Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-16, 12:20
  #253
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Tänker du på några särskilda svenskar som var vettiga tidigare men nu har ballat ur?
Nej, mer på avsaknaden av motsatsen. Det som är intressant med USA är ju att så många tunga namn öppet vågar kritisera judisk makt nu. Alex Jones, Tucker Carlson, Candace Owens. Plus att de nationalistiska namnen lyfts till nya höjder tack vare fokus på judar och Israel. I Sverige finns ingen motsvarighet till det här, varklen bland vettiga nationalister som når nya höjder via fokus på judar eller tidigare ambivalenta som helt plötsligt vågar prata ut.
Citat:
Misstänker att du lever lite i en bubbla här, eller drar för stora växlar på den lösa antisionistiska koalition som har uppstått.
Det är klart jag lever i en bubbla, det gör alla. Min bubbla har dock innehållit både amerikansk och svensk diskussion, och därför kan jag göra jämförelsen. I Sverige händer ingenting, i USA massor.
Citat:
Det som framförallt har hänt är att palestinavänstern har blivit mer öppen för att buntas samman med en israelkritisk höger. Man har inte fullt samma antinazistiska spasmer som tidigare och har lättare för att skaka av sig tjat om antisemitism och förintelsen. Det har även skett i Sverige. Dagens svenska palestinavänster börjar inte kräla och be om ursäkt för att något den säger låter likt något som NMR säger. Samma människor hade tidigare lätt för att tappa fokus och börja oroa sig över trubbiga utspel från de egna så fort de fick kritik från judiskt håll.

Kontrajihadistiska liberaler har inte svängt 180 grader, varken i Sverige eller på andra platser, men de har även här blivit tystare och fått svårare att försvara sina positioner. De är gapigare än de var före 7 oktober, men mindre självsäkra än senast de gav ifrån sig livstecken. Personer som för inte länge sedan skulle ha skrikit ut att de står till 100% bakom Israel säger nu att de visserligen ogillar Palestina mer, men att båda sidor är främmande och att de inte tycker att deras ökenkonflikt egentligen angår oss i Väst. Inlägget ovanför ditt är ganska typiskt, även om jag inte vet just hans bakgrund. Detta samtidigt som Israel är mer hysteriskt än det har varit sedan kanske 1967, och den amerikanska regimen hetsar för storkrig mellan ett förment "Väst" och axeln Ryssland-Iran och kanske även Kina. Framförallt har de något mer intelligenta (ex)kontrajihadisterna dämpat sig. De som står kvar är de mest korkade, efterblivna eller hopplöst ekonomiskt korrumperade, som de andra skäms över.

Båda dessa tendenser är positiva, men ska inte missförstås som att någon sorts nationell rörelse (eller vad man vill kalla det) har vuxit till sig och mognat. Dynamiken har förändrats en smula, och det beror på att två av våra motståndare har taggat ner lite med att attackera oss.

Ett både mer moget och mer cyniskt perspektiv finns i fransk och tysk alternativmedia.

Boulevard Voltaire förfasas över polariseringen, krigshetsen och Israels upptrappning, men sätter sitt hopp till Frankrikes förvirring och brist på beslutsamhet: https://www.bvoltaire.fr/point-de-vu...e-se-poursuit/

Zuerst kommenterar lakoniskt att de 600 statliga tjänstemän som ligger bakom ett upprop om att tyska statens stöd till Israel är olagligt har valt att vara anonyma, pga tilltagande skräckvälde: https://zuerst.de/2024/04/13/600-bun...gen-an-israel/
I USA är den självklara, allomfattande, nationalistiska positionen att vara emot Israel och judisk makt. I Sverige är den dominerande positionen "att den där konflikten inte rör oss". I USA är de största antisionistiska namnen patrioter typ Jake Shields och Lucas Gage, i Sverige är det fortfarande bara ett gäng sunkiga kommunister som är tydligt anti-Israel. Talande är att jag sett Jake Shields länkas in i svenska twitter en gång. Av vem? Mathias Wåg! Svenska nationalister har ett jätteläge att utnyttja att vända hela diskursen mot judisk makt och ondska, men istället är det dokusåpadramor, clickbait, fjanterier.
Citera
2024-04-16, 12:37
  #254
Medlem
baggebo1s avatar
Observera att jag inte kritiserar människor som är bra. NMR och Nordfront har alltid varit bra i den här frågan. Problemet är bara att den svenska miljön är mycket mer osund, så deras grejer lyfts aldrig. Det finns ingen plats för en svensk Keith Woods. Svenska nationalism idag är liksom en jude, en blatte och en rumän som dricker öl med andra blattar och spelar in deras samtal som sedan släpps inför "sköna" kinghattar. Som om man gjorde en parodi på de absolut sämsta delarna av den amerikanska alt-right-rörelsen för snart 10 år sen.
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2024-04-16 kl. 12:40.
Citera
2024-04-16, 17:47
  #255
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Observera att jag inte kritiserar människor som är bra. NMR och Nordfront har alltid varit bra i den här frågan. Problemet är bara att den svenska miljön är mycket mer osund, så deras grejer lyfts aldrig. Det finns ingen plats för en svensk Keith Woods. Svenska nationalism idag är liksom en jude, en blatte och en rumän som dricker öl med andra blattar och spelar in deras samtal som sedan släpps inför "sköna" kinghattar. Som om man gjorde en parodi på de absolut sämsta delarna av den amerikanska alt-right-rörelsen för snart 10 år sen.


Men om du lyfter blicken bortom den nationella bubblan i Sverige? Tycker du inte att kritik mot Israel i synnerhet och judar i allmänhet blivit avsevärt mer förekommande bland folk i gemen? När var den nationella scenen i Sverige något att ha förövrigt?
Citera
2024-04-16, 18:52
  #256
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Men om du lyfter blicken bortom den nationella bubblan i Sverige? Tycker du inte att kritik mot Israel i synnerhet och judar i allmänhet blivit avsevärt mer förekommande bland folk i gemen? När var den nationella scenen i Sverige något att ha förövrigt?
Inte speciellt i Sverige. Känns som samma höger/vänster-uppdelning som det alltid har varit.
Citera
2024-04-16, 18:56
  #257
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingen1ingen
Kristendomen är ett avfall från judendomen, Jesus var en rebel.

Judarna blir anklagade för att ligga bakom diverse ideologier, samtidigt verkar de immuna mot dess effekter.

Rimligtvis har de fötterna på jorden
Nej. Läs bibeln så ser du att det är judarna som är rebellerna inga andra.

Precis som en giftorm är immun mot sitt eget gift, ja. Judar är extremt degenererade och praktiserar allt de prackar på andra och mer därtill och det är därför de hatar vita kristna mer än några andra. Satanister bleknar i jämförelse med judarna.
__________________
Senast redigerad av skillnad 2024-04-16 kl. 18:58.
Citera
2024-04-16, 20:12
  #258
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inte speciellt i Sverige. Känns som samma höger/vänster-uppdelning som det alltid har varit.


I de kretsar jag umgås i så ser jag i alla fall en utbredd ilska mot Israel och judar. En ilska som transcenderar vänster-högerdimensionen. Däremot är vänsterfolk mer öppna i det offentliga rummet med sin kritik.
Citera
2024-04-16, 20:13
  #259
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
I de kretsar jag umgås i så ser jag i alla fall en utbredd ilska mot Israel och judar. En ilska som transcenderar vänster-högerdimensionen. Däremot är vänsterfolk mer öppna i det offentliga rummet med sin kritik.
Bra i såna fall. Mitt intryck är snarare lite tvärtom. Media är om möjligt ännu mer pro-Israel idag och många får sina känslor från media.
Citera
2024-04-16, 20:24
  #260
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bra i såna fall. Mitt intryck är snarare lite tvärtom. Media är om möjligt ännu mer pro-Israel idag och många får sina känslor från media.


Jo, fulmedia i Sverige är ju utpräglat judisk. I social media återspeglas emellertid inte detta stöd för Israel. Tvärtom. Som jag ser det har en intressant spricka uppstått mellan den liberala vänstern och den lite rödare vänstern. På högerfronten intet nytt förstås. Vi har den mer radikala högern som alltid varit judemedveten och Israelkritisk och kontrajihadisterna som försvarar Israel men dock inte alls med samma glöd som tidigare. Den stora massan av svennebananer som egentligen inte tycker så mycket ser jag nog som till klart övervägande del kritiska mot Israel.
Citera
2024-04-19, 06:57
  #261
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Nej. Läs bibeln så ser du att det är judarna som är rebellerna inga andra.

Precis som en giftorm är immun mot sitt eget gift, ja. Judar är extremt degenererade och praktiserar allt de prackar på andra och mer därtill och det är därför de hatar vita kristna mer än några andra. Satanister bleknar i jämförelse med judarna.


”Don’t get high on your own supply” är ju en berömd replik från filmen ”Scarface”. Men du har helt rätt i att inte heller judarna har lytt det rådet. Exempelvis porren där judar rätteligen anklagas för att vara kraftigt överrepresenterade vad gäller produktion av sånt. Men även 40-50% av de som deltar i porrscener är judar. Samma sak gäller knark och mycket annat depraverat.
Citera
2024-04-20, 23:27
  #262
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
”Don’t get high on your own supply” är ju en berömd replik från filmen ”Scarface”. Men du har helt rätt i att inte heller judarna har lytt det rådet. Exempelvis porren där judar rätteligen anklagas för att vara kraftigt överrepresenterade vad gäller produktion av sånt. Men även 40-50% av de som deltar i porrscener är judar. Samma sak gäller knark och mycket annat depraverat.
Sant. Porr, feminism, abort, "sexuell frigörelse", HBTQ, pedofili, etc etc. Även rasblandning är de drabbade av i ganska stor utsträckning. Allt är de djupt inblandade och delaktiga i. Problemet är den makt de får av att sprida denna satanistiska dynga.Inte för att de är immuna utan för att det skapas så pass mycket depravering att värdnationer hamnar i gungning.
__________________
Senast redigerad av skillnad 2024-04-20 kl. 23:30.
Citera
2024-04-22, 12:29
  #263
Medlem
senhackarens avatar
Möjligen SD:are och AfS:are som stödjer judar och dess kamp. Måste vara väldigt naiva av sig .
Citera
2024-04-22, 12:31
  #264
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Sant. Porr, feminism, abort, "sexuell frigörelse", HBTQ, pedofili, etc etc. Även rasblandning är de drabbade av i ganska stor utsträckning. Allt är de djupt inblandade och delaktiga i. Problemet är den makt de får av att sprida denna satanistiska dynga.Inte för att de är immuna utan för att det skapas så pass mycket depravering att värdnationer hamnar i gungning.

Flera Afrikaner till det sk "Israel" helst från Afrikas horn
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback