2023-10-15, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arimataia
"Som svar på Hamas attacker i helgen har Israel inlett omfattande bombattacker mot Gaza och har satt hela området under belägring.

Detta är dock inte tillräckligt enligt premiärminister Benjamin Netanyahus partikamrat, parlamentsledamoten Revital ”Tally” Gotliv, som kräver att Israel använder atombomber och jämnar hela Gaza med marken.

”Jerikomissil! Jerikomissil! En strategisk varning, innan vi överväger att introducera våra styrkor. Ett domedagsvapen! Detta är min åsikt. Må Gud bevara all vår styrka”, skriver hon på X, tidigare Twitter."

"Endast en explosion som skakar Mellanöstern kan återställa detta lands värdighet, styrka och säkerhet! Det är dags att kyssa domedagen. Skjuta kraftfulla missiler utan någon gräns. Inte platta till ett grannskap. Krossa och platta till hela Gaza. Annars har vi inte gjort någonting. Inte med slagord, med genomträngande bomber. Utan nåd! Utan nåd!”, fortsätter hon."

Läs mer här!
https://nyadagbladet.se/utrikes/isra...tombomba-gaza/
Tror ni hon kommer få på pälsen från andra parlamentariker i Knesset ?
Kommer hon bli anklagad för hatbrott?
Hur kan man komma undan med detta?
Finns det något annat folk vars företrädare skulle kunna säga liknande saker utan att det blev enorma mediadrev?

En atombomb i Gaza skulle väl medföra att strålning spreds till Israel så det kommer nog knappast hända utan LUGNA DIG NU.
Citera
2023-10-16, 00:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vad blir nästa steg i den här konflikten tror du? Den har potential ändå.

Ledsen jag inte svarat. Tycker fortfarande att det är oklart vad det är som hänt och vem som ligger bakom. Om inte Israel själva planerat och med infiltratörer genomfört eller med false flag utfört dådet så har de låtit det ske. Antagligen är planen att etniskt rensa Gaza och utöka Israel. Frågan är vad muslimska omvärlden gör och även resten av världen. Vem vet kanske är det här en del av planen att dra igång ett tredje världskrig så det är denna grejen som hindrar Trump att vinna 2024.
Citera
2023-10-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ledsen jag inte svarat. Tycker fortfarande att det är oklart vad det är som hänt och vem som ligger bakom. Om inte Israel själva planerat och med infiltratörer genomfört eller med false flag utfört dådet så har de låtit det ske. Antagligen är planen att etniskt rensa Gaza och utöka Israel. Frågan är vad muslimska omvärlden gör och även resten av världen. Vem vet kanske är det här en del av planen att dra igång ett tredje världskrig så det är denna grejen som hindrar Trump att vinna 2024.

Ja det är ingen dum gissning. Det kommer nog att bli värre tyvärr.
Citera
2023-10-22, 00:14
Medlem
Citat:

Verkar som att du och jag får rätt.

https://www.svt.se/nyheter/hamas-att...bf717c6dd15487
Citera
2023-10-22, 00:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Verkar som att du och jag får rätt.

https://www.svt.se/nyheter/hamas-att...bf717c6dd15487

Vad händer om USAs hangarfartyg ger sig in i konflikten och om Ryssland eller Iran sänker ett eller båda i Medelhavet. Hur kommer USA svara då? Fullskalig kärnvapenattack? Hur kommer Ryssland och Iran agera om de uppfattar USA som helt nere för räkning? Över hela väst finns det judar och över hela väst finns det muslimer. Många muslimer. Vad kommer Israel att göra om judar över hela väst plötsligt börjar slaktas? Hur kommer polis och militär i väst agera om det sker? Blir det tydligt då att västs rättsväsende och försvar endast är till för att skydda och hjälpa judar? Hur kommer västs vita, kristna befolkning hantera det? Om inte bara väst ligger nere utan hela väst hamnar i kaos, ur kommer Ryssland och Kina agera då?

Oavsett vad framtiden har i sitt sköte kom ihåg att våra politiker och journalister är ytterst ansvariga för situationen. Springer man på dem i tumultet så passa på att "tacka" dem ordentligt. "Tacka" dem hårt och länge om du har tid så de verkligen känner att du uppskattar vad de gjort för dig, ditt folk och ditt land.
Citera
2023-10-22, 00:30
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Vad händer om USAs hangarfartyg ger sig in i konflikten och om Ryssland eller Iran sänker ett eller båda i Medelhavet. Hur kommer USA svara då? Fullskalig kärnvapenattack? Hur kommer Ryssland och Iran agera om de uppfattar USA som helt nere för räkning? Över hela väst finns det judar och över hela väst finns det muslimer. Många muslimer. Vad kommer Israel att göra om judar över hela väst plötsligt börjar slaktas? Hur kommer polis och militär i väst agera om det sker? Blir det tydligt då att västs rättsväsende och försvar endast är till för att skydda och hjälpa judar? Hur kommer västs vita, kristna befolkning hantera det? Om inte bara väst ligger nere utan hela väst hamnar i kaos, ur kommer Ryssland och Kina agera då?

Oavsett vad framtiden har i sitt sköte kom ihåg att våra politiker och journalister är ytterst ansvariga för situationen. Springer man på dem i tumultet så passa på att "tacka" dem ordentligt. "Tacka" dem hårt och länge om du har tid så de verkligen känner att du uppskattar vad de gjort för dig, ditt folk och ditt land.

Ingen av nollorna Iran, Ryssland har en chans att komma så nära dessa hangarfartyg så de kan försöka sänka skeppen.
Citera
2023-10-22, 00:38
Medlem
Citat:

I ett sådant scenario så blir det världskrig och inbördeskrig i Europa mellan muslimer och västvärlden.
Citera
2023-10-22, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Ingen av nollorna Iran, Ryssland har en chans att komma så nära dessa hangarfartyg så de kan försöka sänka skeppen.

Källa?
Citera
2023-10-22, 00:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

150-200 mil och mach 10, officiellt. Vill för övrigt minnas att de hade en som gick i mach 25. "Har för mig" att en som jag talade med som var insatt bekräftade att väst inte har något försvar mot dessa. Avståndet från södra Svarta havet till Medelhavet utanför Israels kust är ca 100 mil.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kh-47M2_Kinzhal
Citera
2023-10-22, 00:42
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Källa?

I-land mot U-land, det räcker som svar tycker jag.
Citera
2023-10-22, 00:44
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
150-200 mil och mach 10, officiellt. Vill för övrigt minnas att de hade en som gick i mach 25. "Har för mig" att en som jag talade med som var insatt bekräftade att väst inte har något försvar mot dessa. Avståndet från södra Svarta havet till Medelhavet utanför Israels kust är ca 100 mil.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kh-47M2_Kinzhal

Denna missil kommer sluta på samma sätt som deras ubåt som jag har för mig hette Kursk, ett totalt fiasko men här redan på uppskjutningsplatsen.
Citera
2023-10-22, 00:46
Medlem
Citat:
I-land mot U-land, det räcker som svar tycker jag.

Nej det gör det inte du behöver vara mer konkret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in