på dem. Jämför med hur kvinnor har rätt att bli kränkta för allt. Den sociala normen måste fixas till först skulle jag säga.

Citat:
Jag har inte läst artikeln men litar på din ord. Detta är sådant en bra man lär sin son, hur man uppför sig, vad man gör och inte men dagens föräldrar (min gissning) är så upptagna med arbete och annat att de gissningsvis inte har tid? Att lära sina barn. Kanske är de rentav vilsna själva. Här behövs en förändring där föräldrar kan spendera mer tid med barnen och lära dem om livet innan de skickas ut i det ensamma. I mitt tycke alltså.
Även döttrar måste läras upp. Att bekräftelseknarka är ingen rättighet. Likaså att slippa egenansvar - det finns curlande föräldrar till allt men det är en jävla skillnad på vad som förväntas av män och kvinnor.

Som kvinna är det möjligt att du slipper se och uppleva det men anledningen till att män inte är så entusiastiska över förhållanden är att det känns som ännu ett jobb. Det vet jag både av egen erfarenhet och från bekanta. Jämför själv med när du varit med en kille som tagit dig för givet eller sett dig som markservice. Par som använder varandra som kryckor istället för att lappa och laga - ja, är man över 30 så är man skadat gods. Det är bara vara vuxen och hantera det. Ja, även män är fullt medvetna om det. Att ha en tjej som båda kan hantera sina issues med tillsammans är viktigt.

Där har du en stor anledning till att vissa män med marknadsvärde kommer att fundera både en och två gånger på digitala lösningar.
Senast redigerad av Ratad 2023-10-09 kl. 15:37.
Citera
2023-10-09, 15:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej nej jag tänkte bara..varför är det en dålig idé då?

För att det kanske är lite hälsosammare för människor att umgås med biologiska varelser än maskiner? Låter väl inte som en helt radikal hypotes?

Och det säger jag som en introvert människa utan alltför stort umgängesbehov.

Citat:
De ratar ju inte kvinnor mer för det då de redan är bortsållade av dem. Så du behöver ju inte känna dig hotad om det är det utan de som inte får kvinnor i verkligheten kommer ju dras till dessa robotar..Vem förlorar på det?

Varför skulle jag känna mig hotad? Det låter bara som ett sorgligt liv och jag vill generellt folk väl. Om man istället uppmuntrar dem till att göra gynnsamma förändringar i sitt liv kan nog ändå en del av dem ta sig ur träsket med lite tur.

Citat:
att förneka dem ett grundläggande behov är ju ondskefullt. Så kan man inte göra utan låt dem ha sina dockor och robotar så länge de mår bra av det och ingen skadas.

Jag har fortfarande inte förespråkat något förbud.

Citat:
Tänk bara vad en så liten "sak" som ett djur kan göra för närhetsbehovet. Jag har själv katt och bor ensam och vaknar varje morgon till att bli kelad med, uppskattad och well då och då får jag (på gott och ont) en tunga upp i näsborren men vi har det dömysigt. Kelandet och närheten vi ständigt har när vi är runt varann är oersättlig.

Låter betydligt hälsosammare än en AI-flickvän, katten är iaf biologisk. Ingen aning om det forskats på det eller inte, men det skulle förvåna mig stort om gummidockor och ai-personligheter gav samma gynnsamma hormonella respons som att vara nära andra biologiska varelser.
Citera
2023-10-09, 15:36
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
beneaththesurface: Ja jag tycker bara att först ratas de, sedan kommer silikondockorna och då stämplas de som perversa när de köper en sådan och nu kommer AI och då får de inte skaffa det heller. Kvinnor har blivit ägande och det plågar männen. De får inte ha några behov och de får inte heller försöka mildra sina behov. Får de ens finnas längre?

Jag förstår ditt resonemang, men jag ser det inte som en lösning på just det problemet överhuvudtaget.
Har dock inget emot att det erbjuds och det är upp till var och en om de vill ha det, personligen ser jag varken att en silikondocka eller en AI kan fylla det hålet, precis som jag inte tycker någon som är beroende av alkohol eller annan substans bör få subventionerad eller garanterad tillgång till sin drog, det är inte en lösning på problemet alls och det enda det gör är att fördärva livet än mer för de individerna även om de inte ser det själva.

Det är väldigt komplext och jag tror inte det är rätt att beskylla varken kvinnor eller män för situationen, det finns troligtvis kvinnor i samma situation också för den delen.

Men för att återgå till tråden så ser jag inte hur det skulle vara ett problem för världsekonomin för det med samma resonemang som ovan, bara för något finns tillgängligt innebär det inte att varenda kotte kommer syssla med det. Det har inte gällt något i världshistorien var sig det varit spel, droger eller något annat som går överkonsumera.

Tvärtom är jag helt övertygad om att den stora majoriteten av ensamma personer tvärtom inte blir hjälpt av det alls, för mig skulle det aldrig fungera eftersom jag vet det inte är på riktigt ändå och prata med folk kan man göra på många sätt som tex forum om man känner sig ensam, visst du knyter sällan några direkta nära kontakter på det sättet men man måste vara en självbedragare av rang för att tro att en AI vän skulle vara annorlunda i den aspekten.
Citera
2023-10-09, 15:40
Medlem
Ratads avatar
Citat:
För att det kanske är lite hälsosammare för människor att umgås med biologiska varelser än maskiner? Låter väl inte som en helt radikal hypotes?
Så det är hälsosammare för en kvinna att vara ihop med en halvskum kille som visserligen knullar bra men spelar bort alla deras pengar? Jämfört med att hon "umgås" med sin Elefantbajs 2000?
Citera
2023-10-09, 15:43
Medlem
Vi är ju redan för många på vår planet med begränsade resurser så det är väl bara bra att färre föds.
Citera
2023-10-09, 16:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Så det är hälsosammare för en kvinna att vara ihop med en halvskum kille som visserligen knullar bra men spelar bort alla deras pengar? Jämfört med att hon "umgås" med sin Elefantbajs 2000?

Nej, någon sådan är såklart inte bra att umgås med. Precis som det inte skulle vara bra att umgås med en AI-flickvän som stjäl pengar eller en knulldocka tillverkad av extremt cancerframkallande material.

Att det är bättre att umgås med biologiska varelser än maskiner betyder såklart inte att alla biologiska varelser är bra att umgås med. Tamhundar är lämpligare än umgänge flodhästar. Och friska hundar är bättre rabieshundar. Hoppas detta klarade upp det hela.
Citera
2023-10-09, 16:38
Bannlyst
Citat:

Och det säger jag som en introvert människa utan alltför stort umgängesbehov.

Varför skulle jag känna mig hotad? Det låter bara som ett sorgligt liv och jag vill generellt folk väl. Om man istället uppmuntrar dem till att göra gynnsamma förändringar i sitt liv kan nog ändå en del av dem ta sig ur träsket med lite tur.

Jag har fortfarande inte förespråkat något förbud.

Låter betydligt hälsosammare än en AI-flickvän, katten är iaf biologisk. Ingen aning om det forskats på det eller inte, men det skulle förvåna mig stort om gummidockor och ai-personligheter gav samma gynnsamma hormonella respons som att vara nära andra biologiska varelser.
Aha jag uppfattade det som att du kände dig hotad, jag är också för att de ska få ha mänsklig kontakt, trodde det var det du var emot. Men en fråga; nu när alla i landet blivit introverta och isolerar sig, hur hade du då tänkt de ska få kontakt? Kan du själv tänka dig att umgås med en av dessa herrar några dagar i veckan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in