Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-04-28, 13:52
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Jäklar, jag som har beställt en hybridbil. Men den kanske är så uppladdad när jag kommer till Kungsgatan/Sveavägen att den kan gå på bara elen ända till Östermalmshallen.

Även hybridbilar blir förbjudet.
Citera
2024-04-28, 17:38
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Även hybridbilar blir förbjudet.

Så löjligt. De går väl vanligen på elen så snart man kör under 50km/tim, vilket man ju gör i innerstan.
Citera
2024-04-28, 18:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Så löjligt. De går väl vanligen på elen så snart man kör under 50km/tim, vilket man ju gör i innerstan.

Sant. Men ändock så ogillas fossila delar i bilen….

Är elen slut så går ju fossilmotorn igång. Ännu en spik i MPs kista.
Citera
2024-11-16, 10:29
Medlem
Jobbar inom denna zon kommer bli mycket problem med leveranser till företag i början och folk fattar inte att det är du & jag som är förlorarna med höjda priser på leveranser mat och annat innanför denna zon.
Citera
2024-11-26, 13:44
Medlem
rovmuns avatar
Nu är det inte många dagar (35) kvar innan den införs. Hur ser det ut med alla taxis, transporter, bud etc. Har de bytt annars lär det blir ganska svårt då du kommer behöva antingen åka runt eller fuska. Även kameror ska installeras som övervakar att det följs.

https://www.mitti.se/nyheter/nya-dra...202.e17868b550
Citera
2024-11-26, 16:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Graeme
Jobbar inom denna zon kommer bli mycket problem med leveranser till företag i början och folk fattar inte att det är du & jag som är förlorarna med höjda priser på leveranser mat och annat innanför denna zon.
Drabbar ingen fattig utanför Stockholm. Du kanske ska flytta om du känner dig missnöjd
Citera
2024-11-29, 11:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Länsstyrelsen har beslutat att stoppa kommunens beslut om att införa en miljözon klass 3 i centrala Stockholm tills vidare. Miljözonen skulle ha börjat gälla från den 31 december i år.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...iljozon-i-city
Citera
2024-12-21, 21:15
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...iljozon-i-city

Vilket slöseri! Antingen får man bestämma sig för en elbilszon och stå fast vid beslutet, eller låta bli från början. Många har redan investerat i elbilar för att kunna bedriva sin verksamhet inom zonen företag med leveranser, vaktmästare, hemtjänst och andra som är beroende av att kunna röra sig där. Om beslutet nu dras tillbaka eller skjuts upp, innebär det enorma kostnader i form av värdeminskning på fordon, särskilt för företag men även för privatpersoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in