• 1
  • 2
2023-10-13, 02:48
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Kina tar inte ställning i konflikter som inte berör Kina själv.
Förutom USA och några av USAs närmaste allierade, då givetvis Kina och USA är största rivaler rent världspolitiskt.
Men även i dessa fall passar Kina ofta.

Det håller jag som sagt med om.

Vände mig dock mot påståendet att Kina har "vänskapliga band" med nästa alla länder. Faktum är att Kina har konflikter med nästan alla sina omgivande grannländer. Undantaget är väl Nordkorea, och (för tillfället) Ryssland.

Men som sagt; kineserna är bland de värsta rasisterna av alla.
2023-10-13, 04:33
Medlem
PUBG2018s avatar
Kineserna är ett homogent folkslag och bevarat sin kultur i mer än 5000 år. Kina är världsledande inom teknik, industri, innovation och forskning. Varför ska mäktiga mitten riket bryr sig om massa mix-raced semitiska jude-européer och eller semitiska araber från MENA öknen? Jag har besökt Kina flertals gånger och kan bara säga WOW!

Nu är det många som inte besökt Kina och har svårt att förstå detta, men de detta lite tid så kommer alla förstå mer eller mindre!
2023-10-13, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Kineserna är ett homogent folkslag och bevarat sin kultur i mer än 5000 år. Kina är världsledande inom teknik, industri, innovation och forskning. Varför ska mäktiga mitten riket bryr sig om massa mix-raced semitiska jude-européer och eller semitiska araber från MENA öknen? Jag har besökt Kina flertals gånger och kan bara säga WOW!

Nu är det många som inte besökt Kina och har svårt att förstå detta, men de detta lite tid så kommer alla förstå mer eller mindre!

Ja, vad fan rör det Kina om lite judejävlar och arabskit slår ihjäl varandra?

Är faktiskt som svensk oerhört imponerad av denna synnerligen framgångsrika kinesiska strategi!
2023-10-13, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det håller jag som sagt med om.

Vände mig dock mot påståendet att Kina har "vänskapliga band" med nästa alla länder. Faktum är att Kina har konflikter med nästan alla sina omgivande grannländer. Undantaget är väl Nordkorea, och (för tillfället) Ryssland.

Men som sagt; kineserna är bland de värsta rasisterna av alla.

Men varför har då Nordkorea skaffat kärnvapen, ifall Kina skulle ha så ovillkorligt stöd till landet?
Sydkorea har ju inga sådana bomber, trots dubbelt så stor befolkning, och mångdubbel så stor ekonomi.

Du kan säkert hitta tvistefrågor likadant mellan USA och alla sina omgivande länder!
2023-10-13, 18:06
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men varför har då Nordkorea skaffat kärnvapen, ifall Kina skulle ha så ovillkorligt stöd till landet?
Sydkorea har ju inga sådana bomber, trots dubbelt så stor befolkning, och mångdubbel så stor ekonomi.

Du kan säkert hitta tvistefrågor likadant mellan USA och alla sina omgivande länder!

Nu är det totalt snömos, och totalt OT (som vanligt).
2023-10-13, 19:46
Medlem
bernad_laws avatar
Finns inga belägg i TS att Mixin Pei som skrivit artikeln skulle vara jude, och därmed faller diskussionen. Tråd låses. /Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in